• 0

Subsidie voor meertalige websites

Hoi

 

Ik ga een meertalige website opzetten en voldoe aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor deze subsidie. Nu heb ik wel eens een verhaal gehoord over een kleien stichting die bijna ten onder ging aan de voorwaarden die kwamen kijken bij een europeese subsidie. Heeft iemand ervaring met deze subsidie?

 

http://www.wwcom.nl/ast.2.2/script/templet/wwcom_2/template.asp?pageid=1

 

Groeten Panky

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is dit heel simpel aan te vragen, de eisen klinken niet zwaar en de regeling is bedoeld om snel dit in te kunnen zetten, neit eindeloos vertragen met moeilijke documenten. Daarbij, hoe moeilijk kun je überhaupt een regeling van max. 2.000 euro maken? :-)

 

Syntens is een organisatie die je erg makkelijk kunt benaderen als je wilt, ze hebben overal potjes, regelingen en beschikbare mensen en tijd voor. Bel ze eens zou ik zeggen, dat weet je direct of je in aanmerking komt en wat ze vervolgens precies aan documentatie wensen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Danny

 

Mischien een website? Iets anders om me te overtuigen? Meeste vertalers vragen 0.10 cent per woord. 50K koop je erg veel woorden voor....

 

Groeten Panky

 

 

 

www.nxtnow.com

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Panky,

 

De link die Nils heeft geplaatst, is inderdaad waar onze toekomstige site komt.

 

Nu is er een test site online, met wat achtergrond informatie, over onze onderneming, maar nog niet met informatie over EnterpriseWork.

 

Ik doelde overigens op een systeem om een multi-language, en dus multi-market systeem mee te kunnen draaien.

 

Dus niet zozeer op de vertalingen zelf. In verhouding is het vertalen van de content relatief eenvoudig, ten op zichte van wat je er voor nodig hebt om zoiets te managen.

 

Mijn bericht is misschien wat prematuur, want kant en klare brochures zijn er nog niet, maar ik aangezien ik zelf in het verleden ook veel tijd kwijt ben geweest aan het zoeken naar een geschikte oplossing en eigenlijk geen goede opties heb kunnen vinden, wilde ik wel alvast laten weten dat er een alternatief voor het MKB op de markt komt, dat bijv. ook betaalbaar is voor starters.

 

Natuurlijk kun je bij mij terecht voor een advies op maat, stuur me dan aub even een email.

 

Vriendelijke groeten,

Danny de Wit

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Ik heb al een goede webdesigner. Ik heb haar nooit gehoord over de problemen met "multimarket" aka meertalige site's. Ik weet zelf de ballen van sites ontwerpen & bouwen maar begrijp nu dat meertalig een groot probleem is. Kan je het probleem zo uitleggen dat mischien meer mensen er wat aan hebben? Nu blijft het voor mij in ieder geval nogal in het vage.

 

Groeten Panky

Link naar reactie
  • 0

Meertaligheid is een eitje bij de juiste http-server met content-negotiation, zoals Apache. Noem een bestand "index.nl.html" of "index.html.nl" en "index.en.html" of "index.html.en" en surfers krijgen vanzelf de taal voorgeschoteld die ze in hun browser hebben ingesteld wanneer ze om "index" of "index.html" vragen. Een vlaggetje toevoegen voor mensen die hun browser niet goed hebben ingesteld blijft m.i. nodig. En bij interne links zou ik om dezelfde reden ook de taal (in dit voorbeeld ".nl" of ".en") toevoegen. Zo heb ik het op mijn website gedaan.

 

Voor dynamische gegenereerde sites (php bijvoorbeeld) bestaan libraries die sites eenvoudig meertalig maken. Het origineel maak je in het engels. Dan maak je een bestandje met daarin een tabelletje waarin je voor elke voorkomende zin (=string) een vertaling maakt. Dan gaat verder alles vanzelf. Zo simpel is het.

 

Als ik website zou verkopen zou ik ook doen alsof het moeilijk is hoor ;D

 

Dit laat onverlet dat het natuurlijk best ingewikkeld kan zijn om alle vertalingen synchroon te houden.

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Waar je mee te maken hebt voor wat betreft multi-language:

 

- Sitestructuur

- Contentstructuur

- Catalog Structuur

- Interface voor gebruikers

- Confirmation Berichten

Etc.etc.

 

Voeg daar aan toe voor multi-market:

 

- Afhandeling van transacties per markt

- Locale belastingen

- Locale betalingen

Etc.etc.

 

Het is eigenlijk teveel om even in een post te gieten.

 

Het komt er op neer dat een eind-gebruiker, degene die de site runt voor zijn onderneming, gemakkelijk en systematisch zijn site kan beheren en zijn boodschap kan communiceren en transacties kan verwerken.

