• 0

huurwoning en woz en ondernemer...

Ik had voor de gemeente een zeer moeilijke vraag:

 

Als ik vanuit een huurwoning een webwinkel wil starten, wat betekend dat dan voor mijn gemeentelijke belastingen?

 

Het antwoord:

 

10x doorverbonden, 4 x terugbel telefoontjes en 2 emails en nog steeds geen concreet antwoord. Men weet het gewoon niet...

 

Wie o wie is hier wel zo wijs?

 

Mijn dank is groot voor de gene die het antwoord kan verschaffen en mag gratis straks na de oprichting wat uit mijn webwinkel uitzoeken ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit heeft inderdaad geen gevolgen. Ook van het hoogheemraadschap kun je nog een vragenformulier verwachten om vast te stellen of je de ruimte zakelijk gebruikt. Dit is gezien het feit dat je geen eigen sanitair e.d. in een aparte ruimte hebt niet het geval.

 

Een ander verhaal is of je volgens je huurcontract wel zakelijke activiteiten mag ontplooien vanuit de huurwoning. Lees dit goed na...en hang het niet aan de grote klok. De overlast van een webwinkel is immers nihil, dus beter geen slapende honden wakker maken dan.

 

Succes

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

verbeter maar als ik het fout heb, maar het gaat er hier vlgs mij ook om dat je opslag nodig hebt...? klopt dat? Als je puur met je computer bezig gaat en in principe dus op een zolderkamertje met je prive computer een zaak opstart, zou ik inderdaad die honden lekker laten slapen (hoewel dat nu dus net te laat is). Voor opslag ga je daadwerkelijk ruimte in je woning omvormen tot bedrijfsruimte, waarvoor dus inderdaad weer eigen ingang sanitair e.d. gerealiseerd zou moeten worden. Als het al zo is dat in je bestemmingsplan de woning deels voor bedrijfsactiviteiten ge-exploiteerd mag/kan worden.

 

Wat betreft de WOZ, ik weet niet wat voor gevolgen die ondervindt van het feit dat de woning deels als bedrijf wordt aangemerkt. Mijn ervaringen met gemeentelijke belastingen echter is dat mocht het gevolgen hebben, deze vrijwel zeker niet positief voor je zullen zijn. E.e.a. hangt natuurlijk ook wel af van de gemeente waar je in woont.

 

Lijkt me in ieder geval verstandig om zelf eerst diep in de materie te duiken voordat je je om de tuin laat leiden door de gemeente, die, zoals je zegt, zelf ook nog niet wet waar de klepel hangt in dit geval.

 

[edit]

PS: ik had even over het feit heen gelezen dat het hier om een huurwoning gaat. Dan is het verhaal weer anders, en is e.e.a. afhankelijk van je verhuurder want die is immers eigenaar van het pand. m.a.w., begin gewoon lekker op dat zolderkamertje, en huur indien nodig een shurguard opslag ofzo, of garage, en laat die handel maar lopen. Je verhuurder hoeft toch niet te weten wat je allemaal met je pc doet, en de gemeente heeft er al helemaal niets mee van doen.

 

Succes in ieder geval!

www.jsbs.nl/phpBB2

Initiatief tot zakelijk inter-net-werken

 

www.e-car.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.