1000 reden om geen ondernemer te worden in Nederland

Aanbevolen berichten

Vaak kinkt hier goddank lofzang over ondernemen Maar er zijn ook mindere kanten. Beeld je de volgende situatie in : je buurjongen van 23 komt naar je toe omdat hij ondernemer wil worden.

 

Kies je favoriete reden om dit niet te worden in Nederland. Kijken of we zo tot de Defnitieve 1000 redenen kunnen komen. Die spijkeren we dan op de houten deuren van Higherlevel. ;)

 

 

(zullen we proberen : 1 per keer ?)

Link naar reactie

Als je thuiswerkt, mag je slechts nog onder absurd strenge voorwaarden kosten opvoeren voor de ruimte en het gas, water en licht die je gebruikt.

 

Ik woon op de bovenste etage van een klein appartementencomplex, dus nee ik heb geen aparte opgang naar mijn kantoorruimte en geen apart sanitair. Ja, tenzij ik aan een touw het raam in klim en in een PVC fles plas. Bedankt Den Haag!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

 

- Boetes nu echt helemaal zelf betalen, geen lieve baas meer die het voor deze keer nog even zelf (veelal van prive geld) betaald.

 

- Computer stuk! Zelf een nieuwe kopen.

 

- Mobieltje kwijt! Zelf een nieuwe kopen.

 

- Wil je een vrije dag, maar dan ook echt vrij? (dus zonder dat je gedachte af en toe bij je werk zit) Moet je niet voor jezelf beginnen.

 

- Auto kapot? Zelf naar de garage en dokken!

 

- Telefoonrekening! Zelf betalen.

 

- Een klusje dat je net even niet al te leuk vind...moet je nu toch echt doen.

 

Maar, laten we nou niet al te negatief doen. als je even door bijt en gewoon goed doet, is bovenstaand allemaal op te lossen :-)

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Alle ellende die de bureaucratie over je uitstort zodra je iemand in dienst neemt:

- loonbelasting

- premies sociale verzekeringen

- ARBO

- BHV

- verzekeringen / spaarloon / levensloop

- 'auto van de zaak' ellende

 

En dan vergeet ik vast nog iets. Voorlopig geen personeel, en als ik er aan begin, dan maar meteen 10 of zo. Kan ik de overhead een beetje verdelen. ;D

 

Maar: eigen baas is is en blijft leuk, ondanks alle ellende!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Douwen, douwen, douwen. Nog ff doorhalen .... en dan wordt het beter....

 

Het is een val. Je gaat steeds harder werken en het wordt inderdaad beter, maar het wordt niet makkelijker.

 

Moe maar voldaan gaan we de ene uitdaging na de andere aan. Er kan altijd nog een schepje bovenop.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Kies je favoriete reden om dit niet te worden in Nederland.

 

@Hans, dus niet in Nederland ondernemer worden, maar elders op onze aardbol. Want favoriete redenen om geen ondernemer te worden bestaan niet in mijn wereld ...

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Beste 1000 niet redeneerders...

 

Zou het veel innovatiever zijn om 1000 redenen te noemen om:

ondernemend te worden.

en ondernemer te zijn.

Dat eerste kun je leren.

Het tweede ben je of ben je niet.

 

"onderneem het"!

Liefs mim

 

 

 

Link naar reactie

Beste Mim,

 

Ik waardeer je goed geluimdheid. Het is iets dat we met zijn allen missen van tijd tot tijd.

 

Alleen vrolijk doen over ondernemen heeft maar gedeeltelijk zin. Als we het hebben over die nieuwe innovatieve bedrijven met groeipotentie en groeiambitie, dan is ondernemen helemaal niet "leuk".

 

Is het zwemmen/fietsen/lopen van een triathlon "leuk"? Ik weet het niet maar het lijkt me van niet. Het is afzien, eenzaam, frustrerend en saai. Toch trekt het een heel aantal athleten aan. Waarom? Er zijn veel argumenten, maar "leuk" zit daar volgens mij niet bij.

