• 0

Help!! Geen overeenkomst op papier!!

Beste Lezer,

 

Helaas heb ik mezelf weer in de nesten gewerkt. Mijn naam is Coco 20-jarige student CE te Zwolle en webdesigner. Sinds maart 2002 ben ik een webdesignbureau begonnen om websites te ontwerpen voor bedrijven. In mei 2002 kreeg ik mijn eerste en meteen mijn laatste klant. Het was een opdracht voor een online reisbureau waar via de website een vakantie gereserveerd kan worden. Ik had een afspraak gemaakt met de klant en we hebben gesproken over de website hoe die moest worden en wat de functies moesten zijn. Verder hebben we een prijs besproken, maar helaas ben ik zo stom geweest om geen contract te laten ondertekenen en had teveel vertrouwen in de klant. vervolgens was de website ontwikkeld en klaar voor gebruik, maar had de betaling niet ontvangen nadat de eerste factuur was gestuurd. Daarna ben ik op vakantie gegaan en hoopte dat de betaling te ontvangen, maar gebeurde nog steeds niet. In september bleek opeens zo te zijn dat de website offline was en stond er dat het ge-update werd, dus ik had gebeld naar haar om te vragen wat er aan de hand was, maar de telefoon nam ze maar niet op. Ik heb een mail gestuurd wat er aan de hand was en reply-ed ze me terug dat ze ziek naar huis is gegaan en dat ze geopereerd moet worden aan de ogen en dat ze het geld nog zou overmaken door haar zusje. Ik heb daarna nog lang gewacht tot oktober en nog steeds niets gehoord of ontvangen, dus heb ik besloten om maar een aangetekende aanmaning te sturen en het blijkt dat ze die heeft ontvangen, want dat had ik nagechecked bij de ptt dus nu heb ik het idee dat ze niet wilt betalen. Helaas sta ik niet sterk omdat ik maar enkele bewijzen heb. Wat ik aan bewijs heb is:

 

1. E-mail waar ze me vertelt hoe ze de website wilt hebben, wat de bedoelingen zijn.

2. Een stuk of 30 e-mail van haar ontvangen. Het ging over de website.

3. Een fax van haar hoe ze haar klanten-bestand programma moest hebben.

4. Als het goed is gebruikt ze ook onze klantenbestand programma.

5. Een e-mail waarin ik haar heb gestuurd over dat de betaling nog niet binnen was, waarna ze een reply heeft gestuurt dat het per direct overgemaakt zou worden.

 

Helaas is dit het enige bewijs dat ik heb en ik vraag me af of dit genoeg is om het te bewijzen. Ik hoop echt dat iemand me een goede raad kan geven.

 

Hartelijk bedankt!

 

Coco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vervelende zaak zeg!

Heb je enig bewijs waarin iets over een bedrag staat? Bijvoorbeeld een fax? Zoiets kan natuurlijk helpen. En die e-mail over de betaling, met antwoord dat het overgemaakt zou worden, stond daar ook een bedrag in?

 

Je kunt natuurlijk een incassoprocedure starten voor het uitstaande bedrag, dan merk je gauw genoeg of er uberhaupt nog intentie tot betalen is.

 

Mocht je er niet uitkomen, zul je een andere insteek moeten kiezen. Bijvoorbeeld: de auteursrechten op die website en het backend zijn van jou, ze worden nu door het reisbureau gebruikt zonder licentie of schriftelijke toestemming (neem ik aan).

 

Ik denk dat een van de experts op juridisch gebied je wel meer kan vertellen over de waarde van die mails en faxen.

Link naar reactie
  • 0

Coco, ik zal Lawman even vragen of hij je kan adviseren in deze kwesitie.

 

Mijn eerste advies zou zijn, spring op de fiets/ in de auto/trein/tram/etc. en ga bij haar langs. Ga gewoon eens tegenover elkaar zitten en praten.

 

Je kan proberen over betalingstermijnen te onderhandelen, wie weet heeft ze niet het hele bedrag maar wil ze wel betalen.

 

Een andere mogelijkheid is hard uit de hoek te komen door te dreigen met incasso etc. Vaak zul je zien dat je met een dergelijke bluf redelijk ver kan komen.

 

Sun Tzu zegt: "winning without fighting is best" dus ik zou even sterk in je tactische opties duiken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb troost voor je!

Een schrale maar hopelijk wel één, die je even laat glimlachen.

 

Ik heb mijn eerste wanbetaler ervaring nog steeds niet echt verwerkt. Ik was net als jij te goed van vertrouwen en ben aan het ontwikkelen geslagen, heb een logo en briefpapier gemaakt voor een bedrijf gevestigd in Groningen- we hebben alles via e-mail en telefonisch afgehandeld.

Na lang smeken en soebatten, toezeggingen, rare telefoontjes waarbij de 'baas' van het bedrijf 'per ongeluk' ophing, terug zou bellen, degene die de opdracht had aangenomen toevallig net in de rechtzaal bezig was... geen geld. Een advocaat een incassoprocedure laten instarten. Geen resultaat.

Waarschijnlijk wist het bedrijf al vantevoren dat ik voor die 1250 gulden geen verdere stappen zou ondernemen omdat dan de kosten de baten overstijgen-- want ze zijn goed ingevoerd in die materie, geloof dat maar!!!

 

Mijn eerste en tot dusver enige wanbetaler is...

EEN INCASSOBUREAU!

 

:'(

 

Helpt het? ;)

Succes,

 

Annedien

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties en voor de steun. Helaas ligt het verhaal denk ik anders dan jullie denken, want ik heb helemaal geen contact meer met de debiteur. Ik heb al 2 keer gemaild en nog steeds niets gehoord, het lijkt wel of ze van niets meer wil weten denk ik .... >:( Ik had dus al een aangetekende brief gestuurd waar ze op zou moeten reageren, maar nog steeds niet gedaan. Ik ben echt hopeloos, ik wil niet over me heen laten lopen en aangezien ik een student ben kan ik het geld ook nog goed gebruiken. Nogmaals bedankt allemaal en mochten jullie nog ideeen hebben, dan hoor ik het graag.

 

groeten,

 

Coco

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.