Beste mede higherlevelaars. Ik ben al een tijdje bezig met een redelijk ingewikkeld strategisch vraagstuk en vroeg me af of jullie ideeen hebben.
Ons product (ShotCode) wordt gebruikt op een van de snelst groeiende mobiele download sites ter wereld. Meer info staat hier.
Het idee is dat je een stukje software gemakkelijk en direct naar je mobieltje kan downloaden door de ShotCode van dat stukje software met je mobieltje te scannen.
Met meer dan 70.000 downloads en een rating van 8.24 (op een schaal van 1 tot 10) gebasseerd op 90 stemmen kunnen we vaststellen dat de software werkt en op prijs gesteld wordt. Nou is mijn uitdaging als volgt:
We hebben bereik nodig om goede functionaliteiten te kunnen aanbieden en goede functionaliteiten om bereik te genereren.
Als je kijkt naar GetJar zie je dat we het bereik en de functionaliteit behoorlijk in samenwerking hebben, maar hier groeit het gebruik niet snel genoeg... het is duidelijk dat gebruikers de software gaaf vinden, maar return use is te laag. Gemiddeld scant een nieuwe ShotCode gebruiker 4 ShotCodes, maar dan "flatlinen" de statistieken. Normalitair zou je zeggen met software die zo hoog scoort (na opera-mini zijn we een van de highest ranking stukjes software) dat iedere nieuwe gebruiker de totale statistieken doet groeien, dat gebeurt wel, maar te weinig.
Volgens mij is het probleem dat we oplossen bij GetJar niet groot genoeg. Mensen zitten immers al achter een computer en zijn dan minder gemotiveerd om iets met hun mobieltje te doen. Binnen GetJar ben ik opzoek naar manieren om return use te motiveren. Daar buiten ben ik opzoek naar een gebruikersgroep met grofweg vergelijkbare eigenschappen als de gebruikers van GetJar met de uitzondering dat ik met ze wil communiceren als ze niet achter hun computer zitten...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zrski
zrski
Beste mede higherlevelaars. Ik ben al een tijdje bezig met een redelijk ingewikkeld strategisch vraagstuk en vroeg me af of jullie ideeen hebben.
Ons product (ShotCode) wordt gebruikt op een van de snelst groeiende mobiele download sites ter wereld. Meer info staat hier.
Het idee is dat je een stukje software gemakkelijk en direct naar je mobieltje kan downloaden door de ShotCode van dat stukje software met je mobieltje te scannen.
Met meer dan 70.000 downloads en een rating van 8.24 (op een schaal van 1 tot 10) gebasseerd op 90 stemmen kunnen we vaststellen dat de software werkt en op prijs gesteld wordt. Nou is mijn uitdaging als volgt:
We hebben bereik nodig om goede functionaliteiten te kunnen aanbieden en goede functionaliteiten om bereik te genereren.
Als je kijkt naar GetJar zie je dat we het bereik en de functionaliteit behoorlijk in samenwerking hebben, maar hier groeit het gebruik niet snel genoeg... het is duidelijk dat gebruikers de software gaaf vinden, maar return use is te laag. Gemiddeld scant een nieuwe ShotCode gebruiker 4 ShotCodes, maar dan "flatlinen" de statistieken. Normalitair zou je zeggen met software die zo hoog scoort (na opera-mini zijn we een van de highest ranking stukjes software) dat iedere nieuwe gebruiker de totale statistieken doet groeien, dat gebeurt wel, maar te weinig.
Volgens mij is het probleem dat we oplossen bij GetJar niet groot genoeg. Mensen zitten immers al achter een computer en zijn dan minder gemotiveerd om iets met hun mobieltje te doen. Binnen GetJar ben ik opzoek naar manieren om return use te motiveren. Daar buiten ben ik opzoek naar een gebruikersgroep met grofweg vergelijkbare eigenschappen als de gebruikers van GetJar met de uitzondering dat ik met ze wil communiceren als ze niet achter hun computer zitten...
Iemand slimme ideeen? Bij voorbaat dank :)
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9166-111-onze-software-wordt-enorm-gewaardeerd-maar-groeit-te-langzaam/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag