• 0

Mening gevraagd over Anonieme Holding

Hallo,

Na het lezen van alles wat hier over Ltd's wordt verteld heb ik het volgende.

1. ik zie een gat in de markt. Er is al een opdracht.

2. op korte termijn moet alleen maar geïnvesteerd worden. Ik wil dus een vorm waarin ik geen salaris heb, slechts onkosten en verzekeringen. Persoonlijk inkomen is geen probleem.

3. de rechtsvorm moet europees kunnen werken, maar zal in het begin alleen maar in Nederland werkzaam zijn. Dus, geen moeilijkheden met BTWnr, bankaccount, inschrijving KvK.

4. de rechtsvorm is uitdrukkelijk bedoeld om te investeren, niet om geld door te sluizen.

5. In de toekomst kan er sprake zijn van meerdere onafhankelijke deelnemers (experts) aan de rechtsvorm. De verwachte sfeer is die van een gilde. Persoonlijk inkomen zal geen grote rol spelen. Het gaat om de uitdaging.

 

Ik zou graag de rechtsvorm anonieme holding + open CV hiervoor willen bespreken in dit forum. Een stil commanditair vennoot is al beschikbaar.

Ik ben geen jurist of fiscalist. Dus, graag advies voordat ik op korte termijn een besluit neem.

met vriendelijke groeten,

P tér.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zit met hetzelfde met een dienst die snel gelanceerd moest worden, maar niet de wachttijd en romslomp van de oprichting BV wilt hebben.

 

Ik meen een oplossing te hebben gevonden.

 

1. Ik richt een Ltd en Holding op.

2.Ik blijf grootaandeelhouder van de werkmaatschappij.

3. De aandelen breng ik onder in de Holding.

4. Ik word geen directeur van de Ltd, maar een ander. Hiermee heb ik de fiscale DGA omzeild en dus fiscale voordelen.

 

Toch? 8)

 

Maar waarom Anoniem??? ???

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Een anonieme holding heeft een directeur zonder macht. Die directeur wordt geleverd als dienst door het juristenbureau waar je de rest ook haalt. Dan kan ik dus zeggen dat ik geen groot aandeelhouder ben van die anonieme holding. Dus hoef ik hem niet aan te geven.

Zo denk ik vrij te blijven van het salaris van de DGA.

 

Ik herhaal mijn vraag voor advies, denkwerk voor mijn situatie.

met vriendelijke groeten,

P tér

Link naar reactie
  • 0

 

Begrijp niet helemaal wat jullie nou precies willen, wellicht handig om hier iets meer over te vertellen, maar mijn ervaring is dat het aanvragen van een BV helemaal niet zo gek veel wachtijd en rompslomp kost. Hooguit twee telefoontjes met een notaris, een bezoek aan de notaris, kvk en de bank voor een bankrekening en klaar, kan allemaal in een ochtend geregeld zijn.

 

Al eens aan een stichting gedacht? Zoieozo al een keer bij de kvk geweest?

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik wil niet de verplichting van een DGA salaris. Dat heb je wel met een BV. Een stichting wil ik ook niet omdat het hier een commerciële activiteit betreft: een gat in de markt, met nu al een opdracht.

Mij lijkt een anonieme holding met een open commanditair vennootschap te voldoen. Dáár wil ik advies over. Hoe zit het met het verkrijgen van een BTWnr, bankaccount?

Het aspect salaris speelt voorlopig niet omdat ik elders daarin voorzie. Ik wil investeren, niet geld doorsluizen naar buiten de belasting. Dus, een trust hoeft niet. Ik hoop op samenwerking met een aantal experts, zoals bij een gilde. Ik heb een aantal mensen al in gedachten; dat heeft tijd nodig.

Ik blijf bij mijn eerste vragen. Ik zoek advies van degenen die al iets in Ltd's gedaan hebben, in anonieme holding etc. Om tot een goede beslissing te komen.

met vriendelijke groeten,

P tér

Link naar reactie
  • 0

.....

Mij lijkt een anonieme holding met een open commanditair vennootschap te voldoen. Dáár wil ik advies over. Hoe zit het met het verkrijgen van een BTWnr, bankaccount?

