• 0

Gesprek; beste strategie als je 'jong' bent?

Als ik deze thread in een verkeerd forum heb geplaats; mijn excuses. Dit leek me de beste keus.

 

Hallo allemaal,

ik zit met een persoonlijk dilemma, en ik kan wel wat meningen van anderen gebruiken. Voor sommigen is het misschien makkelijk te beantwoorden, maar voor mezelf kan ik geen duidelijk antwoord krijgen.

 

Ik ben 17, en ik heb een eigen onderneming, en ik heb een idee voor een product. Hiervoor heb ik een bedrijf gecontacteerd die kan helpen bij het realiseren van die product via e-mail, en die stelde voor een afspraak te maken voor een overleg over het product.

Zou ik dit moeten doen? Ik snap dat als ik wil dat dat bedrijf helpt bij het ontwikkelen van het product het wel moet, maar zij verwachten dat ze te doen hebben met, bij gebrek aan betere woorden, een 'volwassen persoon'.

 

Een andere optie is eerst even via mail of via een telefoongesprek mijn leeftijd vermelden, of dit helemaal weglaten. Wat zijn jullie meningen hierover? Zou ik voor zo'n gesprek binnen kunnen lopen als een 17 jarige terwijl ze een 'volwassene' verwachten, of is het beter als ik ze op te hoogte stel van mij leeftijd?

Ik zou ook nog kunnen laten doorschemeren dat ze de 'Over het bedrijf' op de website lezen, waar mijn leeftijd ook vermeldt staat.

 

Ik zit hier al een paar dagen ongeloofelijk mee in de knoei, dus ik hoop dat er wat feedback op komt dat mij kan helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat jij je leeftijd als een zwakte ziet en volgens mij zie je dat helemaal verkeerd.

 

Wie heeft het idee bedacht? Jij

Wie heeft hier eigen initiatief? Jij

Dus wie gaat er zonder vooraankondiging naar die afspraak toe? JIJ!!!

 

Gewoon gaan, contractuele zaken altijd in overleg met je ouders/voogd/raadsman. Dat is in mijn ogen het enige, maar volwasenen kunnen dat meestal ook beter doen, tenminste het zou niet verkeerd zijn voor sommige.

 

Bereid je goed voor! Veel succes!!

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft echt niet van te voren te melden hoe oud je bent. Voor contracten en zo heb je wel je ouders nodig (zij zijn immers verantwoordelijk voor wat jij doet), dus dat zul je eens moeten melden.

 

Maar, euh... Hoe denk je dat die samenwerking eruit gaat zien? Ik bedoel; denkt dat bedrijf dat jij hen gaat inhuren? Of gaan zij jou inhuren, denk jij? Weten ze dat? Of kopen ze alleen jouw idee, hoop jij? Dat soort zakelijke dingen moeten natuurlijk wel duidelijk zijn.

 

Overigens zou ik so-wie-so op bezoek gaan; er gaat niets boven direct contact. Je hebt ze aan de haak; dan nix meer vertellen over website, leeftijd of wat dan ook -- dat is een klassieke verkoop-fout -- totdat je bij hen op bezoek geweest bent. Als je idee erg waardevol is voor jezelf, wees dan voorzichtig.

 

O ja... Zorg dat je weet wat je kunt (wat je leeftijd ook is). Er is niets zo vervelend als iets niet waar kunnen maken.

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was, zou ik mn leeftijd niet vooraf gaan vermelden in een e-mail of iets dergelijks. Doe je dat wel, dan geef je zelf een beetje aan het als een 'probleem' of tenminste als 'ongebruikelijk' te ervaren.

 

Aangezien je al het nodige contact gehad hebt per mail, blijk je in ieder geval in staat jezelf zodanig goed te verwoorden dan men je serieus neemt. Die ervaring valt niet meteen weg als er een jonger dan verwacht persoon binnenstapt - voor zover ze al een bepaalde verwachting hebben.

Link naar reactie
  • 0

Het is de bedoeling dat het bedrijf voor mij het product maakt, ik huur hen dus als het ware in.

 

Waarom ik dit opbracht, is omdat zij, als er ene afspraak is, waarschijnlijk een volwassene verwachten, en misschien uit het veld geslagen zouden zijn, of erger, achterdochtig worden, als ik dan op zou dagen.

Bedankt voor de tips, ik heb er heel veel aan. Meer tips en andere kijken erop zijn natuurlijk altijd wekom ;)

 

Michiel

Link naar reactie
  • 0

Het is de bedoeling dat het bedrijf voor mij het product maakt, ik huur hen dus als het ware in.

 

Aangezien het in ieder geval duidelijk is dat je een startend bedrijf bent zullen ze dan wel willen weten of je de rekeningen kunt betalen. Aan jou kant moet je weten of ze kunnen leveren (en dus organiseren, overleggen, luisteren, ...) en voor welk bedrag. Bij wie ligt het risico? Kan het in delen worden opgeleverd? Bouw in ieder geval toets-momenten in. Wie gaat er testen en wie gaat eventuele gevolgen betalen? Wat als je iets wilt veranderen (request for change).

