• 0

Wat is volgens jou een 'goede deal'?

Zat me net af te vragen wat nou eigenlijk een 'goede deal' is met een klant. Gaat het volgens jullie alleen om veel omzet en/of hoge marge, of is soms naamsbekendheid of relatiebeheer een belangrijker criterium?

 

Zijn jullie bijvoorbeeld bereid om tegen kostprijs of zelfs een verlies een klant te bedienen, als die een goede naam heeft en het als referentie goed zou doen?

 

Zomaar wat losse flodders, wat denken jullie?

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals een gewaardeerd mede-ondernemer (zrksi) ooit eens tegen mij zei: weeg elk project af aan de hand van de vier P's:

 

- Poen

- Plezier

- Prestige

 

Als projecten aan minimaal twee van de drie voldoen moet je het doen, anders niet.

 

VIER P's?? ;) *telt nog eens, en nog eens*

 

Het is nog vroeg... ;D

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening is een deal goed als je het idee hebt dat je de klant voor je gewonnen hebt. Hetgeen dus een deal waar je verlies op maakt uitsluit. Ook een deal is een kwestie van gunnen, dus als je klant het je niet gunt dat je geld verdient dan heb je de klant niet voor je gewonnen maar heb je de klant gekocht. Dit betekent dat je geen enkele zekerheid hebt over toekomstige opdrachten. Overigens heeft dit voornamelijk betrekking op "nieuwe" klanten. Met betrekking tot bestaande klanten kunnen er uitzonderingen gemaakt worden.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

een goede deal is wat jij een goede deal vindt. Persoonlijk vind ik een goede deal eentje die maximum winst levert, op korte of lange termijn. Bij kleine klanten is dat gewoon de maximum winst op die ene deal, voor grote klanten kan het een investering zijn in toekomstige deals, maar daar wil ik dan wel commitment voor hebben. Je geeft niet zomaar iets weg.

 

Plezier is geen factor, dat heb ik in alle deals, groot en klein :-)

Link naar reactie
  • 0

Plezier is geen factor, dat heb ik in alle deals, groot en klein :-)

 

Sommige klanten zijn nu eenmaal vriendelijker, goedlachser, enthousiaster, geïnteresseerder, enzovoort. Merk je geen verschil of je met iemand zaken doet die jouw product écht ziet zitten, of iemand die het eigenlijk weinig kan schelen en bijvoorbeeld met je meewerkt omdat het van iemand anders binnen zijn organisatie moet?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit een goede deal:

 

Bereken de levenswaarde van een gemiddelde client, en kies een klein percentage daarvan om een nieuwe client te werven. De levenswaarde van een client kan je simpel berekenen door de volgende formule:

 

gemiddeld aankoopbedrag per transactie * aantal transacties per jaar * aantal jaren waarmee je met een client zaken doet.

 

b.v.: 100,- * 6 * 10 = 6000,- per client. Als je dus de gemiddelde waarde neemt is het niet onrealistisch om 200,- uit te geven om een nieuwe client te werven. Of wel?

 

Ik zou zelf dit doen: Ga naar bedrijven op zoek die producten/diensten aan dezelfde markt leveren als jij. Doe ze overhalen om jouw producten aan te bevelen aan hun clienten, en geef ze alle winst van de eerste transactie. Op deze manier kan je een onbeperkte hoeveelheid nieuwe clienten werven zonder iets te investeren/verliezen. Simpel. :)

 

Toegegeven, je verdient niks op de eerste transactie van nieuwe clienten, maar je verliest ook niks. Tevens is het zo dat alle toekomstige gelden volledig naar jou toe gaan. Kwestie van een rekensommetje. De heer Trump, iemand? =)

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.