• 0

benaderen voor advertenties

ok ok ik lees weinig positiefs over hoe jullie denken over advertentie verkopers.... ;)

 

ik ben dus bezig met een gids en ga alle potentiele klanten straks bellen voor een afspraak voor een (kort) verkoop gesprek.

let op: ik zeg duidelijk verkoop gesprek want dat geleuter over hoe vrijblijvend iets is is natuurlijk onzin. mijn einddoel is verkopen...

iedereen waar ik nu kom ( voor mijn werkgever nog) weet waarom ik langs kom.

 

maar....

als ze willen nadenken....prima, graag. dan nemen ze ook geen overhaaste beslissing waar ze morgen spijt van krijgen.

 

nu mijn vraag: hoe willen jullie als ondernemers benaderd worden?

wat ervaren jullie als vervelend of tewel aan de telefoon als tijdens een verkoopgesprek.

 

ik werk nu in een andere markt dan dat ik straks zelf ga doen. nu meer 'particulier' en straks meer de profs.

dus laat maar horen....

 

pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

in ieder geval niet zomaar allemaal ondernemers gaan lastig vallen met de mededeling dat ze bij jou kunnen adverteren,(lees bellen).

de meeste ondernemers worden nu al bijna dagelijks lastig gevallen,

door allerlei callcenters die iets van ze willen.

probeer creatief te zijn en bedenk een andere manier van benaderen.

bv.hoe zou je zelf benaderd willen worden en hoe vooral niet!

ik wens je veel succes.

groeten walter

Link naar reactie
  • 0
nu mijn vraag: hoe willen jullie als ondernemers benaderd worden?

 

Persoonlijk: niet.

 

Maar ik denk dat je meer kans maakt serieus genomen te worden als je ze (per email) een soort foldertje aanbiedt waar ze alles nog eens in na kunnen lezen, inclusief je contactgegevens. Dan kun je na een tijdje nog eens contact opnemen om te vragen of ze mee willen doen.

Link naar reactie
  • 0

In principe niet, maar als ik dan toch benaderd wordt, dan graag door iemand waar ik iets aan heb: oftewel, doe me gelijk een voorstel waaruit blijkt dat je mij als ondernemer hebt begrepen. Intrigeer me en geef me opties en mogelijkheden die ik vantevoren nog niet kende.

 

Dat kost veel voorbereidingstijd en dat vinden veel verkopers niet de moeite waard, wat ik me best kan voorstellen. Iedereen die echter een standaard-verkooptechniek hanteert, zal bij mij altijd bot vangen.

Link naar reactie
  • 0

In duitsland zit een uitgever van telefoongidsen die zijn verkopers heel veel informatie meegeeft. Op basis daarvan krijgt de klant een op maat gesneden advies dat al helemaal voorbereid is aangeboden.

 

De informatie die ze gebruiken om een op maat gesneden advies te geven voor prospecten:

* welk type advertentie hebben ze bij concurrenten?

* wat is de prijs van die advertentie?

* in welke rubrieken staat de advertentie?

 

De verkoper heeft op zijn laptop voor elk bezoekadres een 5-tal op de juiste naam gestelde advertenties staan. Door de informatie die hij heeft toont hij als eerste een type dat net iets mooier en duurder is dan bij de concurrent wordt gekocht.

 

En zo zijn er meer voorbeelden waar verkopers goed voorbereid naar de klant gaan.

 

Groet,

 

Ronnie

 

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

Concreet? Bedoel je bijvoorbeeld dat je per bedrijf een specifiek voorstel doet inclusief een voorbeeld-advertentie enzovoorts?

 

Ja, en dan ook het liefst nog bijvoorbeeld (als we het over advertentieverkoop hebben) in een blad waar ik zelf niet in zou komen, vanwege een gebrek aan connecties/budget/etc.

 

Verder: ik wil iets kopen waar ik iets aan heb, dat lijkt me dus (in ieder geval in mijn geval) een 1e punt voor een verkoper. Zorg dat je iets verkoopt wat ik wil hebben, dan ben je al een heel eind. Door me vervolgens ook nog eens een aanbieding op maat te geven, iets dat met de huidige technieken mogelijk moet zijn, dan heb je me voor 80%. Een goede prijs en vertrouwenwekkende babbel moeten de rest doen.

 

Als ondernemer bied je zelf ook meerwaarde: doe/lever je iets, wat anderen (om wat voor reden dan ook) niet of niet zo goed kunnen. Dat verwacht ik ook van verkopers, anders doe ik het zelf toch?

Link naar reactie
  • 0

wat ik nog niet zoveel hoor is hoe een eerste contact bij jullie zou moeten zijn in een ideale situatie... want ik weet het is VRESELIJK om gebeld te worden.

