• 0

Vingerafdruk gaat betaalpas beschermen

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Artikel uit zibb.nl

 

Nederlander ontwikkelt pas met eigen lezer

 

Binnenkort wordt het mogelijk een betaalpas met de vingerafdruk te beschermen. De uitvinding van de Nederlander ir. Henny van der Velden wordt door kenners in de technologie- en informaticawereld alom geprezen.

De Smart Card kan gebruikt worden in toegangspassen en betaalpassen, maar ook in het paspoort en rijbewijs. Ook objecten als auto's, kluizen, mobiele telefoons en computers kunnen met de 3D-vingerafdruk-sensor beschermd worden.

Ook kan de pas verschillende duimafdrukken herkennen, zodat de hele familie van dezelfde pas gebruik kan maken.

 

Veiligheid

'Er is geen apart kastje met een vingerafdruksensor nodig om de vingerafdruk van iemand te herkennen', zegt trendwatcher R. Lamb. Pas na de herkenning van de vingerafdruk kan de kaart gebruikt worden. 'Tot die tijd is de nieuwe Smart Card in feite een dode kaart.'

Lamb ziet vooral een toekomst voor de Smart Card bij banken en overheden. 'Want dat zijn de organisaties die veiligheid hoog op de agenda hebben staan.'

 

Leuk dat onze ideeën in Café van de toekomst heel dicht bij de realiteit liggen.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat vind ik nog eens een goede ... okay nubmerbackup.nl gaat niet echt lukken op je gsm, maar misschien kunnen we doorvoeren naar de vinger. Ik bedoel ... de naam blijft sterk, alleen het item van waar de back up geregistreerd wordt is anders.

Waar kan ik mijn vingerbackup.nl plaatsen ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Vinger-backup?

 

Ik associeer het onmiddelijk met een soort van plastic duplicaat van een vinger, mocht je de originele kwijtraken. Overigens zie ik zelf meer in biometrie van bijvoorbeeld de iris.

 

Dat is niet alleen zeker net zo betrouwbaar, maar heeft ook voordelen wat privacy beterft: een iris-afdruk laat je niet achter op een plastic automatenbekertje, het is eigenlijk nauwelijks mogelijk om onbewust zon afdruk af te geven. En de methode is contactloos, want ik kan me voorstellen dat het mensen tegenstaat met hun vingers ergens op de drukken waar half nederland al aan heeft gezeten.

 

Overigens is er al druk geexperimenteerd met een irisscan als alternatief voor paspoortcontrole op onze luchthaven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.