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je site even bekeken, en daar staat precies wie je bent en wat je doet.

 

Als deze potentiele leverancier ook weet dat jij de drijvende kracht achter Rommix bent, zal hij deze website vast ook hebben gevonden en daar lezen hoe oud je bent.

 

Maar ook als dat niet zo is, sluit ik me aan bij de vorige posters: gewoon gaan, zonder bericht vooraf. Je hoeft je niet te verdedigen, maar misschien wel een beetje extra laten zien dat je het kan. Goed beslagen ten ijs komen, dus.

 

En de contracten mede laten tekenen door je ouders.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg ook ooit de vraag of ik mezelf niet te jong vond voor een functie waarop ik solliciteerde. Ik heb toen gezegd dat dat vanzelf over zou gaan.... 8)

 

Best mogelijk dat jouw gesprekspartner even raar opkijkt als je binnen stapt. Maar als ze niet in staat zijn om verder te kijken dan naar jouw leeftijd zou ik er niet veel vertrouwen in hebben. Succes!

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

Een jonge leeftijd is juist positief, als je dat maar uitstraalt (je moet er zelf natuurlijk wel vertrouwen in hebben dat je het kunt). Ik vond het juist erg leuk om als jongere (19) aan managementtafels te zitten en te vertellen over wat wij doen en advies te geven aan de organisaties die ons inhuurden.

Link naar reactie
  • 0

Michiel,

 

wanneer jij een goed zakelijk voorstel hebt, zal een mogelijke zakenpartner graag zaken met je doen.

 

Er zijn legio voorgangers van jongeren die actief zijn met prima ondernemingen.

 

Het is zoals met veel dingen in het leven ..... als jijzelf jouw leeftijd als een probleem ziet .... dan is het ook een probleem!!!!

 

Veel succes Ard

 

P.S. o ja, ik heb je een reusje gegeven, negatief karma zou verboden moeten worden !!!!!

Link naar reactie
  • 0

 

Ja, diep ademhalen en besef dat die oude knarren geen tijd hebben om dat af te surfen wat jij af surft. Daarnaast, mochten ze wat nieuwe ontwikkelingen tegen komen, hebben ze jouw nodig om hiermee resultaten mee te boeken.

 

Bereid je wel voor op resultaat gerichte one liners wat jij met jouw ideeën kunt realiseren maar ook ongewenste die je kunt gaan voorkomen.

 

Bijvoorbeeld:

- Deze technologie heb ik geheel onder controle en kan daardoor eenvoudig:

- zorgen dat uw meer bezoek krijgt op de website.

- website eenvoudiger in gebruik, aantrekkelijker wordt.

- juiste informatie die op op dat moment nodig is.

 

 

Voorkomt:

- eenmalig bezoek

- afhakingen tijdens bestellingen

- iets niet weet wat sales afdeling op dat moment had moeten weten

 

etc..

 

Kortom, koppel een paar technische woorden aan spraakmakende resultaten die je kunt realiseren of juist kunt voorkomen.

 

Wie het zegt of wat er gezegd wordt, is minder van belang wel HOE het gezegd wordt!

 

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor jong EN voor oud geld, DOE GEEn TOEZEGGINGEN TIJDENS HET GESPREK! Big mistake. Heb je de zaak uitonderhandeld, vraag dan altijd een dag om er over na te denken en bespreek de zaak nog even met een vertrouweling. Kon wel vlot op die afspraak terug.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dat was ik toch al niet van plan hoor ;) Het eerste gesprek zal meer een gesprek zijn voor het brainstormen over het product; wat wel mogelijk is, wat niet, of het zal werken, etc.

 

Nogmaals bedankt voor al jullie antwoorden (om de één of andere reden moet ik dat in elke post die ik hier plaats zeggen ;)), ik zal volgende week dan maar een afspraak maken. :)

Link naar reactie
  • 0

Je moet er niet over lullen, je moet het gewoon doen, waarom volgende week bellen? Waarom nu niet?...oke het is nu 20:30 terras weer...

 

Perry

Omdat ik deze week ook nog wat school bezigheden heb die afgerond moeten worden. En bovendien denk ik niet dat er iemand op zou nemen, anders dan een antwoordapparaat misschien. ;)

 

Michiel

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als het om een origineel idee gaat dat zou ik opletten dan het bedrijf waar je mee gaat praten er niet mee aan de haal gaat. Zelf heb ik dit vroeger een paar keer meegemaakt. Goede en duidelijke afspraken vooraf kunnen dit uitsluiten. Ik zou zeggen dat je in ieder geval geen belangrijke plannen, tekeningen en dergelijke bij het bedrijf achter laat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.