• 0

Businessplan voor importbedrijf.

Ik ben van plan om artikelen uit India te impoteren. Ik heb al een prijs afgesproken met de producent. Ik weet uit ervaring dat ik mijn produkt kwijt kan.

 

Mijn grote vraag is: hoe ga ik te werk om het hier bij een grote onderneming in Nederland te verkopen, daar ik het niet direct zelf wil verkopen.

 

Heeft iemand hier een goed idee voor mij?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet uit ervaring dat ik mijn produkt kwijt kan.

 

Mijn grote vraag is: hoe ga ik te werk om het hier bij een grote onderneming in Nederland te verkopen, daar ik het niet direct zelf wil verkopen.

 

[titel aangepast - mod]

 

Tiki,

 

je schrijft dat je ervaring hebt ..... hoe heb je het de vorige keer gedaan ???

 

Gr. Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen ervaring met het verkopen aan de groothandel van het produkt. Maar door het verkennnen van de markt en het spreken van mensen in deze handel weet ik dat ik mijn produkt in Nederland goed kwijt kan. De vraag nu is allleen hoe pak ik dit aan als het produkt in Rotterdamse haven staat, en ik deze spullen uiteraard kwijt moet. En hoe zorg ik ervoor dat ik als enige distributeur blijf?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst zorgen dat je daadwerkelijk een order kan schrijven.

Het komt vaak genoeg voor dat "succesvolle" producten bij een partijhandel belanden.

 

Voor exclusiviteit heb diverse mogelijkheden, ik noem er een paar.

 

  • Sluit met de producent een licentieovereenkomst af over het alleenrecht.
  • Laat de fabrikant zijn producten labelen met jouw naam.
  • Label zelf bij aankomst in Nederland de producten om.

 

Afhankelijk van het soort product hoef je niet meteen bang te zijn dat mensen je handel over willen nemen. Niet iedereen heeft tijd om zich te verdiepen in import van spullen en zin in de bijbehorende risico's die je met importeren loopt.

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je precies met label de produkten op mijn naam om ze vervolgens weer hier in Nederland terug naar het origineel te labelen. Wat is hier precies het idee achter? Is het idee om zo het idee te wekken dat het produkt hier onder een andere naam wordt verkocht?

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je precies met label de produkten op mijn naam om ze vervolgens weer hier in Nederland terug naar het origineel te labelen. Wat is hier precies het idee achter? Is het idee om zo het idee te wekken dat het produkt hier onder een andere naam wordt verkocht?

 

Er worden verschillende mogelijkheden geopperd; vanuit de fabrikant laten labelen, of zelf omlabelen. Het zijn verschillende opties ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoe zorg ik ervoor dat ik het alleenrecht krijg om deze fietsen in Nederland te verkopen? Uiteraard moet ik een contract met mijn leverancier in India sluiten, is dit voldoende om mijn lijn waterdicht af te sluiten? Of moet ik hier in Nederland nog het een en andere juridisch vast laten leggen?

Link naar reactie
  • 0

Hoe zorg ik ervoor dat ik het alleenrecht krijg om deze fietsen in Nederland te verkopen? Uiteraard moet ik een contract met mijn leverancier in India sluiten, is dit voldoende om mijn lijn waterdicht af te sluiten? Of moet ik hier in Nederland nog het een en andere juridisch vast laten leggen?

 

Ik zal je even uit de droom helpen.

Contractueel kun je de boel vastleggen, dat is bijna helemaal zeker.

Echter, zodra zich een grote afnemer meldt dan moet je niet raar op kijken als via de achterdeur een identieke fiets met een ander plakkertje voor een andere prijs wordt geleverd.

 

Vandaar ook dat ik al aangaf de fietsen onder eigen naam in de markt te zetten.

 

Sorry dat ik het zeg, maar ik krijd de indruk dat je zonder enig risico even snel veel gedl wil verdienen, daar is niks mis mee, behalve dat ondernemen ook gepaard gaat met risico's.

 

Daarom raad ik je aan in ieder geval een kort ondernemingsplan te maken zodat je een goede kostenbaten analyse kan maken.

En minstens zo belangrijk weet welke klanten de fietsen van jou willen kopen. Vergis je niet in de concurrentiestrijd die los gaat barsten op de fietsen makrt in het goedkope segment.

Je zult met jouw containrtje moeten opboksen tegen partijen die meerdere containers per week in Rotterdam afhalen, en deze meteen door distribueren naar bouwmarkten tuincentra, partij handelaren enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag een voorbeeld businessplan willen hebben. Ik wil voor mijzelf gaan beginnen. Mijn idee is om grootschalig artikelen uit Azie te importeren om ze vervolgens hier weer door te verkopen aan grote afnemers, of eventueel de produkten laten omlabelen en hier onder eigen naam middels internet of op andere manieren aan de consument te bregen.

 

Wie o wie zou mij kunnen helpen aan een concept businessplan voor mijn potentiele onderneming. ???

 

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Contikiman,

 

Ik heb de verscillende topics even bij elkaar geplaatst, de lezer krijgt dan meteen een indruk waar je mee bezig bent en kan zo relevante informatie verstrekken.

 

Zoals Jeroen ook al aangeeft is het hier op het forum gebruikelijk dat de posters eerst voorwerk doet. Ik raad je aan eerst eens rustig het forum door te speuren naar voor jouw relevante info.

Blijf je dan met vragen zitten, probeer deze dan zo duidelijk mogelijk te stellen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag een voorbeeld businessplan willen hebben. Ik wil voor mijzelf gaan beginnen. Mijn idee is om grootschalig artikelen uit Azie te importeren om ze vervolgens hier weer door te verkopen aan grote afnemers, of eventueel de produkten laten omlabelen en hier onder eigen naam middels internet of op andere manieren aan de consument te bregen.

 

Wie o wie zou mij kunnen helpen aan een concept businessplan voor mijn potentiele onderneming. ???

 

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

 

 

Voorbeelden voor een businessplan zijn zat te vinden, kwestie van even "googlen". o.a. bij de K.v.K. kan je die vinden, maar gebruik ze als leidraad en schrijf je eigen plan en reken dat vervolgens door met een (je) accountant of boekhouder.

Hou het persoonlijk en laat je enthousiasme en overtuiging erin doorklinken.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.