• 0

Advertentie kosten

Ik zou graag willen adverteren op een paar grote websites.. Ik heb geprobeerd het een en ander te vinden op internet maar kan weinig vinden.. Ik wil dit in mijn begroting voor mijn marketing promotie plan opnemen. Kan iemand mij ongeveer een richtlijn geven wat de kosten zullen zijn. Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb verschillende mailtjes verstuurd maar krijg helaas geen reactie.

Voorbeeld van website's:

Viva

Flair

vrouwen.pagina.nl

 

 

Ben opzoek naar wat een beetje het gemiddelde is, waar ik rekening mee moet houden in mijn begroting.

Link naar reactie
  • 0

De meeste exploitatieburaus hebben de tarieven voor hun portfolio online staan, zie bv. WebAds, AdLINK, AttentionMedia etc.

 

Daarnaast hebben talloze sites hun tarieven online staan:

Google: tarieven online adverteren.

 

Indien je - bijvoorbeeld als startend ondernemer - ruim in je tijd zit maar krap bij kas, kun je kleinere sites en weblogs benaderen. Deze worden door grote adverteerders al snel genegeerd (want het micromanagement - sites opsporen, onderhandelen etc - kost te veel tijd). Hierdoor hanteren deze kleinere sites vaak aanzienlijk lagere tarieven.

 

Een en ander hangt overigens sterk af van je doelgroep. Sites die zich richten op managers, beleggers etc hanteren tarieven die 8-10 keer hoger liggen dan wat nu.nl bijvoorbeeld rekent. Dat is ook de reden dat het op internet werkelijk stikt van dat soort sites ;-)

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Heb verschillende mailtjes verstuurd maar krijg helaas geen reactie.

Voorbeeld van website's:

Viva

Flair

vrouwen.pagina.nl

 

Viva en Flair maken beide deel uit van het Vrouwen-channel van WebAds. De tarieven liggen op 20 euro CPM (20 euro per 1000 bannervertoningen) voor een standaard banner. Het gemiddelde van het Vrouwen-Channel is bij WebAds 16 euro CPM.

 

vrouwen.pagina.nl is van ilse media die haar tarieven hier vermeldt. Als ze niet reageren op je mail dan kun je hun sales team bellen op 020-840 46 40.

 

Ben opzoek naar wat een beetje het gemiddelde is, waar ik rekening mee moet houden in mijn begroting.

 

Zo'n 16-20 euro CPM is waar je bij de grotere sites dus rekening mee moet houden. Het voordeel van jouw doelgroep is echter wel dat daar enorm veel kleinere sites en weblogs in actief zijn.

 

Pas op met forums - die zijn er om berucht dat ze enorm veel pageviews genereren maar dat er nauwelijks op banners wordt geklikt. Dat neemt niet weg dat er desondanks forums zijn waar veel (jonge) vrouwen komen en die aantrekkelijke tarieven hebben. Bokt.nl bijvoorbeeld.

 

/Edit - Gaat dit over die internetportal die je wilt lanceren? Dan kun je eventueel advertentieruil overwegen/voorstellen. Veel sites hebben niet-verkochte bannerposities die ze op die manier in kunnen vullen terwijl ze er toch iets nuttigs voor terugkrijgen. De echt grote sites - Viva, Flair etc - zullen niet snel interesse in hebben zolang je nog weinig voorstelt, maar de kleinere sites wellicht wel.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Weer hartelijk dank voor je duidelijke reactie! Hier heb ik heel erg veel aan! Dit heeft idd ook met de internetportal te maken! De tip met betrekking tot banner ruil is zeker interessant! Kan hard aan de slag! Zeer duidelijk staan die tarieven daar in een menu! Harstikke fijn!

Met vriendelijke groet!

Sarah

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.