 

Iets dat in mijn ogen niet echt gaat met de door Bert gesuggereerde aanpak, want dat is niet echt een systeem, maar een technische aanpak waarmee iemand een gedeeltelijk dynamische website (zonder transacties) in elkaar kan zetten. Iets dat voor sommige mensen geschikt is, maar hoe run je daar een groeiend bedrijf mee met mensen die niet beschikken over deze technische kennnis?

 

Daarnaast klopt het dat het beheren van de daadwerkelijke vertalingen ook een vak apart is. Daarom hebben wij er voor gekozen om hier een workflow voor in te bouwen.

 

In feite is de 'technische' aanpak een zelfbouw van wat in EnterpriseWork in een complete oplossing is gegoten. (Overigens niet op PHP, dat lusten wij niet:) , maar op basis van Ruby-on-Rails).

 

Financieel aspect is ook belangrijk: omdat alles in 1 pakket zit en kant en klaar is, kost het dus altijd minder dat het in elkaar sleutelen van het geheel.

 

Maar goed iedereen heeft zijn eigen wensen/eisen-pakket en zonder daar meer van te weten is het lastig te zeggen wat de meest aantrekkelijke aanpak zou zijn.

 

Vriendelijke groeten,

Danny de Wit

 

 

Link naar reactie
  • 0

wat dit "wwcom" doet lijkt erg op wat de EVD doet, op het gebied van buitenlandse beurzen en handelsmissies en zo. Misschien kun je wel dubbele subsidie aanvragen.

 

Quote van de betreffende site:

 

Artikel 5

Toekenning van een financiële bijdrage in de kosten zoals in artikel 3 genoemd, geschiedt onder de voorwaarde dat het aanvragende bedrijf:

 

voor eenzelfde initiatief niet een beroep heeft gedaan op de NIOF-regeling of een andere regeling...

 

 

Conclusie: dat kan dus niet!

 

Succes met de aanvraag

 

Rob

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag mensen,

 

Ik wil graag ook een meertalige website opzetten. Echter kost dit enorm veel tijd en geld. Nu wil ik graag ook een subsidie aanvragen alleen zit ik met de volgende vraag.

Kan ik ook de tekst in mijn eigentijd vertalen! (dus rekening aan je zelf!).

 

groetjes Tk

Link naar reactie
  • 0

Dag mensen,

 

Ik wil graag ook een meertalige website opzetten. Echter kost dit enorm veel tijd en geld. Nu wil ik graag ook een subsidie aanvragen alleen zit ik met de volgende vraag.

Kan ik ook de tekst in mijn eigentijd vertalen! (dus rekening aan je zelf!).

 

groetjes Tk

 

Wederom quote van de betreffende site:

 

Artikel 3

Tot en met 30-06-2007 kan aan een bedrijf een éénmalige tegemoetkoming van 30% worden toegekend voor de kosten van een externe deskundige bij de ondersteuning en implementatie van een ICT-activiteit.

 

Kan dus ook niet!

 

Succes

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Ik heb net achter het net gevist met die subsidie voor een meertalige website. Het potje is leeg.De subsidie is stopgezet omdat het een groot succes was.

 

Groeten Panky

 

PS: die zich afvraagt of ie er nu met dit topic voor gezorgt heeft dat ie zelf achter het net vist :-\

Link naar reactie
  • 0

PS: die zich afvraagt of ie er nu met dit topic voor gezorgt heeft dat ie zelf achter het net vist :-\

 

Mwoah, dat valt wel mee denk ik. Het is niet de eerste keer dat deze subsidie wegens succes is gestaakt. Ik vraag me dan ook af waarom ze het op deze manier aanpakken. Als je zo'n beperkt potje hebt, stel dan gewoon eens of enkele malen per jaar een indientermijn in en maak vervolgens een keuze uit de ingediende voorstellen. Dan hoef je niet om de haverklap de regeling te staken, weer op te starten, te staken etc.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

PS: die zich afvraagt of ie er nu met dit topic voor gezorgt heeft dat ie zelf achter het net vist :-\

 

Mwoah, dat valt wel mee denk ik. Het is niet de eerste keer dat deze subsidie wegens succes is gestaakt. Ik vraag me dan ook af waarom ze het op deze manier aanpakken. Als je zo'n beperkt potje hebt, stel dan gewoon eens of enkele malen per jaar een indientermijn in en maak vervolgens een keuze uit de ingediende voorstellen. Dan hoef je niet om de haverklap de regeling te staken, weer op te starten, te staken etc.

 

Is er ook een dergelijke regeling voor de regio Noord Holland?

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.