• 0

M.A.D (Mini Advertorial Display)

Hier weer eens iets uit mijn hoge hoed... zal de horeca, of andere ondernemers dit zien als een toegevoegde waarde?

 

MAD (Mini Advertorial Display)

 

Een nieuwe manier van presentatie.

 

Op een mini display (“ 7 inch TFT) kunnen slide-shows gegeven worden over producten, bepaalde informatie enz. Ideaal voor een plek waar een groot scherm niet op zijn plaats is, of waar men de ruimte/ het bedrijf net dat extra's wil geven.

 

Voorbeelden:

 

• Club / Restaurant:

 

Een nieuw hip restaurant wil iets anders dan anders. Geen normale menukaarten meer, geen flyers over bepaalde acties / evenementen. Men wil digitaal MAD kan gebruikt worden voor een digitale menu kaart, alle gerechten met foto op het display om ook te laten zien wat men besteld. Nieuwe acties op het display, de historie in beeldvorm op het display. Spreken we van een club / restaurant? Laat zien welke Dj er draait vanavond, welke thema feesten er komen… laat zien wat het bedrijf in petto heeft voor haar bezoekers.

 

• Winkel / Shop

 

Geef uw winkel / shop die extra dimensie door digitale product wijzers in uw winkel te plaatsten, makkelijk zappen naar producten, met beschrijving en foto, ideaal voor bijvoorbeeld telecom winkels, autobedrijven of om geheel nieuwe producten nader te verklaren… de mogelijkheden en toepasbare mogelijkheden zijn eindeloos.

 

Principe_MAD.thumb.jpg.6e110a76e9b4dd7ab727517f00b86e6e.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Concept product van Philips Design, al weer een jaar of wat geleden.

 

ja ziet er leuk uit.. maar wat kost zo'n tafel wel niet?

 

M.A.D moet in aanschaf niet meer dan 200 per stuk gaan kosten.

 

Dan kan men per 10 schermpjes een jaarabonnement nemen om maandelijks of weekelijks de menukaart of de acties/ evenmenten te updaten ( alles in mooie flash presentaties of statische plaatjes in slideshow)

 

Heeft iemand mischien een idee wat zoiets het beste kan kosten, zodat de drempel niet te hoog wordt?

Ik denk dan een beetje aan klanten als trendy restaurant/clubs als Opium of Club 11.. maar ook gewone restaurants of winkels..

 

graag jullie mening over MAD en wat zoits mag kosten..

 

http://www.narrowcastingcompany.nl/MAD.htm

Link naar reactie
  • 0

Deze dingen zijn er al bij de vleet. Kijk maar eens hier, www.prodvx.com en ik heb gezien dat deze jongens de SD cards achter een slotje hebben zitten. Worden veel in retail toegepast als echte narrowcasting maar ook in Taxi's, ed.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inderdaad vele varianten op de markt. Van tankstation tot wachtkamer, je vindt dit soort oplossingen op vele plaatsen.

 

@ Gerrit, pak nu eens een keer iets serieus op, de stroom ideeen is leuk, maar doe wel een stuk voorwerk voordat je het hier post. Als j echt iets wilt gaan doen met jouw ideeen , dan raad ik je aan grondiger te werk te gaan met je marktonderzoek. En verder natuurlijk dat je jezelf oplegt met één idee verder te gaan i.p.v. iedere maand met iets met iets verder te gaan wat je nu weer binnengevallen is.

 

Op verzoek van de TS gaat het slotje eraf, ik verwacht van de TS in ruil daarvoor wel een beetje realiteitszin.

 

Als scherm zijn touchscreens erg handig, die dingen kosten in een uitvoering echter meer dan 200 euro per stuk.

Geef ons eens inzicht in het verdienmodel.

Link naar reactie
  • 0

Met grote dank aan TechNico is dit topic weer geopend.

 

Inmiddels ben ik aan het twijfelen om het concept in narrowcastingcompany toe te voegen. ze willen het graag, maar ik ben nog aan het twijfelen.

 

Binnenkort ga ik daadwerkelijk het proefmodel lanceren. en kijken hoe de restaurant eigenaren hier tegenoverstaan..

 

Beetje een idee wat het gaat kosten:

 

Ik wil het graag in een pakket aanbieden:

 

10 schermpjes, met maandelijkse updates, een cardreader en software om dit op afstand te veranderen.

