• 0

Kostenverlaging goede handel?

Graag jullie mening over het volgende:

 

Samen met een collega van me loop ik met een idee en wil graag van ervaren ondernemers horen of dit haalbaar is, haken en ogen, en als het niet haalbaar lijkt waarom dan niet.

 

Wij hebben het idee een bedrijf op te zetten welke de vaste lasten van mensen/bedrijven verlaagt. Dat laatste (bedrijven) zal lastiger zijn vanwege de kwantumkortingen die vaak berekent worden.

 

Om deze vaste lasten te verlagen hadden wij het volgende in gedachten:

 

-Een bedrijf opzetten welke alle (mogelijke) vaste lasten verlaagt

 

-De mogelijke lasten: mobiele telefonie, vaste telefonie, internet, energie en last but not least verzekeringen.

 

-Inkomsten zullen voortkomen uit afsluitprovisie/oversluitprovisie bedrijven

 

-De service inclusief huisbezoekmet complete uitleg en calculatie is gratis voor klant

 

-Klant krijgt 3 opties, info over goedkopere diensten met juiste adressen en calculatie, nfo over goedkopere diensten, wij sluiten alles over en doen alle opzeggingen, nfo over goedkopere diensten en alles word bij ons ondergebracht, de klant krijgt dan maandelijks een totaalfactuur van ons en wij betalen de facturen aan de leveranciers waardoor een staffelkorting mogelijk word vanwege grootverbruik.

 

Nu is het natuurlijk zo dat al deze diensten al bestaan, maar de reeds bestaande diensten zijn enkelvoudige diensten en geen totaalpakketten. Dit is hetgeen waar wij denken het grote verschil te maken, met daarbij natuurlijk dat alles compleet kosteloos is voor de klant en alle vergoedingen voortkomen uit provisies van de bedrijven waar wij mee in zee zullen gaan. Wij willen de klant het goedkoopst mogelijke totaalpakket aanbieden welke een besparing op kan leveren van enkele tientjes tot enkele honderden euro's per maand zonder dat de klant hier enige moeite voor hoeft te doen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nytertje, teveel kosten ontstaan vaak uit het verloren overzicht (of deels verloren) van de ondernemer. Als je dit gaat doen (bedrijf) kan ik je aanraden een hele goede en trouwe accountant in dienst te nemen of zelf de opleiding te doorlopen.

Verder denk ik dat er wel potentieel is al zou je je paketten wel wat meer inhoud moeten geven behalve hetgeen wat de ondernemer zelf ook kan doen.

 

succes :)

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk weer een vervelend antwoord, maar als ik een bedrijf nodig heb om kostenbesparing te realiseren dan ben ik zelf verkeerd bezig.

 

Ik zie ook wel wanneer mijn overhead te groot wordt, beter nog, daar moet ik op anticiperen. Af en toe moet ik bijvoorbeeld even investeren in een laptop of een extra auto, maar dat doe ik alleen als ik weet dat dat geld ook weer terug gaat komen. Lijkt me logisch.

Mijn overdeelde mening over dit bedrijfsidee is dus niet heel positief (sorry). Waarschijnlijk zit er wel meer aan vast dan dat je nu vertelt, maar naar mijn gevoel moet er wel goed gedacht worden over een bijzondere meerwaarde, buiten het eigenlijk doel "kostenbesparing". Ik denk gewoon niet dat je er komt met een gratis analyse.

 

 

www.jsbs.nl/phpBB2

Initiatief tot zakelijk inter-net-werken

 

www.e-car.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik dienst X bij de ene leverancier voor een lagere prijs kan krijgen dan bij de ander, ga ik uiteraard naar die ene. Dan moet het wel een volledig vergelijkbare dienst zijn. Is het niet vergelijkbaar, omdat het een andere variant is, omdat de service afwijkt of omdat de levervoorwaardden verschillen, dan moet ik als klant dus meer werk verrichten om beide aanbiedingen te vergelijken. Wordt dat te complex, dan haak ik af en kies ik voor een aanbieder die meer rekent maar wel een duidelijk aanbod doet.

 

Jouw omschrijving klinkt nu al complex. Je maakt niet aannemelijk waarom je goedkoper zou zijn. Koop je bulk in? Vind je synergie in de combinatie tot totaalpakketten?

 

Het antwoord op je vraag tenslotte: kostenverlaging is pas goed handel als je eraan verdient. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Om maar even iets verder op de materie in te gaan zodat het wellicht wat duidelijker word.

 

De methode die wij toe zullen passen is de labelmethode, simpelgezegt lever je zelf de diensten door gebruik te maken van het netwerk van reeds bestaande gerenormeerde bedrijven. Een groot voordeel hiervan is dat er geen netwerk onderhouden dient te worden en je toch onder eigen vlag kunt opereren. Een voorbeeldbedrijf is bijvoorbeeld debitel.

 

Net als dat zij doen, willen ook wij gebruik gaan maken van het mobiele netwerk van een/meerdere bedrijven, met energie willen wij een zelfde overeenkomst sluiten, net als met internet en vaste telefonie.

