• 0

application browser

Wie weet hoe je een browser window zo kunt instellen zodat het niet opeens andere dingen gaat doen aangestuurd door linken van andere programma's.

 

Steeds meer applicaties worden via een browser toegankelijk, wat ik veel heb is dat ik die applicatie wil open houden en dat het niet dat op ieder moment opeens gebruikt kan worden door een andere applicatie.

 

Is dit iets waar al lang iets voor bestaat waar ik misschien geen weet van heb, of vraag ik nu iets waar iedereen last van heeft maar het zich niet bewust is:-)

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

In Firefox kun je onder Tools -> Options -> Advanced een keuze maken voor 'open links from other applications in'. Als je hier 'new window' kiest loop je weinig risico dat je pagina in de browser die open staat vervangen wordt door iets anders.

 

Een stap verder is iets als Javeline deskrun. Hiermee draait je webapplicatie als losstaande Windows applicatie.

 

Wat ik zou willen hebben is een tussen variant: een icoontje op m'n desktop dat een browser opent zonder adresbalk e.d. met een eigen icoontje voor die webapplicatie. Is nu zo lastig wisselen tussen applicaties omdat ze allemaal het Firefox icoontje hebben.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft die tussenoplossing om voor iedere app browser een icoon te hebben, zou je toch een kleine perl executable kunnen aanmaken.

 

Iets zoals startapp.exe http://www.google.nl

 

Die app plaats je dan in een directory waar je een icoon zet die je dan als shortcut kunt gebruiken.

 

Maar ik denk dat jij op linux zit. Is niet zo heel ingewikkeld te maken.

Laat me weten als ik wat moet compilen, eerdaags heb ik het zelf toch ook nodig voor een klant.

 

Je zou vervolgens een installer kunnen maken met innosetup die dan feitelijk alleen maar shortcuts en die kleine app in het startmenu zet.

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij krijgt de applicatie die je start vanuit een Perl script (of Windows programma) gewoon z'n eigen icoon. Tenminste zo werkt het met m'n utility dat ik ooit voor autorun cdtjes heb gemaakt. Als je het voor elkaar krijgt hou ik me aanbevolen. Maar is zo'n wens op het lijstje van duizenden wensen ;)

 

In IE heb je nog de optie "reuse window for launching shortcuts" (geen idee hoe ze dat vertalen)

Link naar reactie
  • 0

Zaph:

1. Ctrl-N (Nieuw browservenster openen)

2. Backspace (Terug naar vorige pagina)

 

Oke, blijft een belabberde oplossing.

 

Willemj

Volgens mij krijgt de applicatie die je start vanuit een Perl script (of Windows programma) gewoon z'n eigen icoon.

 

Nou je kunt volgens mij een path opgeven waar het icoon staat. En voor elke app een andere icoon. Het is een omweg gezien dit tijdperk, maar moet volgens mij kunnen.

 

Begin July zal dit bij mij gaan spelen.

 

In de tussentijd ben ik wel blij met die firefox oplossing, cool dat je app gewoon blijft staan terwijl je allerlei andere dingen aan het doen bent.

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij krijgt de applicatie die je start vanuit een Perl script (of Windows programma) gewoon z'n eigen icoon.

 

Nou je kunt volgens mij een path opgeven waar het icoon staat. En voor elke app een andere icoon. Het is een omweg gezien dit tijdperk, maar moet volgens mij kunnen.

 

Mmm in wat oude Delphi code zitten kijken en er is inderdaad een optie in shellexecuteex om een icon handle mee te geven maar dat doet verder niets (en komt te vervallen in Vista) Ook zie ik in de Perl documentatie voor Win32::Process geen referenties naar iconen. Maar goed dit gaat wel erg diep voor een ondernemersforum ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.