• 0

training voor salestrainer

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Ard,

 

Ik zou graag een training willen volgen om salestrainingen te kunnen geven, dus ja: ik wil graag een training gaan volgen,en ja, ik zoek ook een baan, het liefst als freelancer.

Ik heb zeer veel ervaring in huis, ben heel commercieel, energiek en communicatief, en na 18 jaar sales ervaring, en een kind van 5 jaar, wil ik het over een andere boeg gaan gooien.

Dus als jij iets weet????? ::)

 

bedankt alvast voor jouw reactie

bye,

Cristel ;)

Link naar reactie
  • 0

Cristel,

 

op dit gebied zijn er de nodige bedrijven actief. Veel werken met samenwerking op zelfstandige/freelance basis. Wellicht is het zinvol dat je je eerst orienteert op deze bedrijven. Vraag aan hen wat zij verwachten van hun trainers qua vaardigheden en technieken.

 

Mensen begeleiden in hun streven om betere prestaties neer te zetten is in ieder geval een heel mooi vak!!!

 

Groeten Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat het erg persoonlijk is. Moet je wel een training volgen, of kun je het prima zelf als je zelf een redelijke sales bent? En dan, een goede sales hoeft geen goede trainer te zijn en omgekeerd ook niet.

 

Zelf heb ik ooit bij een bureau in brabant dat indertijd goed bekend stond een sales training gevolgd die ik erg goed vond. Maar het bleek voor 99% van de trainer af te hangen, want in het derde blok van de training was er een andere docent en toen leek het ineens nergens naar. Die eerste docent, Remi, was dermate enthousiast dat je automatisch meedeed. Ik weet niet of hij kon verkopen maar hij kon het verkopen erg goed verkopen.

 

Ik zou zeggen, begin gewoon. Ik zou zelf wel 's een training willen geven met de film "Glengarry Glenn Ross" als leidraad :-)

Link naar reactie
  • 0
Ik zou zeggen, begin gewoon. Ik zou zelf wel 's een training willen geven met de film "Glengarry Glenn Ross" als leidraad :-)

 

Christine, mag ik me dan bij deze alvast aanmelden voor je training.

 

 

Sales trainingen zijn altijd erg afhankelijk van de trainer. Maar dat geldt waarschijnlijk in mindere mate voor alle trainingen. Ik meen dat een goede sales inderdaad niet per definitie goede trainer hoeft te zijn. Maar een sales trainer die zelf geen sales achtergrond heeft redt het ook niet. Heb zelf wel eens sales training gehad van een trainer die nog nooit iets had verkocht. Dat leek echt helemaal nergens op. Sales blijft namelijk toch een praktijk vak.

 

Ik zou niet weten waar je een training tot sales trainer kunt volgen. De trainers die ik ken hebben hun praktijk ervaring gecombineerd met theorie-ervaring uit boeken, andere trainingen en seminars.

 

Waarom bel je niet wat sales trainers op om te informeren hoe zij het hebben gedaan. Zij zullen je in ieder geval vertellen dat zij hun trainingen veelal zelf moeten verkopen. Dus, ja als sales trainer moet je ook ‘gewoon’ je eigen training aan je klanten gaan verkopen.

 

Houd er rekening mee dat er wel heel erg veel sales trainers zijn. Probeer een eigen of unieke insteek te kiezen voor je training. Je zult je moeten onderscheiden. Voor een goede sales trainer is er echt werk.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Christien,

Ben wel benieuwd wat jij precies voor werk doet. Misschien kunnen wij samen een nieuw trainingsprogramma opzetten?

 

Hi Rikkert,

Heb gelijk gekeken op jullie site: wellicht zijn er leuke freelance projecten bij salesxeed waarvoor ik aan de slag kan? heb al een email gestuurd. Wie weet...... :)

 

groeten,

Cristel

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bangkok,

 

Er bestaan cursussen over het opzetten van een training. En natuurlijk vele boeken die geschreven zijn over dit vak. Die kun je als leidraad gebruiken. Verder heb je zelf misschien ook al veel trainingen gehad. Je zou een lijstje kunnen maken met de dingen die je positief en negatief vond. Je zou ook een moeten kijken naar jezelf, wat voor soort trainer ben je zelf. Wat zijn je sterke kanten en hoe zou je die gebruiken in een traning.