.....

 

 

Waarom zo ingewikkeld; een Holding met een open CV? Wat is daar het nut en voordeel van? Ik zie niet direct de fiscale voordelen hiervan. Een accountant zal direct zijn wenkbrauwen fronzen en de inspecteur van de fiscus ook, denk ik.

 

Is dit de eerste keer dat je onderneemt? ??? Dan moet je het zo simpel mogelijk houden- een eenmanszaak of een BV.

Zaken als BTWnr en bankaccount zijn zo te regelen...

Link naar reactie
  • 0

Aan P993,

wat is dat voor antwoord? "Ik zie niet de voordelen en een inspecteur ook niet?" Weet ik dan iets meer? Ik kan je zelfs niet fatsoenlijk antwoorden want jouw bezwaren houd je voor je.

 

Ik merk aan jouw antwoord dat je niets weet van een anonieme holding.

Bij herhaling kan je op deze site lezen dat een Ltd gelijk is aan een BV. Er is dan het probleem van de DGA. Dat kan je oplossen door de constructie die ik voorstel.

Als jij een andere oplossing hebt, dan hoor ik dat graag. En zo'n opmerking van of dit de eerste keer is etc., dat noemen ze een aanval op de persoon. Dat is een basisfout in het redeneren. Het gaat toch immers om de vragen die ik stel? Voor mijn part is dit de eerste keer. Zijn daarmee mijn vragen beantwoord? Ben jij de grote weter als je zegt dat ik maar een BV moet doen of een eenmanszaak?

 

Ik wacht nog steeds op een professioneel inzicht.

met vriendelijke groeten,

P tèr

Link naar reactie
  • 0

Hallo Pter,

 

Als ik jou enigszins goed begrijp, is het je doelstelling om alvast enige stappen te zetten, zonder daarbij de bekende beerput' van regelgeving, formulieren ellende en registratiekosten op te trekken?

 

Daarnaast stel je dat het een project is voor langere termijn en ik geloof internationaal.

 

Indien die inschatting juist is, zou je kunnen overwegen om de onderneming helemaal internationaal te maken, en hem bijvoorbeeld op de British Virgin Islands te vestigen. Daar kun je prima internationaal uit de voeten en is ideaal voor investeringen. (Geen BTW-nr etc.etc.) geen CV's en andere onhandige constructies. Gewoon een normale pure onderneming met rechtsbescherming, waar je zelf 100% aandeelhouder van bent.

 

Bankrekening kun je overigens gewoon hier in NL aanhouden.

 

Dan blijft over jouw positie hier in Nederland. Zolang je hier woont, blijf je te maken hebben met bepaalde verplichtingen. Je kunt om hier op een prettige manier mee om te gaan, overwegen, om indien je hier werkzaamheden verricht voor de onderneming, dit te doen als eensmanszaak, met de fiscale voordelen van dien.

 

Indien dit een beetje in de buurt komt bij je doelstellingen, kun je me altijd bereiken voor verder advies, of oprichting van de onderneming. (een van onze bij-activiteiten).

 

Danny de Wit

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Danny de Wit,

Bedankt voor je antwoord. Nu kan ik wat vragen over mijn eigen idee.

De eerste twee van jouw zinnen kloppen voor mij.

Je doet kennelijk iets in dit gebied.

Ik zou graag de voordelen van een BV willen, maar geen DGA salaris. Ik heb mijn inkomen van elders. Dus ik hoef geen of zeer weinig salaris. Ik wil investeren voor wat ik zie als gat in de markt. Niet doorsluizen van geld.

 

Voor zover ik begrijp is de anonieme holding veiliger als de vennootschap (de aandelen zijn niet in het bezit van de oprichter). Onder de anonieme holding hangt een Ltd. Daaronder een CV. Het eigendom van de onderneming is anoniem. Men hoeft deze niet aan te melden. Er is geen DGA verplichting. Bij een open commanditair vennootschap kan de beherend vennoot anderen toelaten tot de CV. Dat komt mij goed uit in een samenwerkingsverband van experts.

