• 0

Bedrijf starten onder concurrentiebeding

Dag iedereen,

 

ik ben hier nieuw op het forum, maar heb mij besloten aan te melden omdat hier veel kennis van zaken is, en je nooit te oud en te wijs kan zijn om te leren.

 

Het volgende zit ik nu mee in de maag.

 

Ik wil samen met een oud werkgever van mij een bedrijf beginnen.

 

Hij is nu echter niet meer zelfstandig ondernemer maar in loondienst bij een bedrijf. Hij heeft hier helaas een concurrentie beding, en wat wij willen verkopen is in dezelfde sector als waar hij nu in verkoopt.

 

Ik heb voorgesteld een BV van hem op naam te zetten, maar hij wil natuurlijk ook een stuk zekerheid zonder dat het door zijn huidige werkgever te traceren is.

 

Wij denken hier al een tijd over na, en de accountant zegt gewoon dat ik het alleen moet doen, maar ik wil hem ook een stuk vertrouwen waarborgen, puur gevoelsmatig.

 

Hebben jullie tips of suggesties.

 

Alvast bedankt

 

titel verduidelijkt - mod

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, echt netjes is de gekozen richting niet. Hebben jullie al geprobeerd met de werkgever te spreken? Als die werkgever namelijk een tikkeltje ondernemer is dan zal het niet lang duren voordat hij/zij op de hoogte is van een nieuwe concurrent...

 

Is het mogelijk om samen te werken? Zijn er randgebieden die niet onder het concurrentie beding vallen? Kan je het beding afkopen?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Nee helaas, het werkgebied is identiek en afkopen is geen haalbare kaart.

 

Wij willen wel op een eerlijke manier een start maken, maar het concurentie beding blijft minimaal 1 jaar van kracht nadat hij ontslag zou hebben gekregen/genomen.

 

Voorstel is gedaan dan ik het ga beginnen, omdat ik gene beding heb o.i.d., en dat hij tzt als het bedrijf andere vormen aanneemt over kan stappen.

 

Wij wilden het graag anders doen, maar een ondernemer in hart en nieren werkt vaak niet prettig voor een baas. Zeker als je al jaren een goedlopend bedrijf hebt gehad.

 

Tsja wellicht is afkopen een optie, maar het bedrijf wil ook graag het product dat ik aanbiedt in het assortiment, dit is reeds ter sprake gekomen en deze zijn bereid hier wel voor te betalen.

Maar zijn beding afkopen, geen indee in wat voor cijfers dat gaat lopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.