 

Veel succes

 

Sofiane

Link naar reactie
  • 0

2000 - bij McKenna in Londen "charisma enhancement" bij Richard Bandler, Paul McKenna en Michael Breen

 

Bandler himself? dat moet een bijzondere ervaring zijn geweest. Dan kun je vast ook het boek "the structure of Magic" aanbevelen :-)

Goed boek voor als je dieper inzicht in sales processen wilt krijgen. Is in het nl vertaald (bij Ambo), maar volgens mij niet meer verkrijgbaar.

Link naar reactie
  • 0

Bandler himself? dat moet een bijzondere ervaring zijn geweest. Dan kun je vast ook het boek "the structure of Magic" aanbevelen :-)

Goed boek voor als je dieper inzicht in sales processen wilt krijgen. Is in het nl vertaald (bij Ambo), maar volgens mij niet meer verkrijgbaar.

 

In de bieb is ie nog wel te vinden. Je moet niet allergisch zijn voor NLP, vermoed ik:

 

Titel:    Structuur van de magie : een boek over taal en therapie / Richard Bandler, John Grinder ; [vert. uit het Engels Anna de Haas ; voorw. door Virginia Satir ; inl. door Gregory Bateson]

Auteur:    Richard Bandler 1949-; John Thomas Grinder Jr. 1940-

Jaar:    1977

Uitgever:    Baarn : Ambo

Reeks:    Basisboeken

Vert. van: The structure of magic : a book about language and therapy. - Palo Alto : Science and Behaviour Books, 1975

Omvang:    220 p. : ill. ; 21 cm

ISBN:    90-263-2016-7

 

 

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

2000 - bij McKenna in Londen "charisma enhancement" bij Richard Bandler, Paul McKenna en Michael Breen

 

Bandler himself? dat moet een bijzondere ervaring zijn geweest. Dan kun je vast ook het boek "the structure of Magic" aanbevelen :-)

Goed boek voor als je dieper inzicht in sales processen wilt krijgen. Is in het nl vertaald (bij Ambo), maar volgens mij niet meer verkrijgbaar.

 

Yep, Bandler himself en da's inderdaad een onvergetelijke ervaring. De vertalingen raad ik niemand aan, die vind ik zelf tamelijk lullig. Lees ze liever in het Engels. Voor sales & business doeleinden vind ik het boek "Persuasion Engineering" van Bandler & La Valle heel goed.

 

When you look at the selling process, we like to start from the end. Many sales training programs start with the beginning of the process. After all, when you know where you're going, it's much easier to get there. Then you run the proces backwards for yourself so you know what steps you take to to get there. And the steps are general enough to give you the flexibility to make the changes you'll need to make for each situation. No matter what you thought you sold, you sell feelings. Period. Those feelings are trance-lated by your customers. And each one of them will do it differently. This you can take to the bank

 

Op dezelfde manier heb ik geleerd trainingen te ontwerpen. Begin aan het eind met het resultaat dat je wilt bereiken en werk terug, stap voor stap, zodat je weet hoe je het resultaat moet bereiken.

 

Voor degenen die niet in de gelegenheid zijn een training bij te wonen zijn de CD's een aanrader. Design Human Engineering is heerlijk leerzaam.

 

En Bert, praten, redeneren en lezen over NLP veroorzaakt makkelijk een allergie, zeker in "vertaling".

 

Hartelijke groet,

Diny

 

 

b.t.w. John La Valle is een paar keer per jaar in Nederland, traint o.a. de Shell en Unilever top. Misschien een leuk alternatief voor een film?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Yep, Bandler himself en da's inderdaad een onvergetelijke ervaring. De vertalingen raad ik niemand aan, die vind ik zelf tamelijk lullig. Lees ze liever in het Engels.

The structure of magic gaat voor een groot deel over taal. Voor veel mensen is dat begrijpelijker als ze dat in hun eigen taal kunnen lezen, anders mis je veel, denk ik zo. Ik vond de vertaling niet zo slecht. Maar een origineel is altijd mooier, behalve bij de da vinci code, daar was het origineel slechter dan de nl vertaling.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.