Op dit moment ben ik in dienst bij een werkgever. Hij heeft een V.O.F en levert diensten in de vorm van beveiliging en nachtportier, aan meerdere bedrijven.
Nu is het de bedoeling dat ik samen met een collega ook een V.O.F op ga zetten, en dat wij een aantal (van mijn werkgever) zijn relaties overneem. Hij is hier nog niet van op de hoogte. Concurrentiebeding e.d. is niet opgenomen in het contract.
Echter is er reeds zoveel animo voor mijn plan, dat ik al personeel (geen vennoot!) in zou moeten gaan huren/aannemen om aan de vraag te kunnen voldoen. Nu heb ik afgelopen nacht o.a. via Google en fora's veel informatie kunnen lezen. Helaas heb ik weinig kunnen vinden wat zoal de risico's zijn van personeel in dienst te nemen. En hoe dit financieel zit.
Ik moet bekennen dat dit allemaal nieuw voor me is en iedere informatie zeer welkom is. Ook vragen zijn welkom, want ben al vanaf gisteravond aan het zoeken naar informatie en weet niet of ik alles ter sprake heb gebracht wat van belang is voor mij.
Nog aparte vragen:
- Is het verplicht om in een nieuw jaar te beginnen als je in aanmerking wilt komen voor de startersaftrek en andere fiscale voordeeltjes? Of kan je reeds een V.O.F opstarten en de startersaftrek pas in het jaar 2007 wilt laten ingaan.
- Als de V.O.F opgezet wordt, is er enkel geld nodig voor kleding e.d. van het personeel en de vennoten zelf. Geen gebouw, geen computers, geen auto's (eigen auto) etc. Is er ondanks dit toch nog een kostenpost waar ik rekening mee moet houden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marshall
Marshall
Goedemorgen,
Op dit moment ben ik in dienst bij een werkgever. Hij heeft een V.O.F en levert diensten in de vorm van beveiliging en nachtportier, aan meerdere bedrijven.
Nu is het de bedoeling dat ik samen met een collega ook een V.O.F op ga zetten, en dat wij een aantal (van mijn werkgever) zijn relaties overneem. Hij is hier nog niet van op de hoogte. Concurrentiebeding e.d. is niet opgenomen in het contract.
Echter is er reeds zoveel animo voor mijn plan, dat ik al personeel (geen vennoot!) in zou moeten gaan huren/aannemen om aan de vraag te kunnen voldoen. Nu heb ik afgelopen nacht o.a. via Google en fora's veel informatie kunnen lezen. Helaas heb ik weinig kunnen vinden wat zoal de risico's zijn van personeel in dienst te nemen. En hoe dit financieel zit.
Ik moet bekennen dat dit allemaal nieuw voor me is en iedere informatie zeer welkom is. Ook vragen zijn welkom, want ben al vanaf gisteravond aan het zoeken naar informatie en weet niet of ik alles ter sprake heb gebracht wat van belang is voor mij.
Nog aparte vragen:
- Is het verplicht om in een nieuw jaar te beginnen als je in aanmerking wilt komen voor de startersaftrek en andere fiscale voordeeltjes? Of kan je reeds een V.O.F opstarten en de startersaftrek pas in het jaar 2007 wilt laten ingaan.
- Als de V.O.F opgezet wordt, is er enkel geld nodig voor kleding e.d. van het personeel en de vennoten zelf. Geen gebouw, geen computers, geen auto's (eigen auto) etc. Is er ondanks dit toch nog een kostenpost waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!
Regards,
Marshall
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9140-vraag-vof-opzetten-met-personeel-oa/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag