• 0

'Medewerkers' aan de andere kant van de wereld

Als dit topic in het verkeerde forum is geplaatst, dat was niet mijn bedoeling

 

Hallo,

ongeveer een week geleden ben ik begonnen met het idee om voor mezelf een online RPG te maken. Het originele idee was dat dit non-commercieel was.

Maar, de laatste twee dagen zit ik te bedenken om de RPG in de naam van mijn 'ondernemingkje' (als je het zo kunt noemen) te gaan maken. Maar, minstens twee van de medewerkers aan het spel wonen in de US of A, dus ik vroeg mij af hoe ik dit zou moeten doen als ik de game inderdaad via Rommix (de naam van mijn onderneming) wil maken. Het spel zelf zal gratis zijn, maar om het te spelen zal maandelijks ene bedrag betaald moeten worden. De winst van dit bedrag zou dus gelijkmatig over het team dat eraan heeft gewerkt uitgedeelt worden, maar hoe moet dit voor mensen aan de andere kant van de wereld?

Ik wil niet allerlei contracten enzo moeten op (laten) stellen hiervoor, dus ik hoop at dat niet nodig is.

 

Als deze vraag al gesteld is, dan heb ik die niet kunnen vinden. Als iemand een link heeft naar dezse informatie, post hem dan aub.

 

Michiel v.d. Velde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet oppassen dat het niet als dienstverband gezien wordt wat inhoudt dat je ook premies e.d. moet gaan betalen!

 

Verder wat betreft je verdeling: Je zal misschien ook moeten investeren, denk aan snellere servers e.d. Het is dus niet verstandig standaard alles te verdelen.

 

Hoe groot is de inbreng van de 2 medewerkers? Op basis daarvan zou je zelfs kunnen besluiten om hen een vast bedrag te betalen en eventueel een klein % van de winst na een jaar o.i.d.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De mensen zijn verantwoordelijk voor alle 3D objecten in het spel, dat is dus best wat. Mijn vraag was eigenlijk of het mogelijk is het spel via mijn onderneming uit te geven, en dan later (als er winst gedraaid wordt) een gedeelte daarvan aan andere mensen te sturen? Ik bedoel, is dit belastingtechnisch mogelijk?

 

Het is natuurlijk de bedoeling dat de eerste inkomsten gebruikt worden om het spel draaiende te houden; servers enzo. Iemand die er ook aan meewerkt is bereid om wat geld in het spel te investeren, wat genoeg is om ermee te beginnem. De verdeling tussen de medewerkers is over de winst.

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard kan je mensen in dienst nemen en ze zo uitbetalen. Als ze zelf een bedrijfje hebben zouden ze je ook kunnen factureren. Misschien een andere oplossing: via een payroll bedrijfje.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.