• 0

Ideal betaalmogelijkheid, hoe werkt/bevalt het?

Al een poosje is er Ideal. Nu vroeg ik me af, hoe bevalt het?

Is het voor jezelf makkelijk te gebruiken, maar ook voor de klant?

Is het makkelijk te instaleren of viel dat tegen?

Vallen de kosten mee of tegen?

 

Wie gebruikt Ideal en ben je er tevreden over?

 

Mijn vraag komt voort uit de gedachten wellicht ook Ideal te willen gaan gebruiken als betaal mogelijkheid, maar vind het iets wat eng.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb regelmatig met ideal betaald en moet zeggen lekker makkelijk en snel. Momenteel ben ik zelf met het implementeren van een ideal module waarbij de standaard transactiekosten 99 eurocent zijn in dit geval zit er een provider tussen. Dit is ideal wanneer je kleine transacties hebt.

 

Momenteel vind ik de kosten voor een ideal abonnement die je direct bij de banken afsluit net te hoog wanneer je een kleine webwinkel hebt.

 

Kortom een goede betaalmethode want diverse banken doen eraan mee.

MKB Gaat Online ontwerpt en ontwikkelt betaalbare websites, zowel voor het MKB als particulieren. www.mkbgaatonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Alleen nog steeds niet alle banken. Ondanks aankondigingen tot en met doet Fortis er nog niet aan mee.

 

Ik heb zelf een tijdje geleden een ING-iDEAL koppeling moeten realiseren, en de kwaliteit van de documentatie viel me erg tegen. Kort gezegd leveren ze drie templates waar je uit moet kiezen. Als je geen Java, PHP of .NET wilt ben je de sigaar, want uit de documentatie is niet op te maken hoe je het in een andere taal zou moeten maken.

Link naar reactie
  • 0

De koppeling kan technisch soms lastig zijn, maar soms ook tamelijk eenvoudig - hangt er een beetje vanaf welk systeem je gebruikt zoals zaph al zegt.

 

Van ideal-acceptanten zijn de ervaringen die ik hoor over het algemeen goed. Wel een beetje shoppen tussen de banken voor de beste transactietarieven, die vgl met bijv paypal sowieso best mee kunnen vallen.

 

Qua banken beperkt het zich tot postbank, ing, rabo en abn.. dat zijn ze zeker niet allemaal, maar is wel de overgrote meerderheid van de nederlandse consument. Groot nadeel vind ik zelf dat je niet kunt betalen met postbank zakelijk / girotel online.

Link naar reactie
  • 0

Ik had op de postbank site eens gekeken hoe, wat en waarmee precies, maar vind de uitleg best beknopt toch.

Ik heb een demo gezien van hoe een klant kan betalen. Zo ingewikkeld ziet dat er eigenlijk niet eens uit. Wat ik niet heb kunnen vinden is, wat zie ik, wat gebeurt er aan mijn kant van het verhaal.

 

Ik heb zowel particulieren als zakelijke klanten.

Nu heb ik dan wel zelf de website in elkaar gezet, maar zoveel verstand heb ik ook weer niet van PHP en dat soort talen. Nu weet ik niet in hoevere het ingewikkeld is om IDEAL dan te instaleren.

Het betreft betaling van inschrijfkosten en dus geen productenverkoop enzo.

 

Voordat ik ergens mee kom te zitten waar ik me geen raad mee weet, ben ik dus best benieuwd naar het hoe of wat allemaal.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Sinds enige tijd maken wij gebruik van ideal.

 

Wij hebben gekozen voor iDEAL lite van de Rabobank. Dit is een variant met € 50,00 opstartkosten en 60-70 cent per transactie.

 

De integratie verliep moeizaam. De medewerkers van ons Rabobank kantoor wisten er erg weinig vanaf. Evenals de rabobank ideal helpdesk. Na het tekenen van het contract krijg je toegang tot een 'dashboard'. Hierin vind je de documentatie die nodig is voor de implementatie. Voor de lite variant is alleen een php voorbeeld beschikbaar. Dit voorbeeld bleek fouten te bevatten waardoor deze niet werkte. Ik ben redelijk bedreven met asp, maar zonder een werkend voorbeeld kostte het me redelijk veel tijd. Dit dasboard ziet er onoverzichtelijk en onverzorgd uit, zeker bij het niveau van Rabobank internetbankieren.

 

Onze klanten maken er regelmatig gebruik van. Helaas ondersteunt postbank zakelijk ideal (nog) niet en werkt de postbank betaalsite niet altijd, waardoor er klanten in de knoop komen met bestellen.

 

Tot op heden is het nog niet gelukt om op de site van de banken zelf www.ideal-betalen.nl vermeld te worden als acceptant. Hiervoor heb ik contact gehad met de bank, maar die verwees mij door naar de site zelf. De site kent blijkbaar geen webmaster, dus uiteindelijk heb ik een ticket aangemaakt op het dashboard. Na een aantal dagen nog geen reactie...

 

Kort samengevat: iDEAL staat nog in de kinderschoenen, maar het ziet er veelbelovend uit.