 

+/- € 3.500

 

alleen beveiliging zal ik nog even naar kijken, daarvoor ben ik met een automatiserings specialist in gesprek.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Denk ook even vanuit de horeca: het geven van de kaart is een contactmoment met de klant waarin je echt even direct contact hebt, wat kunt vertellen etcetera. Het is uiteraard een leuke gadget maar past het ook wel binnen de "gastvrijheidssector" op de manier die jij denkt?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Denk ook even vanuit de horeca: het geven van de kaart is een contactmoment met de klant waarin je echt even direct contact hebt, wat kunt vertellen etcetera. Het is uiteraard een leuke gadget maar past het ook wel binnen de "gastvrijheidssector" op de manier die jij denkt?

 

Je hebt zeker gelijk, maar het hoeft niet ten kosten te gaan van het directe contact.

 

Het restaurant kan de menukaart geheel zelf indelen, en bijvoorbeeld een stukje geschiedenis, of de voor de club-restaurants: welke dj draait er... dingen die normaal op van die lelijke aanplak biljetten staan.

 

het kan een leuke trendy toevoeging zijn van een restaurant, het moet inderdaad niet de kracht van het persoonlijke contact wegnemen, zoals dit bij vele andere nieuwe digitale uitvindingen wel gebeurt, maar nogmaals, dit is aan het restaurant zelf. hun bepalen het content.

 

Wat ik ga doen is gewoon zo'n ding maken/ aanschaffen .. een prototype.. daarmee ga ik langs restaurants, vinden ze het leuk, is dat lekker, zo niet, verkoop k het schermpje weer als digitaal fotolijstje..

 

weinig risico, maar wel een leuke uitdaging. het moet zichzelf nog bewijzen,

Link naar reactie
  • 0

het kan ook zijn dat M.A.D door de serveerster wordt gebracht en opgehaald, zodat het contact niet verloren gaat...

Jatgevoelig, onlogisch en wat is dan het contact: "Alstublieft, hier kunt u zelf kijken dat wij vandaag heerlijke seizoensgerechten hebben bla bla bla. Tijdens dat 1e contactmoment verkoop je juist het meeste!"

 

Waar ik bijvoorbeeld wel in geloof zijn die wat grotere schermen waar de evenementen op aangekondigd worden, of bijvoorbeeld een digitale spellentafel.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij aan bij de vorige mening.

 

Ik denk dat een persoonlijk contactmoment (alstublieft, hier heeft u een menukaart. Mag ik u alvast een drankje aanbieden...) erg belangrijk is voor een restaurant of eetcafe.

 

Waarom leg je het plan niet voor bij een aantal horeca-ondernemers? Mischien hebben wij het mis en zitten deze ondernemers juist te wachten op jouw idee.

 

De grotere schermen die bijvoorbeeld hangen bij Mac Donalds, hebben absoluut toekomst (dus ook de schermen waar je bijvoorbeeld op kan internetten of een spelletje op kan spelen). Heineken en KPN hebben zich immers niet voor niets op de Narrowcasting-markt geworpen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Concept product van Philips Design, al weer een jaar of wat geleden.

 

@ Twalevel: ik heb helaas dit ding niet meer kunnen vinden op internet, weet jij nog wat de prijs van zo'n tafel was?

 

bedankt

 

 

 

Dit was een Design Concept, meer dan een studie is het niet geworden en mogelijk wel met spin-offs.

 

Narrowcasting is een interessante markt maar 1) werk aan je businesscase en 2) denk aan hoe je content wil distribueren.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij aan bij de vorige mening.

 

Ik denk dat een persoonlijk contactmoment (alstublieft, hier heeft u een menukaart. Mag ik u alvast een drankje aanbieden...) erg belangrijk is voor een restaurant of eetcafe.

 

Waarom leg je het plan niet voor bij een aantal horeca-ondernemers? Mischien hebben wij het mis en zitten deze ondernemers juist te wachten op jouw idee.

 

De grotere schermen die bijvoorbeeld hangen bij Mac Donalds, hebben absoluut toekomst (dus ook de schermen waar je bijvoorbeeld op kan internetten of een spelletje op kan spelen). Heineken en KPN hebben zich immers niet voor niets op de Narrowcasting-markt geworpen.

 

Succes!

 

Bedankt... het is inderdaad een kritiekpunt, maar ook ik blijf bij mijn mening.

 

Het hoeft niet ten koste te gaan van het klanten contact.

 

uiteraard ga ik eerst pijlen doormiddel van een prototype... zodra ik langsgeweest ben, laat ik de meningen op dit forum horen..

Link naar reactie
  • 0

Om hier even op in te springen,

 

Ik denk dat je bijvoorbeeld met een interactieve film bij de ingang bijvoorbeeld meer bereikt. Ik noem maar een heel rare insteek: hang een lichtsluisje bij de deur en tel hoeveel personen er achter elkaar binnen komen. Is het een grote groep, dan laat je een boodschap zien dat bedrijf X uistekende mogelijkheden heeft voor feestjes en partijen enz.