 

maar worden mailings ook niet de prullebak in gegooid.

de mailings met allerlei "dingetje" in de envelop scoren al niet meer

 

ik ben nu aan het afwegen of een toch mailing zal sturen en nabellen maar dan een simpele mailing die echt in 20 seconden te lezen en begrijpen is

 

het idee om al met een kant en klaar voorstel te komen ( dus met voorbeeld advertenties ) vind ik een goed idee. dan hoeft de klant zelf ook niet zoveel meer te doen

 

ik ben wel erg blij met jullie reacties.. :D

dit forum is werkelijk goud waard

Pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

omdat het voor de meeste adverteerders nog niet duidelijk is wat er zo vreselijk is aan gebeld worden over ongewenste advertenties,het volgende voorbeeld telefoontje van de week gebeurd.

 

goedenmiddag mijnheer,ik bel u even om wat gegevens te controleren.

WAT VOOR GEGEVENS?

hoe u ingeschreven staat bij ons.

BIJ WIE?

bij ........ .nl

NOOIT VAN GEHOORD!

u staat met uw bedrijf geregistreerd op onze website,en wij staan ook nog gekoppeld aan google.

JA DUS?

IK PROBEER HET GESPREK EVEN WAT TE VERSNELLEN,

EN VRAAG WAAR HET OM GAAT.

ZEKER OF IK WIL ADVERTEREN?

nee of ik op de website vermeld wil blijven?

DAT KOST ZEKER WEL WAT DAN?

niet meer dan 299 euro excl.

HAAL ME ER DAN MAAR AF! ZEG IK

EINDE GESPREK.

dit soort telefoontjes zijn zo zinloos,

omdat de meeste ondernemers direkt doorhebben waar het om gaat.

 

probeer dit soort gesprekken dan ook te vermijden.

want zo wil ik in ieder geval niet benaderd worden.

ik hoop dat het voor jou zo duidelijker wordt hoe het niet te doen.

groeten walter

Link naar reactie
  • 0

De vraag is natuurlijk wat wel werkt.

 

Zou het volgende wel werken?

 

Hé Walter ik ben bezig met een informatief blad over onderhoud en renovatie van woningen die we naar alle projectleiders van gemeentelijke instellingen willen sturen.

JA EN!

 

Lijkt me handig als je daar in komt te staan met je beton reparaties, je bent dan enige op dit gebied. Heb je mischien nog een leuk verhaal te vertellen over renovatie van beton woningen? ...

JA, MISSCHIEN WEL!

 

Zullen we een afspraak maken?

 

NOU, KUN JE IETS MEER VERTELLEN?

 

Gaat om een blad over de wijze waarop men innovatiever en duurzamer onderhoud op woningen zou kunnen verrichten. We praten over CV ketels, maar ook voorkomen en repareren van betonrot....

 

Oke wanneer heb je tijd?

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt mij in ieder geval een stuk beter, vooral omdat de nadruk bij deze aanpak meer op 'helpen' ligt, dan op 'verkopen'. Ik denk dat dat ook een beetje de basic aanpak is, die bij mij zou aanslaan.

 

(Zo heb ik onlangs een deel van mijn verzekeringen overgeheveld van een bank naar een verzekeringskantoor, puur vanwege het feit dat ik bij elk(!) contact het idee had dat iemand me iets probeerde te verkopen in plaats van me te helpen.)

Link naar reactie
  • 0

(Zo heb ik onlangs een deel van mijn verzekeringen overgeheveld van een bank naar een verzekeringskantoor, puur vanwege het feit dat ik bij elk(!) contact het idee had dat iemand me iets probeerde te verkopen in plaats van me te helpen.)

 

is dat niet een beetje zelf bedrog dan?? want ook dat idee van ze 'helpen' mij is gewoon verkopen..

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0

Is de basis van verkopen niet dat ik iets heb wat jij graag wil hebben ?

 

De kunst van het verkopen is m.i. dat je achterhaalt wat de ander wil hebben. Populair gezegd je dus verdiepen in de klant.

 

Dat wordt door heel veel verkopers vergeten. Die proberen hun product simpelweg door je strot te duwen.

 

Mij spreekt de aanpak van Perry erg aan. Als ik het idee heb dat de ander zich daadwerkelijk in mijn business heeft verdiept en er dus over mee kan praten sta ik altijd open voor een gesprek. Alle anderen krijgen van mij als eerste wedervraag:

 

Ga ik iets aan u verdienen of kost het mij alleen maar geld?

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

is dat niet een beetje zelf bedrog dan?? want ook dat idee van ze 'helpen' mij is gewoon verkopen..

 

denk je niet dat je hier iets heel belangrijks zegt???? ;)

groeten walter.