 

Voor mij is, zo denk ik, de Virgin islands een brug te ver. En waarschijnlijk te duur.

Je suggereert ook dat een CV een onhandige constructie is. Waarom?

Ik ben nu een eenmanszaak. Het gaat goed, te goed voor de belasting. Voorlopig wil ik die eenmanszaak wel aanhouden, maar als mijn nieuwe onderneming gaat lopen, wil ik die eenmanszaak opheffen. In mijn situatie is dat beter (zo denk ik). De eenmanszaak en de nieuwe onderneming hebben verschillende werkdomeinen.

 

Ik vind je reactie interessant. Je schrijft ook over bij-activiteiten. Betekent dat er meer dan vier of vijf juridische kantoren/bureaus zijn die Ltd etc. afhandelen?

 

Graag jouw reactie op de constructie: anonieme holding - Ltd - OCV. Ik wil op korte termijn beslissen. Er is al een opdracht voor de nieuwe onderneming. Wellicht heb je betere ideeën.

met vriendelijke groeten,

P tèr

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij allemaal gelul. Richt gewoon een BVio op. Dat is formeel een eenmanszaak en je hebt een jaar om er een BV van de maken.

 

Bij Ltd's heb je ook een DGA salarisverplichting.

 

Hou nou eens op met het luisteren naar die Ltd verkopers. Die willen je alleen maar zo veel mogelijk rechtspersonen verkopen. Vraag niet aan de kalkoen wat we zullen eten met kerstmis :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Zo stellig als Nils het uitdrukt zal ik het niet doen, maar ik begrijp de motivatie wel.

 

Als je in Nederland zaken wilt doen, heb je gewoon te maken met zaken die daar gelden. Ltd., Inc. of niet.

 

Dus het ligt eraan voor wie je precies anoniem wilt zijn, maar legitieme anonimiteit is in Nederland lastig.

 

Internationaal gezien ligt dat anders, maar daar heb je dan ook alleen wat aan als je echt internationaal werkt.

 

Wij werken vooral internationaal, dus daarbij hoort het oprichten van ondernemingen voor klanten, in allerlei markten.

 

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de constructie die je aangeeft, maar als ondernemer in hart en nieren, is deze constructie veel te veel gedwongen door gekunstel om regelgeving te vermijden/omzijlen en dat is nooit goed voor de kern van de zaak: het ondernemen.

 

Wij eten overigens altijd gewoon wat de pot schaft met kerstmis...

:)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wij eten overigens altijd gewoon wat de pot schaft met kerstmis...

:)

 

 

 

Tja het is een vertaalde amerikaanse uitdrukking :-\ Maar wat denkt je dat de kalkoen zal zeggen als we het zouden vragen ....

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Zo stellig als Nils het uitdrukt zal ik het niet doen, maar ik begrijp de motivatie wel.

 

Als je in Nederland zaken wilt doen, heb je gewoon te maken met zaken die daar gelden. Ltd., Inc. of niet.

 

Dus het ligt eraan voor wie je precies anoniem wilt zijn, maar legitieme anonimiteit is in Nederland lastig.

 

Internationaal gezien ligt dat anders, maar daar heb je dan ook alleen wat aan als je echt internationaal werkt.

 

Wij werken vooral internationaal, dus daarbij hoort het oprichten van ondernemingen voor klanten, in allerlei markten.

 

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de constructie die je aangeeft, maar als ondernemer in hart en nieren, is deze constructie veel te veel gedwongen door gekunstel om regelgeving te vermijden/omzijlen en dat is nooit goed voor de kern van de zaak: het ondernemen.

 

 

 

Of je nou een BV, Ltd, Inc., VOF, CV, Holding, etc. hebt, als je in NL gevestigd bent heb je nou eenmaal met Nederlandse regels te maken en uiteraard de fiscus. Rare constructies en "gekonkel" wekt door gebrek aan transparantie en belang, direct argwaan bij de fiscus! Dat hebben ze snel door.... En problemen met de fiscus kun je maar beter niet hebben. Ben je aan het ondernemen of ben je met iets anders bezig? Ik proef mbt tot het eerste helaas niet. :-\

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

ik was vandaag druk bezig. Dus ik kan pas nu reageren. Ja, ik ben een succesvolle eenmanszaak. Ik begrijp dat wantrouwen tegen alles wat vreemd is. Dat is armoede. Kijk om je heen. De luxe van de jaren 70 is hier verdwenen en kan je nu bijvoorbeeld vinden in Parijs. Ze zijn daar gewoon rijker en succesvoller. Amsterdam is een dode stad vergeleken met Parijs.Etc.