 

Succes als je ermee bezig gaat, mocht je Rabobank lite gebruiken en je komt er niet uit, mail gerust.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het weekend iDEAL Basic geimplementeerd.

Het ontwikkelstuk viel mij erg mee, heb de code in (clasic) ASP geschreven.

 

Ik heb gekozen voor de hash variant van iDEAL Basic.

Het is dan een kwestie van een html form te vullen en een SHA code te genereren en naar een url te sturen.

 

ik heb een postbank account en hier betaal je geen opstartkosten voor alleen transactiekosten.

 

 

Als mensen vragen hebben over de implementatie mag je mij ook mailen.

Link naar reactie
  • 0
geplaatst door: RRuben geplaatst op: 29 juni 2006, 21:15

Sinds enige tijd maken wij gebruik van ideal.

 

Wij hebben gekozen voor iDEAL lite van de Rabobank. Dit is een variant met € 50,00 opstartkosten en 60-70 cent per transactie.

[/i]

 

 

Ik had begrepen dat iDEAL bij de Rabobank inmiddels ook zonder opstartkosten is. €50,- valt natuurlijk mee, maar €0,- is natuurlijk beter.

 

Zelf heb ik al goede ervaringen met iDEAL in een webshop (erg klein hoor). Het voornaamste pluspunt vind ik de snelheid waarmee je weet dat iemand heeft betaald. Dit zorgt voor een snellere levering en een grotere klanttevredenheid. Dat is toch van belang voor een webshop.

 

Als consument ben ik er nog niet erg mee bekend. Zijn er hier ook consumenten die het vaak gebruiken? En wat is jullie oordeel?

 

Bob.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er hier ook consumenten die het vaak gebruiken? En wat is jullie oordeel?

Ja. En mijn ervaring is dat 't meer dan prima werkt.

 

Het gevoel dat 't bij mij opriep was: hehe eindelijk een manier van betalen die gewoon logisch is en snel. Hier zat ik al jaren op te wachten!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik een webshop kan koppelen met Ideal Lite? Ideal professional (basic) is mij in de basis duidelijk, over Lite kan ik weinig vinden. De integratie mogelijkheden zijn beperkt, maar wat moet ik me er bij voorstellen? kan ik b.v. enkel de klant met een URL naar de Ideal portal sturen i.p.v. de betaling binnen de webshop af te handelen?

 

Als iemand documentatie ter beschikking heeft van het 'dashboard' van de Rabobank, houdt ik me aanbevolen.

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik een webshop kan koppelen met Ideal Lite? Ideal professional (basic) is mij in de basis duidelijk, over Lite kan ik weinig vinden. De integratie mogelijkheden zijn beperkt, maar wat moet ik me er bij voorstellen? kan ik b.v. enkel de klant met een URL naar de Ideal portal sturen i.p.v. de betaling binnen de webshop af te handelen?

 

Als iemand documentatie ter beschikking heeft van het 'dashboard' van de Rabobank, houdt ik me aanbevolen.

 

Is het niet zo, dat je met de Lite versie met een beperking zit van 1 artikel? Let even op of je dit wel wilt anders is alle moeite voor niets.

Link naar reactie
  • 0

Even een reactie op jullie lovende iDeal verhaal: als je werkt met een Os Commerce shop is het implementeren een ware ramp! Nu moet ik er wel bijzeggen dat we gebruikers zijn vanaf het aller-eerste begin.. maar goed..

 

Wij zijn 3 (!) dagen bezig geweest met implementeren, het draaide op t eerste gezicht voor klanten goed. Alleen was het voor ons niet mogelijk een dagelijks overzicht van betalingen op te vragen en de melding in de admin. van Os commerce van de betaalde order, te krijgen, met als gevolg dat klanten wachten op bestellingen die wij niet geregistreerd hadden staan. Pas bij uitbetaling (4 dagen later nadat we op een bevestigingsknop moesten drukken, anders werd er simpelweg niet uitbetaald en bleef het geld van de bank...handig als je geen melding krijgt dat er betaald is....) zagen we wie er betaald had. De iDeal Helpdesk had hiervoor destijds geen oplossing.

 

Dus dat werd zoeken...omdat ordernrs ontbraken leverde dat weer een speurtocht naar gegevens van klanten op in database & administratie om alles toch recht te breien.

 

We hebben het er 3 maanden op gehad en zijn overgestapt op Triple Deal, met de optie om iDeal te integreren. Dat werkte beter, maar daardoor zijn de transactiekosten per order wel enorm gestegen.

Je betaalt iDeal, je betaalt Triple Deal...

 

We houden het erop omdat klanten willen kiezen hoe ze willen betalen, maar mijn eerste reactie van WOW: eindelijk! is zeker wel wat afgezwakt na deze ervaringen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

als je werkt met een Os Commerce shop is het implementeren een ware ramp! Nu moet ik er wel bijzeggen dat we gebruikers zijn vanaf het aller-eerste begin.. maar goed..

 

Het zal er inderdaad mee van doen hebben gehad dat jullie een van de eerste gebruikers waren. Inmiddels is er een aardige betaalmodule verschenen voo oscommerce die met een beetje handigheid en ervaring snel te implementeren is.

