• 0

Winkel aan huis

Wie heeft er ervaring met een winkel aan huis.

 

Wij hebben naast ons huis een grote loods en overwegen om daar, i.p.v. een te huren winkelpand, onze baby- en kinderkledingwinkel te beginnen.

 

Ik realiseer me dat de drempel een stuk hoger is om er binnen te stappen en dat de verkoop lager zal zijn dan wanneer je in een winkelroute zit.

 

Wat zijn dingen waar ik nog meer op moet letten. Kortom ervaringen gevraagd!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nummer 1 bestemmingsplan .... een loods .... dus de bestemming die er op rust zal waarschijnlijk niet detailhandel zijn .... dus rood licht ....

 

De gemeente kan jou haarfijn uit de doeken doen wat wel en niet mag in die loods ....

 

Groeten Ard

 

Bedrijfsvoering is toegestaan! Voorheen zat er een electriteitsbedrijf.

 

Dus nog geen rood licht!

Link naar reactie
  • 0

Het verhuren van het pand levert in jullie ogen minder op?

 

Ik denk dat je niet altijd persé in een winkelstraat oid hoeft te zitten. Het heeft ook te maken met het positioneren van je shop.

 

Is er voldoende gratis parkeergelegenheid? Is de potentiële winkel makkelijk bereikbaar? Kun je genoeg publiciteit regelen via regionale krant, scholen e.d.?

 

Je spreekt over een loods.., kunnen jullie daar niet een heel leuk speel/shop/kinderparadijsje van maken? Dus dat buiten het shoppen om de locatie ook aantrekkelijk is? Dat maakt het nl. een stuk interessanter om een bezoekje te brengen. (speelmogelijkheden, ijsjes verkopen??)

 

Laat als publiciteitsstunt de buitenkant schilderen door groepen schoolkinderen, mogen ze naar hartelust hun creativiteit op de buitenkant botvieren. Wordt de loods aantrekkelijk met allerlei gekleurde bloemen, vlinders, vliegtuigen ed.

 

Doe een marktonderzoek om je idee te pijlen. Good luck.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bedrijfsvoering is toegestaan! Voorheen zat er een electriteitsbedrijf.

 

Dus nog geen rood licht!

 

Dat is juist wat Ard bedoeld: in het bestemmingsplan staan verschillende bestemmingen aangegeven, en een electriciteitsbedrijf is waarschijnlijk bestemming 'industrie'. Geen bestemming 'detailhandel'. Dus zul je aan de gemeente moeten vragen of ze mee willen werken aan een art. 19 procedure (wijziging bestemmingsplan). Daarmee kan niet alleen de gemeente dwarsligger zijn, maar kunnen ook alle omwonenden bezwaar maken tegen de bestemmingswijziging. Zo'n procedure kan tot 5 jaar duren (tot raad van state). Stap 1= gemeente bellen (zoals Ard ook al zei).

Link naar reactie
  • 0

 

Mocht gemeente tegenwerken, wat me niet zal verbazen als werkverschaffing, Maak je er toch een industrie van. Textiel bedrukker voor kinderkleding, kleding op maat/productie ter plekke.

 

Dat er toevallig veel mensen komen bestellen is weer een ander ding.

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.