• 0

Contact maken met potentiele klanten...

Geachte bezoekers van Higherlevel...

 

Zoals misschien sommigen wel weten ben ik bezig met het concept StudentDrive www.studentdrive.nl ;D

 

Maar ik heb een vraag, en met jullie ervaring is dit misschien makkelijk te beantwoorden.

 

Het benaderen van potentiële klanten is voor vele bedrijven redelijk lastig. Waar moet met beginnen, wat is de beste manier om in contact te komen met deze potentiële klanten, is een mailing niet gewoon veel te afgezaagd?

 

En wat als een ondernemer weinig budget heeft om hier werk van te maken...

 

Wat is jullie tip, hoe kom je effectief in contact met potentiële klanten

(in mijn geval het bedrijfsleven dat geïnteresseerd is in adverteren op de auto's)

??? ??? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is hier nogal wat geschreven over Guerilla Marketing, Calimero Marketing, Buzz Marketing, Internet marketing. Mijn suggestie is dat je je daarin verdiept. Daarnaast moet je je klanten gewoon opzoeken. Je moet namelijk eerst weten wie het zijn en waarom ze gebruik zouden maken van je dienst (market intelligence). Bel ze op en ga bij ze langs om te "kletsen".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf zou beginnen met het opstellen van een verkooppresentatie, en deze testen d.m.v. direct response advertising, om de resultaten te meten. Tegelijkertijd zou ik hetzelfde script uitproberen bij een aantal prospects, en hun vragen naar hun mening, en eventuele vragen, opmerkingen, en objecties. Wanneer het is nodig pas je je script aan, en perfectioneer je het.

 

Verder is het uit het hoofd leren van dat verkoopscript van groot belang. Het maakt je zelfverzekerd wanneer je met (potentiële) cliënten bezig bent.

 

Het belangrijkste in verkopen is, niet zozeer de manier waarop je dat doet, of met welk vehicel, maar de testresultaten die je in het verleden hebt opgedaan. In verkopen draait alles om het testen op kleine schaal, totdat je een fantastische formule hebt, en het dan op grote schaal toe te passen.

 

Verder, als je iets van onzekerheid voelt bij het benaderen van potentiële cliënten, kan het mischien helpen om jezelf te zien in een soort van experimentele fase, waarin je van alles uit probeert. Nee, is een woord dat je vaak te horen krijgt als je iets verkoopt. Dat vereist een stukje gewenning om daar hmm... aan te wennen. =)

 

Er is vanzelfsprekend nog een hele hoop dat ik hier niet in één keer kan vertellen, maar dit is zo'n beetje het belangrijkste waarmee je al van start kan.

 

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

 

Veel succes.

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.