 

In mijn ervaring worden statussen als betaald/canceled/etc correct teruggemeld, en kun je ze ook direct zien op je accountpagina van ideal (al kan dat per bank verschillen lijkt me).

 

Is het niet zo, dat je met de Lite versie met een beperking zit van 1 artikel? Let even op of je dit wel wilt anders is alle moeite voor niets.

 

Waarom is dat zo'n ramp dan? Het lijkt me dat je enige artikel dan gewoon 'totaalbedrag bestellig' of iets in die geest wordt?

Link naar reactie
  • 0

Stel, ik neem het pakket van de rabobank. De klant heeft enkel een postbank rekening. Moet ik dan de Ideal van de Postbank er ook bijnemen?

 

Klopt het als ik zeg: Het voordeel van een provider ertussen, is dat je direct kunt zien wanneer je geld binnen is, zonder dat je hiervoor speciale handelingne voor uit hoeft te voeren? Dat slaat toch nergens op? Heeft toch puur met je 'codekennis' te maken? :-\

Link naar reactie
  • 0

Stel, ik neem het pakket van de rabobank. De klant heeft enkel een postbank rekening. Moet ik dan de Ideal van de Postbank er ook bijnemen?

 

Klopt het als ik zeg: Het voordeel van een provider ertussen, is dat je direct kunt zien wanneer je geld binnen is, zonder dat je hiervoor speciale handelingne voor uit hoeft te voeren? Dat slaat toch nergens op? Heeft toch puur met je 'codekennis' te maken? :-\

 

Als je een ideal aansluiting hebt bij de rabobank, kunnen je klanten via alle banken betalen die aan ideal meedoen.

4U-Web ICT Solutions

Schieland 4

2751 DX Moerkapelle

 

Tel: 079-8883911

Fax: 084-7365682

E-mail: info@4u-web.nl

Link naar reactie
  • 0

Klopt het als ik zeg: Het voordeel van een provider ertussen, is dat je direct kunt zien wanneer je geld binnen is, zonder dat je hiervoor speciale handelingne voor uit hoeft te voeren?

 

Tja, zo'n provider ertussen kan misschien een makkelijker/duidelijker overzicht van je transacties geven, maar daar houdt het wel bij op.

 

Nodig is het in ieder geval niet, als ideal-acceptant kun je via de ideal backend van je eigen bank gewoon realtime alle betalingen zien.

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat ik weet is dat mijn collega een (wellicht klein) gaatje heeft gevonden in de werking van Ideal.

 

Je kan tijdens je bestelproces een handeling verrichten waardoor het systeem op de website (niet de Ideal-kant) denkt dat je betaald hebt.

 

We zijn dit aan het uitwerken en zal richting Ideal worden gestuurd.

 

 

If it happens it must be possible

Link naar reactie
  • 0

Ideal Advanced van de Postbank is eindelijk aangesloten. Dat heeft wel wat bloed zweet en tranen gekost maar uiteindelijk werkte het. Nu is de testomgeving overgezet naar de productieomgeving.

 

Afgelopen weekend was het zover: het geld mag gaan binnenstromen... haha... . Bij wijze van test heb ik vanaf mijn privérekening (ABNAmro) een aankoop gedaan. Dat ging snel en goed. Maarrrrrr.... ik zie nog steeds geen geld. Volgens de status zou het inmiddels uitbetaald moeten zijn maar dat zal dan wel morgen het geval zijn.

 

Ik zit namelijk bij de Postbank Zakelijk en daar worden de Ideal betalingen op uitbetaald. Toch vind ik van Zondag t/m Donderdag, ervan uitgaande dat ik het morgen heb, veeeeeeel te lang duren.

 

Zelf zag ik zondag direct na de transactie dat mijn geld was afgeschreven. En zweeft het rond tussen ABNAMRO en Postbank.

 

Daar heb ik vanmorgen voor gebeld maar dat was normaal, zei een vriendelijke dame, dat het een dag of 4 duurde. Afijn, waarschijnlijk willen beide banken 48 uur rente trekken.... Maar toch is het niet waar ik op gerekend had. Eerlijk gezegd dacht/hoopte ik dat transacties binnen 48/48 uur uitbetaald werden.

 

Tja...

tegenvallertje dus.

:-X

Link naar reactie
  • 0

Nblogic, we hebben er als forumlezers meer aan als je ook even vermeld waarop dit lek betrekking heeft. Overigens lijken lekken in betaalsystemen mij nooit "klein", zeker niet als orders ten onrechte als "betaald" worden gemerkt!

Link naar reactie
  • 0

Er zijn iig mogelijkheden (vooral bij eenvoudige integratie) om de server van de verkoper te doen denken dat een transactie voltooid is, terwijl dat niet zo is. Dit geldt, afh van implementatie, soms ook voor paypal IPN en sommige andere systemen.

 

Ik zou alle verkopers aanraden betalingen te verifieren in hun ideal control panel alvorens goederen te verzenden... just to be sure.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.