Kunnen jullie je voorstellen dat het mij niet gaat om geld door te sluizen? Maar dat ik iedere cent die mijn onderneming verdient wil investeren? De meeste nederlanders kunnen dat niet. Of ze van de belasting zijn of niet.

Toevallig wil ik iets anders dan hun platte denken

.

Ik herhaal, ik wil een rechtsvorm die geen DGA salaris verplichting heeft en die toch gelijk een BV bescherming biedt, met een nederlandse uitstraling bijv. een OCV. Dat is alles. Daar zou ik over willen discussieren.

 

Wat hoor ik? Dat ik lul of een ander lult. Dat ik gewoon een BV i.o. moet doen. Etc. Ik hoor niet antwoord op mijn wens hierboven. Niemand die mij uitlegt dat een anonieme holding + Ltd + OCV een aardig idee is, maar dat het beter kan met...Of dat het juist zo moet. Die discussie ben ik nog niet tegen gekomen hier.

 

Inderdaad, men wil er aan verdienen. Dat is een opmerking waar ik niks mee kan. Op de eerste plaats worden geen voorbeelden gegeven. Er wordt maar wat geroepen. Dan, als ik 100 euro kan verdienen met 5% kosten, wie maakt zich dan druk over kosten?

 

Mijn vraag is: een rechtsvorm die dezelfde bescherming biedt als een BV en die geen DGA salarisverplichting kent en die nederlands over komt door de OCV. Mag ik daarvoor advies vragen?

met vriendelijke groeten,

P tèr

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vindt ik dat jij wat hoog van je voetstuk brult vriend!!!

 

Iedereen die je hier een antwoord gegeven heeft, probeerd je een beetje een inzicht te geven hoe een en ander werkt in Nederland! Mocht je daar een probleem mee hebben, dan moet je geen discussie openen (want dit is een discussie forum DUH)

 

Kort antwoord op je vraag gewenst?

OK komt ie: Ja je kan een LTD oprichten met een anonieme eigenaar zodat je niet aan de verplichtingen van DGA hoeft te voldoen.

Enneh.. je hebt alleen maar EEN Ltd nodig! geen vreemde constructies oid...

 

Succes

 

Rick

 

(zal me wel wat karma kosten dit antwoord... :-[ )

Link naar reactie
  • 0

Ik zou graag de rechtsvorm anonieme holding + open CV hiervoor willen bespreken in dit forum. Een stil commanditair vennoot is al beschikbaar.

Ik ben geen jurist of fiscalist. Dus, graag advies voordat ik op korte termijn een besluit neem.

met vriendelijke groeten,

P tér.

Beste P tèr,

 

No offence, maar wat is precies jouw vraag? Je verstrekt informatie, maar je licht onvoldoende toe wat:

 

  • de achtergrond van deze keuze is?,
  • wat je precies onder deze termen (anonieme Holding, OCV) verstaat?;
  • waarom je voor deze constructie kiest, c.q. wat jouw overwegingen precies zijn die jouw keuze lastig maken?

.

Om maar met Confisius te spreken: "kennis is niet alleen weten wat je weet, maar ook weten wat je niet weet".

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

kennelijk brul ik. Kennelijk is het allemaal gelul. Kennelijk meent iedereen het goed. Prima. Het gaat mij om kennis. Het lijkt mij dat je deze termen niet hoeft te gebruiken als het om kennis gaat. Integendeel, ze hebben als doel niet met kennis te voorschijn hoeven te komen. Want wat zou er simpeler zijn geweest dan mijn vraag te beantwoorden?