Verzekeringen en financiële zaken kunnen ondergebracht worden bij de grootste herverzekeraar ter wereld.

 

Alle klantenservice zal intern verricht worden om zo de toezicht op kwaliteit te waarborgen. De facturatie zal duidelijk en inzichtelijk zijn waarbij men de keus krijgt electronische facturatie of papieren facturatie te ontvangen. De factuur zal opgesplitst worden in de volgende onderdelen:

 

-totaalfactuur: alle diensten opgeteld en btw toegevoegd en besparing per dienst op vorige situatie

-voor iedere dienst een aparte factuur met nadere verklaring van opbouw van de kosten.

-op verzoek specificatie van facturen van nutsdiensten

 

Bij de electronische factuur zal 24 uur per dag alle verbruik in in te zien zijn tesamen met de bijbehorende kosten.

 

Facturatie zal voor meer dan 90% geautomatiseerd verlopen. Ook hiervoor geld dat er al een geschikt bedrijf met een geschikt facturatiesysteem is gevonden om ons in deze behoefte te voorzien.

Jupiter is een uitermate geschikt facturatieprogamma waar het gaat om nutsbedrijven en deze heeft dus onze voorkeur.

 

Link naar reactie
  • 0

Ken je de Vastelastenbond? Die doen ongeveer wat jij in je plan vertelt. Alleen sturen zij geen rekeningen, maar ze regelen wel collectief korting.

 

Het plan wat je hebt zal niet werken. Denk aan de volgende punten:

- Ik denk dat het moeilijk wordt om bedrijven zover te krijgen dat jij hun facturatie gaat verzorgen.

- Hou er rekening mee dat mensen allerlei diensten via jou af gaan nemen maar hun rekening misschien niet betalen.

- En vergeet niet: als je voordelig wilt zijn, zijn de commissies ook laag.

- Je helpdesk kan niet verstand hebben van alle zaken. Wat als mensen een ander telefonieabonnement willen hebben of als ze hun voorschotbedrag voor energie willen verlagen. Dat zijn zaken die jouw helpdesk niet kan/mag regelen.

- Deur aan deurverkoop heeft geen goede naam in Nederland.

- Voor veel diensten stappen mensen niet snel over, bijvoorbeeld verzekeringen.

- Hoe weten mensen dat je de voordeligste aanbieder selecteerd? Waarom selecteer je niet de aanbieder die de hoogste commissie biedt?

 

Het concept is goed, maar het is moeilijk om het uit te voeren.

Link naar reactie
  • 0

In reactie op WimNelissen:

 

1. Ik verzorg niet de facturatie voor andere bedrijven, als ik dit opzet word ik een labelbedrijf met een compleet eigen facturatie losstaand van de facturatie van het bedrijf waar ik de diensten inkoop. Ik zal alleen te maken krijgen met de inkoopprijs.

 

2.Ondernemers risico geld voor ieder bedrijf, als je bang bent dat mensen niet betalen moet je niet gaan ondernemen. Die kans zit er nou eenmaal in daarom is het handig voor jezelf om een risicoanalyze te maken.

 

3.Commissies hoeven niet hoog te liggen, mijn streven is niet om rijk te worden maar om gezond te ondernemen en mijn boterham met een normale laag boter te kunnen smeren.

 

4.Abbonnementswijzigingen zijn makkelijkelijk realiseerbaar middels het progamma kospos en soortgelijke progamma's. Veel bedrijven werken met dit soort progamma's zodat partners en labelbedrijven zelf hun administratieve zaken door kunnen voeren. Waaronder abonnementswijzigingen, blokkering, betalingsregelingen, beperkingen of juist uitbreidingen van diensten.

 

5.Deur aan deurverkoop is niet in me opgekomen en zal ik verder ook geen gebruik van maken, ik heb zelf een hekel aan D2D sales waarom zou ik een ander het dan aandoen.

 

6.Sommige produkten zullen mensen inderdaad niet snel overzetten naar een ander bedrijf, niet alle produkten zullen daarom even hard afgenomen worden. Dit is ook niet noodzakelijk als je een groot assortiment aanbied.

 

7.De meeste mensen kunnen rekenen. Met de rekeningen van de laatste 3 maanden (er vanuit gaand dat in deze periode geen extreem hoog/laag verbruik is geweest) en de eerste 3 fakturen van ons kan de klant prima voor zichzelf berekeningen hoeveel het gemiddelde voordeel per maand ongeveer is. Als de facturatie van onze kant hoger blijkt bij een normaal verbruik komen wij niet tegemoet aan het aanbod dat we hebben gedaan , kortom wij leveren niet de produkten zoals deze belooft zijn aan de klant en dus staat het de klant vrij betaling te onthouden of de betaling aan te passen naar de maatstaven zoals deze overeen gekomen zijn. Hetgeen ons natuurlijk motiveert altijd zo goedkoop mogelijk te leveren, die boterham moet immers gesmeert worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.