• 0

Samenwerkingsovereenkomst

Binnenkort start ik, eerst alleen, en na een paar maanden met een partner een BV.

 

De bedoeling is te starten met 1 BV en na ongeveer 1 jaar dit omzetten naar een holding met 2 managementbv's.

 

Voor zowel onderlinge afspraken tussen mij en partner binnen 1 BV als binnen de holding met 2 managementbv's en ik op zoek naar een voorbeeld van een samenwerkings/dienstverleningovereenkomst, waarin afspraken over vergoedingen, wat te doen bij overlijden, gewenste verkoop (door beide of door 1 partner) etc. zijn opgesteld.

 

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een samenwerkingsovereenkomst, ook wel aandeelhouders-, joint venture, participatieovereenkomst (afhankelijk van wat er allemaal instaat), is een relatief complex juridisch stuk.

 

Er zijn erg veel afspraken waar je goed over na moet denken en veel scenario's die moeten zijn afgedekt. Een dergelijk contract blijft maatwerk. Het is verstandig om samen met je zakenpartner en een goede jurist/advocaat een overeenkomst op te stellen.

Link naar reactie
  • 0

Binnenkort start ik, eerst alleen, en na een paar maanden met een partner een BV.

 

De bedoeling is te starten met 1 BV en na ongeveer 1 jaar dit omzetten naar een holding met 2 managementbv's.

 

Voor zowel onderlinge afspraken tussen mij en partner binnen 1 BV als binnen de holding met 2 managementbv's en ik op zoek naar een voorbeeld van een samenwerkings/dienstverleningovereenkomst, waarin afspraken over vergoedingen, wat te doen bij overlijden, gewenste verkoop (door beide of door 1 partner) etc. zijn opgesteld.

 

Wie kan mij helpen?

 

Wat je nodig hebt is een aandeelhoudersovereenkomst. De vraag is echter waar je op dit moment staat. Is het zo dat er al vergaande afspraken tot deelname zijn of ben jij degene die de voorwaarden dicteert waaronder de deelname van de toekomstige mede-vennoot zal plaatsvinden. Dit maakt een verschil.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.