• 0

wat voor financiering?

ik ben nu aan het financiele gedeelte van het ondernemingsplan bezig en ik heb een vraag over kredieten.

 

omdat we geen grote investeringen hoeven te doen hebben we geen vreemd lang vermogen nodig.

 

we hebben wel wat aanloopkosten ( 4000.-) ook nog te over zien maar...

omdat we advertenties gaan verkopen is het maar afwachten wanneer klanten betalen ( ok goed beleid voeren :) )

is het gebruikelijk om een soort doorlopend krediet te krijgen bij een bank waarvan je alleen geld neemt als je het nodig hebt?

 

uitgaand van een rampen scenario :-\ zou het kunnen zijn dat voordat alles lekker loopt de uitzendkracht en ik een aantal maanden betaald moeten worden zonder dat de geldstroom al op gang gekomen is...

 

wat is er dan qua financiering mogelijk/ gebruikelijk??

 

Pauline

 

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

uiteraard gaan we nog bij de bank langs maar ik begrijp dat het dus geen ongebruikelijk iets is.

 

maar hoe zet je dit dan in het financiele plaatje?? zet je gewoon neer bij kort vreemd vermogen een X bedrag wat je zelf denk nodig te hebben ???

 

pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0

Wat je wil is een RC krediet (rekening courant krediet) dat betekend dat je voor x rood mag staan.

 

Sommige banken hebben een starters krediet. Je moet er persoonlijk voor tekenen en afhankelijk van je leeftijd en je opleidingsniveau kun je geld krijgen. Het staat me bij dat ABN-Amro 25 mille beschikbaar stelde aan WO afgestudeerden.

 

De bank kijkt naar 2 dingen; de terugverdienmogelijkheden bij je bedrijf (dat is meestal niet veel) en je persoonlijke terugverdiencapaciteit. Daar wordt meestal meer waarde aan gehecht.

 

Ik het plaatje zet je het bij kort vreemd vermogen, Ik zou er niet mee investeren in een werknemer waarvan je nog niet weet of die wat op gaat leveren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

thx voor jullie antwoorden

 

nee daar gaan we ook niet mee investeren in werknemer. het is puur om eventueel de kosten op te vangen mocht het in het begin nog niet zo lopen. ik weet in deze branche duurt dat even.

 

ik ga kijken bij de abn en nog andere banken.

het plan is nu bijna af dus tijd om aan iemand voor te leggen :)

 

Pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in 2004 een ltd opgericht (als een alternatief naast ander bedrijf, inclusief inschrijving kvk, nederlandse bankrekening en art 23 belastingdienst ivm import/export). In 2005 kleine omzet in ltd laten vallen met klein positief resultaat en in 2006 volledig in dit bedrijf gaan werken.

 

Probleem waar ik op stuit is dat ik geen krediet/financiering kan krijgen omdat ltd wordt gezien als buitenlandse onderneming en daar willen ze geen financiering op geven.

 

Wie heeft hier ervaring mee, en belangrijker wie weet een oplossing hiervoor?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.