1. Als iemand vraagt wat ik onder de termen van mijn vraag versta, dan ben ik kennelijk op het verkeerde adres.

2. Mijn achtergrond is dat ik al mijn winst (slechts kosten, geen DGA salaris) wil investeren in het tot stand brengen van een samenwerking van experts. Ook wil ik een bescherming voor mijn privébezit, dus een BV-achtige rechtsvorm.

3. Vóór ik een rechtsvorm "anoniem+Ltd+OCV" aanga had ik hier op dit forum willen informeren. Want er is een uitstekende compilatie over de Euro-BV hier. Ik heb dus geen last van iets. Er was de behoefte tot advies.

 

Mag ik dan nog zeggen dat de ruis op dit forum wel erg hoog is als het gaat om kennis?

met vriendelijke groeten,

P tèr.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je niet gewoon een forum nodig?

 

1. ik zie een gat in de markt. Er is al een opdracht.

Vind je ook op een forum!

 

2. op korte termijn moet alleen maar geïnvesteerd worden. Ik wil dus een vorm waarin ik geen salaris heb, slechts onkosten en verzekeringen. Persoonlijk inkomen is geen probleem.

We investeren hier alleen maar. Geen salaris, wat onkosten uit eigen zak betaald. Persoonlijk inkomen hebben we hier allemaal een beetje, dus dat klopt ook.

 

3. de rechtsvorm moet europees kunnen werken, maar zal in het begin alleen maar in Nederland werkzaam zijn. Dus, geen moeilijkheden met BTWnr, bankaccount, inschrijving KvK.

Niets van dat al is op een forum nodig. Je kunt wereldwijd werken, zonder BTW, KVK of bank nr :-)

 

4. de rechtsvorm is uitdrukkelijk bedoeld om te investeren, niet om geld door te sluizen.

We investeren hier alleen maar (zijnde het in tijd en energie), er valt geen geld door te sluizen dus dat klopt ook.

 

5. In de toekomst kan er sprake zijn van meerdere onafhankelijke deelnemers (experts) aan de rechtsvorm. De verwachte sfeer is die van een gilde. Persoonlijk inkomen zal geen grote rol spelen. Het gaat om de uitdaging.

 

Dat zijn de moderators. Een gilde mag je ook noemen in jouw omgeving!.

 

Ja, kijk eens naar een forum als constructie? Een mooiere anoniemere holding kan ik me niet voorstellen ;D

 

Maakt dit je als (forum klant) weer wat tevreden! Let op blijft een anonieme business..dus...geen hoge verwachtingen over kwaliteit en levertijd!

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

C'est le ton qui fait la musique. :D

 

Terugkomend op de vraag van P'ter meen ik dat onderstaande constructie het meest eenvoudig is en goed valt uit te leggen aan je account en Zalm's ambtenaren.

 

1. Ik richt een Ltd en Holding op.

2.Ik blijf grootaandeelhouder van de werkmaatschappij.

3. De aandelen en prive-vermogen of winsten uit ander bedrijf breng ik onder in de Holding. Lening hieruit kan ik verstrekken aan de werkmaatschappijen om bv. personeel te betalen, etc.

4. Ik word geen directeur van de Ltd, maar een ander. Hiermee blijf ik grootaandeelhouder (zie 2.) maar heb ik geen DGA -salaris. Kan ik zelfs op 1 euro vastzetten. Op deze wijze heb ik de fiscale DGA omzeild en dus fiscale voordelen.

5. CV's heb ik geen ervaring mee en met iets waar ik geen ervaring mee heb kun je maar beter niet mee "experimenteren". Maak het voor jezelf gemakkelijker.

 

Iermand andere ideeen?

Link naar reactie
  • 0

Beste Perry,

jij hebt dat forum nodig om zo te kunnen doen.

 

Beste P993,

dank je wel. Ik zal er over nadenken. Het gaat er om dat de Ltd een directeur heeft die geen groot aandeelhouder is en toch niets te zeggen heeft. Want dan zit ik nog. Dat is even uitzoeken.