 

Link naar reactie
  • 0

ok ok ik lees weinig positiefs over hoe jullie denken over advertentie verkopers.... ;)

 

 

Hallo Pauline,

 

advertentie verkopers ....... de woorden zelf hebben een sterk "push karakter", het wordt nog vervelender als je jezelf ook zo gaat zien en vervolgens ook nog zo gaat handelen .....

 

een andere benadering is (u raadde het al...) meer een pull karakter in je benadering kiezen .... ieder bedrijf heeft behoefte aan promotie ... als je die behoefte centraal zet en daar een goede invulling aan kunt geven, dit helder weet te communiceren aan prospects, dan zal het ook meer "fun" zijn om je advertentieruimte gevuld te krijgen.

 

Blijft een leerzame tak van sport ....

 

Succes !!! groeten Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat een verkoper of het nou ads zijn, een website of een machine, zich allemaal moeten verdiepen in de klant.

 

als je niet weet hoe jou product profijt voor de klant kan opleveren moet je er niet aan beginnen en zeker geen contact zoeken met dat bedrijf.

 

wanneer een klant het gevoel heeft er onder de streep voordeel bij te behalen zal hij met jou een afspraak maken en een product zeer waarschijnlijk kopen.

 

maar iedereen weet dat als er iemand belt voor een afspraak het einddoel verkopen is.

 

de kunst is om een eerste contact vriendelijk, kort en duidelijk te houden en als het je lukt om aan de telefoon al uit te leggen waarom ze een afspraak moeten maken ben je al een eind op weg

 

voor mij is het pas een succes als een klant tegen mij zegt: hee hier heb je nog een telefoon nummer van die en die en zeg maar dat ik het je gegeven heb......

 

pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0

Hier nog even aan toevoegend. We hebben het neem ik aan allemaal over produkten en diensten waar anderen een bepaald resultaat mee kunnen behalen of ongewenste resultaten mee kunnen voorkomen. Dat zijn oplosingen al of niet geheel innovatief bedacht die uiteindelijk toch een keer aan degene waar het voor bedoeld is onder de aandacht moet worden gebracht. Als het dat ook werkelijk iets goeds is en degene die het koopt er werkelijk wijzer van wordt, hebben we het over een aankoop proces. Een investering die zoals gezegd resultaten zal gaan realiseren, een bepaalde winst gaan boeken bij degene die het aanschaft.

 

 

Nou is het punt dat een ondernemer nu eenmaal zo snel mogelijk het kaf van het koren moet zien te scheiden van hetgeen allemaal op hem af komt om zijn doelen gerealiseerd te krijgen. Als je als ondernemer dan een telefontje krijgt met de op de achtergrond een kippenhok geluid van bellende nono's die beginnen met:

"Bent u de verantwoordelijke voor de inkoop? Met een toonzetting als van ik zit hier om tijd in een salaris om te zetten, ik doe mijn verhaal en het zal mij een worst zijn wie ik aan de lijn krijg, luister ik daar niet eens naar, staan de haren bij mij al binnen 2 seconden overeind. Sorry geen tijd is mijn antwoord dan.

 

Waar het dus om gaat is feitelijk niet eens zo zeer wat er gezegd wordt, maar nog veel belangrijker HOE!

 

"Wil je een afspraak met me?", kun je op meer dan 30 manier zeggen. Oefen het maar eens.

 

Perry

Die een broerdje dood heeft aan het woord "verkopen" alleen al. Daarom hierboven in mijn betoog ook niet gebruikt.

Link naar reactie
  • 0

zou jij een advertentie willen leasen ?

Ehm..hoe bedoel je dat precies? Zo'n kreet, zonder duidelijke toonzetting, kun je op meerdere manieren interpreteren, ik hoor, zie ruik of voel je niet. Alleen maar text, dat op meerdere wijze uitlegbaar is.

 

Mijn enige objectieve reactie zou kunenn zijn:

 

- Misschien wel? Als het wat oplevert!

- Leasen! denk het niet ik heb geld genoeg om direct te betalen.

- Adverteren? Waarvoor?

- Wil je me iets verkopen of zo? Zoek dan ff een ander! ;)

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

een kippenhok geluid van bellende nono's

 

Perry

Die een broerdje dood heeft aan het woord "verkopen" alleen al. Daarom hierboven in mijn betoog ook niet gebruikt.

 

Perry,

 

ik vond het zo'n mooie uiteenzetting van een verkeerde manier van acquisitie gecombineerd met een mooi gevoel voor humor dat ik er op mijn wijze op wilde reageren .....dus ik wil niks kopen beantwoorden we dan maar met ....oh, u wil leasen ..... dat kan ook ....

 

Dus mijn reactie was erg off topic !!!

 

Groeten Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.