• 0

netwerkcontacten: detective spelen?

Soms kom je zo'n naam tegen waarvan je denkt 'het is erg waardevol als ik die eens tegenkom en een pitch kan afsteken'.

Ga je netwerken of ga je headhunten?

Ga je eigenlijk ook zo ver dat je gaat grasduinen/detectiv-ven waar je die persoon tegen het lijf kan lopen?

Beperk je je dan alleen tot de zakelijke plekken, of kijk je ook nog op welke zeilvereniging of hockeyclub hij/zij rondloopt?

Zo is een bekende HL-er snel te herleiden naar de Loenense MCH, en leid even Googlen op Mark Rutte naar de Leidense studentenblaadje/vereniging Mare. Hoe ver ga je daarin?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uit een hele oude bijdrage:

 

...

 

Dus wil je wat berijken, profileer je dan op gepaste wijze. Je moet in positieve zin zien op te vallen. Moet je iemand (die erg belangrijk is) benaderen omdat hij jou niet belt, probeer het dan via een verwijzing. Lukt dat niet, dan zijn er ook truckjes (heb ik van mijn zus geleerd, die was er erg handig in). Zoek uit wanneer iemand spreekt of op een bijeenkomst is. Ga op de eerste of tweede rij zitten en kijk geinteresseerd. Als de gelegenheid zich aanbiedt stel je een intelligente vraag en in de pauze spreek je de betreffende persoon aan op iets dat hem (of haar) bezighoudt. Als de persoon interesse toont wissel je kaartjes uit. Ik moet toegeven, het vergt moed en mijn zus was er veel handiger in dan ik. Zij kon werkelijk iedereen te spreken krijgen.

 

...

 

Ja, Sherlocken is OK, doe ik dagelijks. Een "toevallige ontmoeting" in de hand werken is prima geoorloofd. Wees er wél op beducht, dat je op de Loenense MHC nogal gaat opvallen. Daar kent iedereen iedereen. Zwaar benetwerkte mensen hebben speciale antennes voor "netwerkers". Dus ik zou me beperken tot de publieke optredens en de privésfeer van BN'ers enigzinds ontzien. Heb je echter relaties op de Loenense, dan kan je die vragen op een referentie. :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

...

 

Zoek uit wanneer iemand spreekt of op een bijeenkomst is. Ga op de eerste of tweede rij zitten en kijk geinteresseerd. Als de gelegenheid zich aanbiedt stel je een intelligente vraag en in de pauze spreek je de betreffende persoon aan op iets dat hem (of haar) bezighoudt. Als de persoon interesse toont wissel je kaartjes uit. .

 

...

 

Degene die ik loop te headhunten spreekt alleen op seminars boven de 1800 euro. Ruk, dat wordt een duur grapje. Overigens loop ik niemand de sherlocken op de Loensense MHC, of loopt er iemand die ik zou moeten sherlocken? ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het altijd erg moeilijk om te "netwerken", zomaar toevallig tegen iemand aanlopen en aardig doen. Mijn stijl is om er geen doekjes omheen te winden en gewoon regelrecht op de persoon af te stappen. Het mag duidelijk zijn dat ik iets wil, zolang ik maar kan over brengen dat ik ook iets terug geef.

 

En de beste locatie voor mij om aardig, sociaal, koetjes/kalfjes te doen is half dronken achter een bar. Als die bar dan vol zit met handige mensen is dat leuk meegenomen, dat kwam vaak voor op 3GSM ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Overigens loop ik niemand de sherlocken op de Loensense MHC, of loopt er iemand die ik zou moeten sherlocken? ;)

 

 

Nee, dat begrijp ik ook wel. Ik wil alleen wijzen op het feit, dat je beducht moet zijn op "hoge zichtbaarheid" als je iemands sociale netwerk binnen wandelt. Grote kans dat je de enige bent die hij/zij niet kent.

 

Voor de loenense MHC zie www.loenensemhc.nl, vooral veel dorpelingen.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Juist daarom vraagt het nogal wat sherlocken om iemand 'nonchalant' maar gepland tegen het lijf te lopen. Ik denk dat het beter is om ergens een connectie vandaan te plukken dan gewoon naar de lokale hockeywedstrijden op zaterdag ochtend te gaan, maar ook dat vraagt aardig wat zoekwerk. Ik vraag me wel af of HL-ers zich wel eens van die tactieken bedienen.

Link naar reactie
  • 0

Ik deed het wel eens maar ik merkte dat ik er zelf niet altijd vrolijk/blij van werd... En mijn nieuwe motto is: Als ik er niet blij van wordt doe ik het niet. ;)

 

Dus dan wordt het maar bij toeval goede contacten leggen ;)

 

p.s.

De reden waarvoor ik er meestal niet blij van werd was omdat ik me altijd een tikkeltje "vies" voelde. Ik probeerde iemand te bespelen, het voelde als liegen... En vaak werkte het ook niet omdat ik te krampachtig was.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Sterker zelfs, bij mij komen ze gewoon zelf binnenvallen... ;D

 

Ik ben bezig aan een nieuw plan, en om verder te kunnen moet ik over een tijdje aan tafel met een aantal hooggeplaatste mensen uit grote organisaties. En wat denk je, vandaag komt een van de mannen die ik nodig heb Lasercombat spelen! :o

 

Zodoende heb ik nu zijn kaartje en een uitnodiging om binnenkort verder te praten...mijn dag kan niet meer stuk!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.