• 0

Content versus bezoekers: kip/ei-dilemma

Hierbij mijn eerste post na al veel te hebben gelezen en geleerd op dit forum. :)

 

Ik ga een nieuwe dienst via het internet aanbieden, hiervoor heb ik al marktonderzoeken uitgevoerd en er blijkt veel interesse te zijn. Ook is het een zeer grote markt die ik ga bedienen, het gevaar van concurrentie is zeer groot en daarom wil ik een grote succesvolle lancering.

 

Nu de uitdaging, ik breng twee partijen bijelkaar, de een zoekt gratis de andere betalende andere partij. Om de betalende klanten aan mij te binden zal ik traffic naar mijn site moeten genereren, echter zonder betalende klanten geen zoekenden en dus geen traffic.

 

Nu wou ikzelf eerst een mailing versturen naar reeds bekende contacten, met de vraag of ze behoefte hebben aan de dienst. Zo ja, dan kan ik dit als potentieel verkeer naar de site laten zien aan potentiele betalende klanten.

 

Ik hoop dat het duidelijk is, mijn vraag is dus of iemand andere ideen, kritiek of opmerkingen heeft voor een succesvolle lancering.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga een nieuwe dienst via het internet aanbieden, hiervoor heb ik al marktonderzoeken uitgevoerd.

 

Nu wou ikzelf eerst een mailing versturen naar reeds bekende contacten, met de vraag of ze behoefte hebben aan de dienst.

 

 

Spreek je jezelf hier niet tegen?

Als je marktonderzoeken hebt uitgevoerd weet je ook of er behoefte is aan je dienst.

Ik denk dat je je dus meer/beter moet voorbereiden en dan nogmaals je vragen stellen, als je die door je onderzoek niet al beantwoord hebt gekregen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Hierbij mijn eerste post na al veel te hebben gelezen en geleerd op dit forum. :)

 

Ik ga een nieuwe dienst via het internet aanbieden, hiervoor heb ik al marktonderzoeken uitgevoerd en er blijkt veel interesse te zijn. Ook is het een zeer grote markt die ik ga bedienen, het gevaar van concurrentie is zeer groot en daarom wil ik een grote succesvolle lancering.

 

Nu de uitdaging, ik breng twee partijen bijelkaar, de een zoekt gratis de andere betalende andere partij. Om de betalende klanten aan mij te binden zal ik traffic naar mijn site moeten genereren, echter zonder betalende klanten geen zoekenden en dus geen traffic.

 

Nu wou ikzelf eerst een mailing versturen naar reeds bekende contacten, met de vraag of ze behoefte hebben aan de dienst. Zo ja, dan kan ik dit als potentieel verkeer naar de site laten zien aan potentiele betalende klanten.

 

Ik hoop dat het duidelijk is, mijn vraag is dus of iemand andere ideen, kritiek of opmerkingen heeft voor een succesvolle lancering.

 

Mij is niet duidelijk om wat voor diensten het gaat, belangrijk is dat je weet in de bedoelde branche hoe de marktverhoudingen liggen.

In bepaald branche's welke hun omzet genereren via internet is de vorm, zoals b.v zg. promoterkontrakten welke veelal tussen grote aanbieders van b.v diensten/content met veel traffic enerzijds en kleinere aanbieders anderszijds worden afgesloten gebruikelijk.

 

Zou b.v. een nieuwe kontaktsite willen aanbieden en je ziet een dergelijke samenwerking (soort win-win-situatie) niet zitten dan zul je zelf actief deze site moeten promoten om traffic te verwerken.

Dat is mogelijk maar dat kost tijd en geld (veelal kun je een betere positie in een zoekmachine ook verkrijgen door hier voor te betalen via diversen mogelijkheden)

 

Is dus goed een kwestie van kijken wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn en wat voor financieel plaatje hier aan hangt.

 

Overigens is het gebruikelijk dat een goed idee of concept in de e-commerce snel wordt overgenomen.

Meestal wordt dit veelal dusdanig aangepast dat men er net een wat "andere draai" aangeeft.

E-commerce is nu eenmaal een branche vol creatieve en commerciele "geesten" die gewend zijn om snel te reageren op nieuwe ontwikkelingen.

Overigens (met alle respect voor Uw concept) is mijn ervaring dat de gelanceerde nieuwe diensten veelal als basis al een bestaand site of diensten hebben.

 

Elk goed idee zal worden opgevolgd en een concept helemaal afschermen in het kader van b.v. auteursrecht is wel mogelijk maar kost nu eenmaal geld.

Daarnaast is een concept in de e-commerce snel dusdanig aan te passen dat het net niet als een kopie is aan te merken.

 

Het beste is veelal om een echt concept snel uit te zetten en te zorgen dat er op korte termijn veel traffic wordt gegeneerd om snel een goede positie, naam en eventueel rendement te behalen.

Zeker als nieuwkomer is van belang om de markt waar u zich op begeeft goed te leren kennen en eventueel met betrouwbare partijen in zee te gaan.

 

 

 

succes

 

 

Ted Maton

 

 

 

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Link naar reactie
  • 0

Ik ga een nieuwe dienst via het internet aanbieden, hiervoor heb ik al marktonderzoeken uitgevoerd.

 

Nu wou ikzelf eerst een mailing versturen naar reeds bekende contacten, met de vraag of ze behoefte hebben aan de dienst.

 

 

Spreek je jezelf hier niet tegen?

Als je marktonderzoeken hebt uitgevoerd weet je ook of er behoefte is aan je dienst.

Ik denk dat je je dus meer/beter moet voorbereiden en dan nogmaals je vragen stellen, als je die door je onderzoek niet al beantwoord hebt gekregen.

 

Het lijkt inderdaad alsof ik me tegenspreek als je het achterelkaar zet, echter heb ik het onderzoek uitgevoerd en hieruit bleek dat er zeker interesse voor de dienst bestaat. De groep respondenten is echter niet groot genoeg om voor het benodigde verkeer te zorgen. Hiervoor zou ik dan de mailing willen versturen.

Link naar reactie
  • 0

Jouw vraag is de standaard vraag van iedere startende ondernemer. Je hebt een product of dienst, je weet dat er een markt is, het enige wat je nog hoeft te doen is die markt te laten weten dat jouw product er is. Je kunt je vraag dus ook formuleren als "hoe onderneem ik?".

 

De aanpak is sterk afhankelijk van de branche waar je in zit, van je markt, van je product en/of dienst. Zolang je niet precies vertelt wat je doet kunnen wij je geen suggesties geven.

 

Overigens vind ik zelf dat de kern van het ondernemen is het vinden van een specifieke aanpak voor genoemd probleem. Dus wat je ons eigenlijk vraagt is "ik heb een product en een markt, kunnen jullie me nu vertellen hoe ik moet ondernemen?"

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is de aloude kip of ei vraag die je stelt. Een mogelijke oplossing is je 'betalende' klanten aanbieden om (bijvoorbeeld) drie maanden gratis mee te doen. Binnen die drie maanden moet je dan zoveel media-lawaai maken dat je veel bezoekers krijgt. Dat betekent dan wel een flinke investering in reclame, maar anders krijg je het niet voor elkaar en zal de kip op het ei blijven wachten. Of andersom natuurlijk...

 

Maar ik weet net als de anderen hier niet wat je wilt gaan doen. Je kunt je afvragen of een mailing wel het juiste middel is. Kun je niet beter bij je toekomstige zakenpartners langs gaan? Misschien moet je dat deel van je ondernemingsplan nog eens goed onder de loep nemen.

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.