De anonieme holding is zo opgezet dat het juridisch bureau de directeur zonder macht oplevert. Ik hoef de anonieme holding derhalve niet op te geven. De Ltd is in principe de beherend vennoot voor een commanditair vennootschap met overige stille vennoten (die wel iets inbrengen, maar niets te zeggen hebben). Deze CV heeft dus als beherend vennoot de Ltd. Qua rechtsstructuur hangt de CV onder de Ltd. De CV heeft een nederlandse uitstraling. De beherend vennoot (=Ltd) hoeft geen bankrek., geen BTW nr. Dát doet de CV met de nederlandse uitstraling.

 

met vriendelijke groeten,

P tèr

 

Link naar reactie
  • 0

Spijt me ik kan je niet verder helpen, lijkt me dat er verder genoeg suggesties zijn gegeven. Als je dit echt allemaal goed uitgezocht wilt hebben, kan ik alleen nog maar adviseren om in ieder geval een goed accountants kantoor in handen te nemen, beknibbel daar niet op, krijg je spijt van.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

 

Beste P993,

dank je wel. Ik zal er over nadenken. Het gaat er om dat de Ltd een directeur heeft die geen groot aandeelhouder is en toch niets te zeggen heeft.

 

 

 

 

Als je mijn postings goed leest is mijn structuur exact hetzelfde als de jouwe alleen heb je onder de Ltd nog CV's aan hangen.

 

Het is niet nodig dat je een juridisch bureau inschakelt om een directeur te leveren. Natuurlijk willen ze je dat leveren; het kost je geld en het levert hun geld op. Het mag ook je schoonmoeder, schoonvader of wie dan ook zijn! Maar, hoe denk je echter de aansprakelijkheid te kunnen regelen voor het geval het onverhoopt toch misgaat door wanbestuur? Daar ook over nagedacht? Wil je dan het juridisch bureau aansprakelijk stellen voor bv. wanbestuur? Er zijn genoeg zogenaamde juridische bureau's die er een puinhoop van maken. Probeer dan maar als juridisch leek een dergelijk bureau aansprakelijk te stellen. Lijkt me een hele kluif.

 

Aangezien je de grootaandeelhouder bent heb je alle macht over de Ltd en CV's. Echter, waar breng je de aandelen onder? Ik neem aan dat je dit in de holding stopt. Vermogen moet je altijd opgeven bij de fiscus => een "anonieme" holding bestaat eigenlijk niet. Geef je je vermogen niet op bij de fiscus ben je echt het haasje. Dat betekent in de praktijk dat de tent dicht gaat en beslag wordt gelegd op al je vermogen -- ook het prive-vermogen. Een goede accountant zal jou hierop wijzen.

 

Bedrijven doen dus direct zaken met jouw CV's? Is daar wel voldoende animo voor? Jouw stille vennoten brengen wel iets in (aandeelhouders dus) maar hebben weinig te zeggen? Kan je dit verkopen? Ik ben bang dat deze constructie daarom niet van de grond kan komen.

Anonieme Holdings dan wel anonieme CV's zijn dus eigenlijk onzin. Haal dat maar snel uit je hoofd.

 

Praat eens met een goede jurist en accountant. Kost wat centjes maar het bespaart je echt een hoop ellende en slechte nachtrust!!

Link naar reactie
  • 0

Beste P993,

dank je wel voor dit advies.

Ik zal er een tijdje over nadenken. Ik zal ook uitzoeken hoe het zit met wanbeheer van het juridisch adviesbureau. Dat is een belangrijk.

Ik was van plan deze week de zaak rond te maken. Ik stel dat uit totdat ik meer info heb. Het wordt in ieder geval pas na 16 juli.

met vriendelijke groeten,

P tèr

Link naar reactie
  • 0

 

Indien je geen DGA salaris wilt en de omstandigheden geven hier aanleiding toe (structurele verliezen), dan kun je gewoon bij je belastinginspecteur verzoeken om te mogen afwijken van het gebruikelijk loon van de DGA.

 

Iedere constructie die daarna wordt bedacht om dit te omzeilen lijkt mij te vallen onder "fraus legis"(een constructie met als grootste doelstelling het ontlopen van belastingen). Hier krijg je altijd problemen mee, wat je ook bedenkt.

 

Succes

 

Rob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.