• 0

Bedrag retour

Wij hebben een zaak in aanhangwagens.

Nu heeft een klant, die aannemer is er één gekocht voor 800 euro incl.btw

 

Wij hebben die klant een voorwaarde gesteld, niet goed of niet tevreden, geld terug voor de volle 100%

 

Klant heeft dat ding gekocht, 800 euro betaald en heeft nu toch maar besloten 'm niet te willen en doet 'm retour. Voor ons geen enkel probleem en willen we het geld terugstorten.

 

Echter hoe doe je dit officieel goed voor de administratie:

 

1:

Van hem een factuur krijgen voor het openstaande bedrag en dan terugstorten. Heft elkaar op maar komt wel op de omzetlijst te staan en je kostenpost ook.

 

2:

Zelf een fatuur voor je administratie opmaken en het bedrag debet eropzetten, zodat het met terugwerkende kracht werkt en uiteindelijk nergens bij wordt opgesteld aangezien het eigenlijk nooit heeft bestaan.

 

3:

wellicht is er nog een andere manier, maar ik ben niet zo sterk in dit soort zaken, en het is de eerste keer dat dit gebeurd.

 

Kan iemand mij helpen?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

gewoon een nota met een minnetje voor het bedrag.

 

over gewoon een min-teken voor

dus zowel ex. incl. en btw.?

 

maar wel het woord creditnota erop neem ik aan en de omschrijving voor welk product het gaat.

 

of is dit niet nodig of moet er zelfs nog meer op

Link naar reactie
  • 0

gewoon een nota met een minnetje voor het bedrag.

 

over gewoon een min-teken voor

dus zowel ex. incl. en btw.?

 

maar wel het woord creditnota erop neem ik aan en de omschrijving voor welk product het gaat.

 

of is dit niet nodig of moet er zelfs nog meer op

 

Inderdaad, minnetje voor alle bedragen (dan krijg je ook de btw weer terug). Creditnota er op en refereren aan de originele nota. In de boekhouding en btw aanfifte gewoon boeken als de originele nota bij de opbrengsten, maar dan negatieve bedragen. Boekhoudkundig is een creditnota negatieve opbrengst.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

A: wat mij betreft mag dit topic op slot

B: reuze bedankt voor de hulp

C: fijn weekend allemaal

 

Re A: dat maken we zelf wel uit. er vast vast nog wel iemand met een vraag over credit nota's

Re B: Graag gedaan en bedankt voor je feedback

Re C: Jij ook een fijn weekend!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

als iemand een probleem heeft kunnen ze het toch gewoon teruglezen, ik zeg toch niet verwijderen maar gewoon op slot. andere die een vraag hebben over creditnota's beginnen gewoon een eigen topic, want het overnemen van een topic met eigen vraag wordt nooit gewaardeerd op forums. vandaar dus dat ik het zei, maar goed, doe ermee wat je wilt. in ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Vasiglio,

 

Wij hebben liever vergelijkbare vragen in hetzelfde topic, maar erg belangrijk is het niet. Als jij graag een slotje wil, dan krijg je toch gewoon een slotje :D Alles voor de klant :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.