• 0

[vraag] V.O.F opzetten (met personeel o.a.)

Goedemorgen,

 

 

Op dit moment ben ik in dienst bij een werkgever. Hij heeft een V.O.F en levert diensten in de vorm van beveiliging en nachtportier, aan meerdere bedrijven.

 

Nu is het de bedoeling dat ik samen met een collega ook een V.O.F op ga zetten, en dat wij een aantal (van mijn werkgever) zijn relaties overneem. Hij is hier nog niet van op de hoogte. Concurrentiebeding e.d. is niet opgenomen in het contract.

 

Echter is er reeds zoveel animo voor mijn plan, dat ik al personeel (geen vennoot!) in zou moeten gaan huren/aannemen om aan de vraag te kunnen voldoen. Nu heb ik afgelopen nacht o.a. via Google en fora's veel informatie kunnen lezen. Helaas heb ik weinig kunnen vinden wat zoal de risico's zijn van personeel in dienst te nemen. En hoe dit financieel zit.

 

Ik moet bekennen dat dit allemaal nieuw voor me is en iedere informatie zeer welkom is. Ook vragen zijn welkom, want ben al vanaf gisteravond aan het zoeken naar informatie en weet niet of ik alles ter sprake heb gebracht wat van belang is voor mij.

 

Nog aparte vragen:

 

- Is het verplicht om in een nieuw jaar te beginnen als je in aanmerking wilt komen voor de startersaftrek en andere fiscale voordeeltjes? Of kan je reeds een V.O.F opstarten en de startersaftrek pas in het jaar 2007 wilt laten ingaan.

 

- Als de V.O.F opgezet wordt, is er enkel geld nodig voor kleding e.d. van het personeel en de vennoten zelf. Geen gebouw, geen computers, geen auto's (eigen auto) etc. Is er ondanks dit toch nog een kostenpost waar ik rekening mee moet houden?

 

Alvast bedankt!

Regards,

 

Marshall

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Is er ondanks dit toch nog een kostenpost waar ik rekening mee moet houden?

 

 

Ja ....

 

leergeld ....

 

oftewel onvoorziene kosten ....

 

Wat zou voor de huidige klanten van je werkgever een reden zijn om naar jou over te stappen ???

 

(onthoud dan ook de regel: hoe je eraan komt ... zo ga je ze ook verliezen ...)

 

Het idee komt zo op het eerste oog allemaal weinig doordacht op mij over, het loopt ook allemaal niet over qua sympathie richting je ex-werkgever.

 

(wat doe jezelf als jouw personeel met jouw klanten aan de haal gaat ???)

 

Gr. Ard

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De werkgever waar ik nu in dienst bij ben, heeft zijn zaakjes niet helemaal op orde. Hij neemt o.a. verkeerd personeel aan, welke in mijn ogen, niet bevoegd zijn om het werk te doen. (Opleiding zegt niet alles.)

Er wordt gesjoemeld met vakantie/vrije dagen, salaris en roosterdagen.

 

Lang heb ik geprobeerd duidelijke en vaste afspraken met hem te maken. Dit is hem na 3jaar nog steeds niet gelukt om zich er aan te houden.

 

Op de locaties waar ik werkzaam ben, zijn ze langzamerhand ook klaar met hem. Daarom ook de reden dat ik die relaties graag overneem. Anders ben ik die werklocatie ook kwijt.

 

Natuurlijk is het niet netjes om klanten af te pakken, zeker zonder zijn medeweten. Maar hij is er in zekere zin zelf verantwoordelijk voor.

Als ik het niet ben, is het een ander bedrijf.

 

 

Ook ik zou het niet op prijs stellen als personeel met mijn klant aan de haal gaat. Natuurlijk niet. Maar dit ligt toch wat anders. Toch??

 

- Marshall

Link naar reactie
  • 0

Zijn klanten worden niet echt afgepakt. Deze klanten willen de samenwerking eind dit jaar zowieso verbreken.

 

Dat betekend ook dat ik en aantal collega, onze werkplek kwijt raken. Door die klanten over te nemen, behou ik de werkplek voor enkele collega en mijzelf.

 

Maar mijn baas heeft het helemaal zelf in de hand. Drie jaar lang heeft ie de tijd gehad om waar te maken wat er van hem verwacht werdt. Als hij en zijn bedrijf het komende half jaar alsnog vooruit gaat qua kwaliteit in het algemeen ben ik zelfs bereid om bij hem in dienst te blijven.

 

Alleen een V.O.F beginnen lijkt me ook een stap vooruit, en zal die kans ook niet laten liggen als deze aangeboden wordt. Zoals nu.

Link naar reactie
  • 0

Zij zijn op de hoogte van de minpunten van mijn werkgever.

Daarbij hebben ze meer contact en zien ze mij meer dan mijn werkgever.

 

Aangezien ik met aantal klanten meerdere malen gesproken heb, ook over het eventueel beginnen van een V.O.F, mag ik aannemen dat zij dat vertrouwen wel hebben.

 

Het is ook niet zo dat ik ál zijn klanten overneem. En ben ook niet op wraak of iets dergelijks uit. We hebben ook klanten in spé die niet onder zijn bestand vallen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.