• 0

De academische enterpreneur

Ik had er bijna overheen gelezen, maar Kleverlaan was gisteren in het nieuws :)

 

Top-10 van ondernemersvriendelijke universiteiten

 

15 november 2002 - Universiteiten richten zich steeds meer op het bevorderen van ondernemerschap. Uit onderzoek van het ministerie van Economische Zaken blijkt dat ondernemers in hun opstartfase met name behoefte hebben aan netwerkbijeenkomsten, eenvoudige huisvesting, financiële ondersteuning bij het opstarten, coaches, marketing ondersteuning en cursussen. De Universiteit Twente, de TU Delft en de Rotterdamse Erasmusuniversiteit scoren op die punten gemiddeld het beste.

 

Managersonline.nl

btw Ronald, hoe kan het dat ze er nu pas mee komen? Je hebt het toch al een tijdje geleden openbaar gemaakt? Zowel managersonline als emerce hadden het de 15e in hun nieuws..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Ridler,

 

Ik had dat artikel op managersonline.nl nog niet gelezen. Bedankt voor de tip!

 

De reden dat ze er nu pas mee in het nieuws komen is omdat ik pas afgelopen week het persbericht verzonden heb. Het rapport was wel eerder afgerond, maar pas afgelopen week kwam ik er aan toe om het rapport actief rond te sturen aan geinteresseerden en een persbericht ervoor te schrijven.

 

Ik moet trouwens zeggen dat ik vooral uit de universitaire hoek veel (soms erg positieve, soms erg agressieve) reacties krijg! Het maakt dus wel wat los in het academische wereldje..;)

 

Groeten,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Waarom zij wel op vakantie en ik niet ?

 

Beter is als ik bij jouw komen schuilen 8)

 

Ehhhhhhhhhhh ... zijn we nog on topic !!!

Dacht het wel heh ... want we hebben een discussie met dé schrijver van het onderwerp dat Ridler geplaatst heeft !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ronald,

 

Erg goed artikel. Twee vragen:

 

1) Heb jij voor bij je bronnen gebruik gemaakt van een onderzoek van MIT waaruit bleek dat ondernemerschap (grotendeels) aangeleerd kan worden: "nurture" i.p.v. "culture"?

2) Heb je een engelse vertaling van je rapport?

 

Ben zeer geïnteresseerd in dit onderwerp aangezien ik workshops voor (potentiële) ondernemers geef waarin we ze trainen in het aantrekken van financiering van investeerders zoals business angels en venture capitalists. Het succesvol aantrekken van geld is in mijn visie één van de aspecten van ondernemerschap.

 

Alvast bedankt en tot ziens,

 

Ties Corporate Finance

Ties van der Laan

10 rue des Alouettes

L-1121 Luxembourg-Cents

Phone: +352 091 427 566

Email: ties@ties.lu

Internet: www.ties.lu

 

Link naar reactie
  • 0

Ties,

 

Ik heb niet gebruik gemaakt van zo een rapport (verwijs je naar een rapport toevallig?). Ik denk ook zeker wel dat ondernemerschap gedeeltelijk aangeleerd kan worden, maar dat het zeker ook met cultuur te maken heeft. Dit heeft zelfs ook overlappen. Zijn "role-models" van ondernemers die je in een bepaalde omgeving tegenkomt een cultureel aspect (In sommige landen worden ze op handen gedragen, in andere bijna genegeerd) of een leer-effect (Hoe doen ze het, welke stappen hebben ze doorlopen, etc)?

 

Maar als je informatie erover hbet zou ik het inderdaad graag willen lezen.

 

Het rapport is helaas niet in het Engels beschikbaar. Maar als je interesse hebt hiervoor, dan kan ik waarschijnlijk wel wat regelen.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.