 

Met ondernemen is dat niet anders. Er wordt van de ondernemer (M/V)gevraagd om dingen te doen die de omgeving niet begrijpt. Om relaties, huis en haard op het spel te zetten om een droom te verwezelijken die anderen niet zien zitten. Om alles te geven zonder garantie voor succes. Ik vind het nog al wat. En ondanks alle ellende zijn er jaarlijks honderden mensen die alles in de strijdt gooien om hun eigen toekomst te bepalen.

 

Dus "leuk" lijkt me niet de juiste omschrijving.

 

Nadeel van de huidige romantisering van het ondernemerschap, is dat de jongste generatie ondernemers nog risicomijdender is, dan de investeerders die ze zoeken. Dat lijdt alleen tot frustratie en/of falen, terwijl de "diehards" de glorie van hun zege wordt ontnomen.

 

Ik ben van huisuit een blije vogel, maar heb volstrekt genoeg van het politiek correcte geleuter over hoe leuk het is om ondernemer te zijn. Het is een heleboel dingen, maar het is niet "leuk".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Beste Mim,

 

Ik waardeer je goed geluimdheid. Het is iets dat we met zijn allen missen van tijd tot tijd.

 

Alleen vrolijk doen over ondernemen heeft maar gedeeltelijk zin.

Als we het hebben over die nieuwe innovatieve bedrijven met groeipotentie en groeiambitie,

dan is ondernemen helemaal niet "leuk".

 

Is het zwemmen/fietsen/lopen van een triathlon "leuk"?

Ik weet het niet maar het lijkt me van niet. Het is afzien, eenzaam, frustrerend en saai.

Toch trekt het een heel aantal athleten aan. Waarom?

Er zijn veel argumenten, maar "leuk" zit daar volgens mij niet bij.

 

Met ondernemen is dat niet anders.

Er wordt van de ondernemer (M/V) gevraagd om dingen te doen die de omgeving niet begrijpt.

Om relaties, huis en haard op het spel te zetten om een droom te verwezelijken die anderen niet zien zitten.

Om alles te geven zonder garantie voor succes. Ik vind het nog al wat.

En ondanks alle ellende zijn er jaarlijks honderden mensen die alles in de strijdt gooien om hun eigen toekomst te bepalen.

 

Dus "leuk" lijkt me niet de juiste omschrijving.

 

Nadeel van de huidige romantisering van het ondernemerschap, is dat de jongste generatie ondernemers

nog risicomijdender is, dan de investeerders die ze zoeken.

Dat lijdt alleen tot frustratie en/of falen, terwijl de "diehards" de glorie van hun zege wordt ontnomen.

 

Ik ben van huisuit een blije vogel, maar heb volstrekt genoeg van het politiek correcte geleuter over hoe leuk het is

om ondernemer te zijn. Het is een heleboel dingen, maar het is niet "leuk".

 

Hallie Hallo Nils,

 

Volgens mij ben je een beetje abuis, maar ik zie nergens dat ik geschreven heb hoe "leuk" ondernemen is.

Ik ben van nature een heel leuk, vrolijk, lief en blij mens. Vind veel dingen "interessant". Dat iets "leuk" blijkt te zijn is voor mij slechts

een klein onderdeel van het geheel.

Veel interessanter vind ik wat jou zelf bezig houdt en waarom je het woord "leuk" zo vaak gebruikt.

 

Mijn stelling blijft:

 

Ondernemen kun je leren

ondernemer ben je.

 

Wat ik uit jouw stukje tekst verder opmaak is dat de honderden mensen waar je over spreekt

misschien niet pro- maar reactief te werk gaan.

Ondernemen is en blijft een pro-actieve zaak. Je maakt zelf de keuzes om wel dan niet mee te gaan de afgrond in.

 

Ik denk zelf dat wanneer de echte ondernemer opstaat hij in eerste instantie

alle "onzinnige randvoorwaarden" helemaal niet nodig heeft en daar ook geen enkele energie in steekt.

 

Een goeie vraag die je je zelf zou kunnen stellen als je wilt leren ondernemen is Waarom wil ik dat?

En wil ik dat of mijn ego .... ja en dan belandt je op een gebied die wel erg lastig wordt voor velen die niet weten wat ego inhoudt.

Daarvoor starten we binnenkort een nieuw Topic. Houdt de website dus goed in de gaten!

 

Vriendelijke groetjes,

Mim

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.