Vanochtend op DutchCowboys een interessant artikel gelezen over Accoona.eu. Accoona is een nieuwe zoekmachine, die op basis van kunstmatige intelligentie ‘relevantere’ resultaten laat zien.
Nu zijn de eerste reacties op de zoekmachine en mijn persoonlijke ervaring op zijn zachtst gezegd niet zo positief. De grootste oorzaak is het niet goed weergeven van relevante zoekresultaten (toch een redelijk belangrijk element van een zoekmachine), tenminste in de ogen van de gebruiker. Maar is dat wel helemaal eerlijk?
[...]
Nog los van alle andere concurrentievoordelen is die ‘beleving van gebruikers’ misschien wel een van de grootste competitieve voordelen die Google heeft ten opzichte van de concurrerende zoekmachines. Dat blijkt voorlopig in ieder geval wel uit de commentaren over Accoona. De zoekresultaten zijn ‘onverwacht’ en vallen dus tegen. Of een product misschien technisch superieur is, is in ieder geval in deze fase van de levenscyclys totaal irrelevant.
Mijn vraag aan de HL-ers: hoe beoordelen jullie de kansen van nieuwe toetreders op de markt van zoekmachines? Aan welke eisen moeten deze toetreders voldoen willen ze kansen hebben en zijn er misschien op andere markten relevante voorbeelden te vinden van monopolie/oligopolie-posities die door nieuwkomers zijn aangepakt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AmazingMinds
AmazingMinds
Lees het hele verhaal hier.
Mijn vraag aan de HL-ers: hoe beoordelen jullie de kansen van nieuwe toetreders op de markt van zoekmachines? Aan welke eisen moeten deze toetreders voldoen willen ze kansen hebben en zijn er misschien op andere markten relevante voorbeelden te vinden van monopolie/oligopolie-posities die door nieuwkomers zijn aangepakt?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9164-de-toekomst-van-google/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag