• 0

Geen eigen zaak. Wel BTW???

Hallo,

 

Vraagje; Ik ben door een bedrijf benaderd om een software programma voor hun te schrijven. Ik ben niet in dienst van dit bedrijf, en ik heb ook geen eigen bedrijf.

 

Mag ik voor hun dit programma maken, en hoe zit het met de BTW?

Moet ik die betalen, en zoja op welke manier?

 

Alvast bedankt.

Groetjes Arno

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je geen btw nummer hebt, mag je geen facturen sturen. Ga je dit vaker doen, ga dan langs bij de KvK, schrijf je in en vraag bij de belastingdienst een btw nummer aan.

 

Niet over denken, DOEN! Zonder btw nummer kan je alleen zwart werken en kan je klant niks aftrekken. Als je een factuur maakt met btw, zonder btw nummer, ga je de mist in, en je klant ook.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Langs gaan bij de KvK en de belastingdienst is op dit moment niet mogelijk (denk ik). Op dit moment zit ik in de WW (en dus tijd voor dit programma).

 

Als ik weer 'normaal' vast werk heb, dan kan ik me misschien wel laten inschrijven.

 

Is er andere manier waarop het bedrijf me legaal kan betalen. Met of zonder factuur en BTW?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kunnen ze je niet (tijdelijk) in dienst nemen? Of dat je via een uitzendorganisatie aan hen uitgeleend wordt, zodat zij neit de rompslomp hebben. Dat is in een middag geregeld. Of botst dat met je WW-uitkering (daar weet ik helemaal niets van af eerlijk gezegd)?

 

Over hoeveel uur/weken/maanden werk praten we eigenlijk?

Link naar reactie
  • 0

Langs gaan bij de KvK en de belastingdienst is op dit moment niet mogelijk (denk ik). Op dit moment zit ik in de WW (en dus tijd voor dit programma).

 

Als ik weer 'normaal' vast werk heb, dan kan ik me misschien wel laten inschrijven.

 

Is er andere manier waarop het bedrijf me legaal kan betalen. Met of zonder factuur en BTW?

 

 

 

Onder bepaalde omstandigheden mag je als particulier wel een opstelling maken inzake de gewerkte uren het het geld wat je toekomt.

Je mag echter geen BTW vermelden, want je bent een particulier dus zonder BTW -nummer.

Overigens dien je dit wel te melden aan je uitkeringinstantie, deze zullen veelal de gewerkte uren in mindering brengen op je uitkering.

 

Ted Maton

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.