• 0

Investeerders voormalig oostblok

Hallo mensen,

 

Heb mezelf pas een paar dagen geleden laten registreren en begonnen met het lezen van de berichten. Kan niet anders zeggen dat dit de meest interessante site over ondernemen is die ik tot nu toe gevonden heb.

 

Goed, ik zit met hetvolgende.

 

Ik ben bezig om in een voormalig oostblok land een eigen bedrijf op te bouwen, heb enorm veel marktonderzoek gedaan en mijn businessplan is klaar.

Heb het door verschillende mensen laten lezen en krijg altijd dezelfde reactie ... DOEN , GOED PLAN

 

Alleen zit ik met hetzelfde probleem als vele andere - de financiering.

 

Mijn vraag is, weet iemand een club van informal investors die durfkapitaal investeren in het oostblok.

 

groeten,

 

Erwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi erwin,

 

Bedankt voor de lovende woorden :)

 

Zoals Bernd al aangaf moeten we iets meer weten om je wat advies te kunnen geven.

 

Land, dienst, sector, hoeveel heb je nodig, etc. etc.

 

Je kan zowieso ook even bij de NeBIB kijken (http://www.nebib.nl) en mogelijk bij Arjan Brienen van Arenthals Grant Thorton in Rotterdam.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ja, er is een netwerk van beleggers (oud geld) die investeren in projecten ein het voormalige oostblok. Met name de slavische landen zijn populair. Je hebt er alleen weinig aan, want ze financieren geen nieuwe initiatieven, maar bestaande bedrijven en ze doen niets in de horeca/leisure sfeer, tenzij het bekende goed lopende projecten zijn.

 

Ik vrees dat je aangewezen bent op je eigen netwerk of locale investeerders. Om hoeveel geld gaat het eigenlijk en welk deel kan je zelf ophoesten?

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het project is deelbaar in 2

 

1 project in Boekarest en 1 in Boedapest.

 

Het goede aan het project is dat het een bewezen succesvolle formule is.

 

Per project heb ik 150.000 Euro nodig.

Omdat ik zelf nog wat geld uit heb staan weet ik niet precies hoeveel ik kan ophoesten maar zit gauw aan 25.000 - 30.000 euro te denken.

 

De return on investment time is 7 jaar, maar ook mogelijk in 5 jaar.

 

 

Groeten,

 

Erwin

Link naar reactie
  • 0

Hoi Erwin,

 

Als je zelf bereid bent er zoveel geld (cash hoop ik) in te steken lijkt het me sterk dat je geen partner voor het andere gedeelte kunt vinden. Ik zie drie oplossingen:

 

- Gewoon beginnen met één project en direct proberen genoeg cash te generen om te overleven hetzij via zelf-financiering hetzij via

- Betrouwbare (!) lokale partners die je willen sponsoren of wellicht financieren of via

- Business angels in of in ieder geval met heel veel ervaring in Hongarije en Roemenie.

 

Je zou ook kunnen onderzoeken of er binnen bepaalde overheden (zoals de Europese Commissie) geld is voor projecten in deze landen. Per slot van rekening zijn het landen die op de nominatie staan om zich aan te sluiten bij de EU en soms zijn deze overheden bereid tot het stimuleren en financieren van ondernemerschap aldaar.

 

In ieder geval wens ik je veel succes toe!

 

Ties van der Laan

Link naar reactie
  • 0

De return on investment time is 7 jaar, maar ook mogelijk in 5 jaar.

 

Is de investering in 7 jaar terugverdient? wat is dan het rendement? of is dan alleen de initiele investering terugbetaald?

 

Na 7 jaar is de investering terugbetaald en daarop een rendement van 28%.

 

Erwin

Link naar reactie
  • 0

Eerst en vooral wil ik u veel succes wensen met uw project. Volgens mij zijn er inderdaad hopen opportuniteiten in het voormalige Oostblok, de komende 5 à 10 jaar.

 

Ikzelf zit met een andere vraag. Hoe zit het met de taal in die landen? Welke zal de overheersende taal zijn in die gebieden? Wordt (is) het Engels of zou het Duits toch de overhand krijgen. Is het niet zo dat veel van die landen Duits als 2de taal hebben?

 

Alvast bedankt voor u medewerking.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.