• 0

Afrikaans houtsnijwerk en beelden

Geachte HL'ers,

Na vooral een lezende member te zijn hier nu vraag van mijn kant, ik hoop dat het in de goede categorie zit.

 

Ik heb van de week een partij afrikaanse kunst uit Kenya binnen gekregen van een familielid, om door te verkopen aan een lokale detailist.

 

Hierbij ging het vooral om nieuw spul, puur voor decoratie.

 

Het famlilielid heeft daarnaast nog 20 a 30 stuks "kunst" meegestuurd. Oude tot zeer oude houten afrikaanse beelden en maskers.

 

Nu is mijn vraag: Hoe stel ik de verkoopwaarde vast!

En aan wie is mijn doelgroep voor deze "kunst"!

 

Ik kan maar heel weinig vergelijkingsmateriaal vinden, zo heb ik gegoogled en wat lokale.

 

 

Misschien lopen er hier toevallig wat experts rond die mij een beetje op weg kunnen helpen hiermee.

 

Mocht dit wat opleveren dan wil ik hiervoor namelijk een ondernemning starten.

 

Verdere vragen om eea te verduidelijken hoor ik graag, iig alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Beste ERVRV,

 

Het lijkt me verstandig om eens goed te bekijken of er wel voldoende vraag is naar dit soort kunst. In Zeist zit op een A-locatie (vlak naast een V&D) een grote bazaar die alleen maar exotische kunst & decoratie verkoopt. De ruime winkel staat er vol met maskers, schilderijen, manden, kastjes, enz. Helaas zijn ze nu bezig met de opheffingsuitverkoop en lijkt me het financieel geen succes te zijn geweest…

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Oh, en zoek dan ook even uit of de export van en handel in oude Afrikaanse kunst geen misdaad is. 8)

 

..anders mag je misschien ook nog een paar maanden gratis uit logeren met alle maaltijden inbegrepen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Oh, en zoek dan ook even uit of de export van en handel in oude Afrikaanse kunst geen misdaad is. 8)

 

..anders mag je misschien ook nog een paar maanden gratis uit logeren met alle maaltijden inbegrepen. ;)

 

Maar dat is dan mooi meegenomen. Het wordt ondernemers niet eenvoudig gemaakt in ons land, maar je krijg dan tenminste nog kost en inwoning van de overheid als je aan de juiste kriteria voldoet.

 

Link naar reactie
  • 0

haha, nou.. dat was nou niet echt mijn plan eigenlijk. Is geen misdaad, heb nu aantal monster hier binnen gekregen via een importbedrijf. En zit nu te kijken wat ik met die "kunst" ga doen.

 

Zal eens kijken of ik ergens een taxateur kan vinden die er zijn oog op kan laten vallen. Weet niet of iemand hier een taxateur kent (of is) die het even kort kan bekijken?

 

Daarnaast wil ik de decoratie kant neer gaan zetten bij groothandel waar decoratiewinkels inkopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste ERVRV,

 

Het lijkt me verstandig om eens goed te bekijken of er wel voldoende vraag is naar dit soort kunst. In Zeist zit op een A-locatie (vlak naast een V&D) een grote bazaar die alleen maar exotische kunst & decoratie verkoopt. De ruime winkel staat er vol met maskers, schilderijen, manden, kastjes, enz. Helaas zijn ze nu bezig met de opheffingsuitverkoop en lijkt me het financieel geen succes te zijn geweest…

 

Als Zeistenaar wil ik nog wel even toevoegen dat de opheffingsuitverkoop bij deze winkel elke paar maanden terugkomt! Ik denk dat het meer een soort marketingstunt is, want die kreet staat al maaaanden op de borden en ze gaan maar niet weg... ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.