 

Komt er een kleinere groep binnen, dan kun je bijvoorbeeld wat meer op het menu toespitsen of iets dergelijks. Daarnaast kan je je content aanpassen aan het moment van de dag. In de middag laat je een overdaad met lekkere broodjes voorbij komen, wat de gasten moet triggeren dit te kopen. Ik geloof wel in je concept tot op zekere hoogte. Ik zelf denk alleen dat aan de tafel niet het juiste contact moment is, maar eerder bij de ingang, of bijvoorbeeld in de garderobe.

Link naar reactie
  • 0

Om hier even op in te springen,

 

Ik denk dat je bijvoorbeeld met een interactieve film bij de ingang bijvoorbeeld meer bereikt. Ik noem maar een heel rare insteek: hang een lichtsluisje bij de deur en tel hoeveel personen er achter elkaar binnen komen. Is het een grote groep, dan laat je een boodschap zien dat bedrijf X uistekende mogelijkheden heeft voor feestjes en partijen enz.

 

Komt er een kleinere groep binnen, dan kun je bijvoorbeeld wat meer op het menu toespitsen of iets dergelijks. Daarnaast kan je je content aanpassen aan het moment van de dag. In de middag laat je een overdaad met lekkere broodjes voorbij komen, wat de gasten moet triggeren dit te kopen. Ik geloof wel in je concept tot op zekere hoogte. Ik zelf denk alleen dat aan de tafel niet het juiste contact moment is, maar eerder bij de ingang, of bijvoorbeeld in de garderobe.

 

M.A.D is juist bedoelt voor die gelegenheden waar een groot scherm niet op zijn plaats is.

 

maar ik snap jullie mening en argumenten. het is nu taak op zo snel mogelijk het prototype klaar te hebben, en dan maar zien hoe de horeca ondernemers hier op reageren...

 

zijn die trouwens aanwezig op dit forum?

 

Hier overigens de website in opbouw van MAD http://www.4ward-promotions.nl/MAD/html/MAD.htm

Link naar reactie
  • 0

Dit concept werkt niet. Wij zij zelf al jaren bezig in deze brache. Beveiliging opzich is geen probleem. Alleen de display (groot scherm) werkt.

 

 

 

Ik zou graag wat meer informatie willen over wat jullie doen in deze branche, en waarom je denkt dat het helemaal niet gaat werken.

 

dit kan per mail, of gewoon op dit forum.

 

iemand die ervaren is in deze branche kan me wellicht meer vertellen, en je klinkt alsof je weet waar je het over hebt..

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Inmiddels heb ik het eerste prototype binnen (lees niet: al af!) en ik moet zeggen dat het schermpje er mooi en design uitziet.

 

het is een erg licht en stijlvol schermpje en makkelijk in gebruik..

 

dit is het plan nadat ik een manier heb om het schermpje en het sd kaartje te beveiligen:

 

het scherm heeft de volgende mogelijkheden: het laten zien van foto's en het laten zein van filmpjes (in mijn geval een convert van flash animaties.

 

* de ober of serveerster selecteert de optie filmpjes..

* De klant kan kiezen uit de presentatie voor voorgerecht, hoofdgerecht, na gerecht, wijnkaart, en bijvoorbeeld öns restaurant"

 

* bij de gerechten en de wijnkaart die te selecteren zijn door "play" in te drukken, verschijnt er, om de 20 seconden, in een mooie animatie een gerecht met foto en naam, als de klant een bepaald gerecht intressant vind, kan de "pauze" knop geselecteerd worden, of als men de gerechten nogmaals wil zien, kan het filmpje overnieuw worden afgespeeld.

 

* verder kan tijdens het wachten op de ober, en/ of het gerecht een filmpje afgespeeld worden over het restaurant, of sfeerbeelden, of welke dj er draait enz..

 

het schermpje is kleiner , mooier en duidelijker dan een bedrukte menukaart..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

xxxx is onlangs geheel vernieuwd en geeft ook een overzicht van diverse HW en content leveranciers op het gebied van instore communication en narrowcasting (waar dit soort displays gebruikt worden).

 

dit topic is van 31 juli 2006 en dus behoorlijk achterhaald... narrowcasting is al op alle manieren ingeburgerd.. ook op de MAD manier die ik toen beschreef.

 

Beste skbeheerder.... jij bent zeker de beheerder van narrowasting.startkabel ofzo... in ieder geval is de informatie nogal onnodig

 

[ongewenste linkspam verwijderd - mod]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.