• 0

Marktanalyse Opname-studio

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rasheed,

 

zou je even de "beknopte samenvatting"-functie op je PC willen uit zetten en iets meer vertellen over je idee ..... :D

 

Iets meer input is wenselijk .....

 

Nu kun je net zo goed de vraag stellen: wie is er al eens met de Space Shuttle mee geweest .... maar dat zijn geen forumvragen ... zijn er maar 2 dus de kans dat je die net hier treft is 0,004371 .....

 

Dus graag meer input ;D

 

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Hallo starterscoach,

 

Ik wil een professionele geluidsopnamestudio starten, welke met name inspeelt op de toenemende 'Urban muziek' (Hiphop, R&B etc). Maar muziekbandjes ga ik natuurlijk ook niet uit de weg. Hiervoor wil ik nog een aanvullende opleiding volgen.

 

De onderneming zal zich positioneren in de sector “dienstverlening” met het produceren, opnemen en afmixen van muziek in een nog te realiseren studio.

Link naar reactie
  • 0

Mijn enige ervaring is als drummer in een bandje wat ooit een demo opgenomen heeft in een professionele studio, maar mijn ervaring is dat het allemaal enthousiaste vakidioten zijn, die je graag op gang helpen en advies zouden willen voorzien. Bijvoorbeeld de eigenaar van de Art of Sound studio's in Leiden, ik weet zeker dat als je hem eens belt en vraagt of je hem wat vragen mag stellen over zijn bedrijf, vak, successen en valkuilen, hij je een schat aan info kan geven. Zo zijn er ongetwijfeld meer. Dus stuur ze een mail, bel ze op, vraag of je een uurtje van hun tijd mag hebben en stel ze elke vraag die je maar weet!

Link naar reactie
  • 0

Jeroen,

 

Dank je voor je reactie!

Ik heb hem een mailtje gestuurd, en nu maar afwachten.

 

Dit is tevens wat ik precies moet weten wat betreft marktanalyse:

 

DOELGROEPEN:

 

- wie?

- vraag naar?

- waar komen ze?

- hoe ga ik ze benaderen?

 

CONCURRENTIE:

 

- hoeveel?

- spreiding

- welk doelgroepen

- presentatie?

 

TRENDS & ONTWIKKELINGEN

 

- aantal muzikanten

- bestedingen

Link naar reactie
  • 0

dank jullie allemaal voor jullie "hulp".

 

Wat verwacht je, dat wij je rijtje voor je gaan invullen?

Die vragen worden gesteld zodat jij je er als ondernemer in verdiept en ontdekt of je bedrijf levensvatbaar zal zijn.

Ook is het bedoeld als manier om alle facetten van je onderneming vantevoren te overdenken en uitpluizen zodat je daar op het moment als het zich aandient een antwoord op hebt.

 

En nog een tip:

Een attitude problem kunnen weinig starters zich permitteren... doe 'es lief? :-*

Link naar reactie
  • 0

De onderneming zal zich positioneren in de sector “dienstverlening” met het produceren, opnemen en afmixen van muziek in een nog te realiseren studio.

 

Rasheed,

 

in mijn optiek kun je het begrip marktanalyse beter even in de koelkast zetten. Een opnamestudio is een kostbare aangelegenheid (investering ligt dus hoog). Terwijl de investering op zichzelf nagenoeg geen toegevoegde waarde oplevert. Hiermee bedoel ik dat je dus eerst als opnameleider-producer-mixer etc naam zult moeten maken. Pas wanneer je daarin slaagt kan de volgende stap zijn om niet meer te werken in gehuurde studio's of met gehuurde apparatuur, maar zelf de benodigde 100 duizenden euro's te investeren.

 

Dus start inderdaad als dienstverlener. Hanteer het wapen van de persoonlijke verkoop en breng je diensten aan de man. Wanneer je hiermee succesvol bent en je hebt een aardige portefeuille van klanten opgebouwd kun je de stap naar een "eigen" studio altijd nog zetten.

 

Succes met je plannen, Ard

 

P.S. tip: wanneer je op bepaalde vragen niet het door jou gewenste antwoord krijgt ...... stel andere vragen ...... ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd al een opnamestudio willen beginnen. Dit was mn droom en uiteindelijk heb ik een aanbod gekregen om het te proberen. Moet ik me nu teneergeslagen met hangende schouders terugtrekken omdat de investeringen zo hoog zijn? Immers, elk startend onderneming kost geld, toch? En ondernemen is risico.

 

Qua ervaring als componist, producer en geluidsengineer hoor ik veel positieve reacties. Daarnaast heb ik aan projecten meegewerkt wat resulteerde in 4 singles, inc videoclips. Maar wat ik nog niet weet kan ik nog altijd aanvullen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.