• 0

'Ontbrekende' onderdelen bij verzending: hoe te handelen?

Goeiemiddag,

 

Ik vroeg me af hoe jullie nu precies te werk gaan met

verstuurde paketten waarbij iets ontbreekt... ?

 

Het is iets wat niet regelmatig gebeurd, maar ik heb dit nooit

voorzien in mijn marges ::)

 

Soms kan bij verpakken wel eens een fout gebeuren maar ik weet

soms ook 100% zeker dat het wel in het pakket zat.

 

Nu ja, nasturen is de boodschap maar ik vroeg me af hoe jullie

dit correct afhandelen.

 

Ik mag er bv niet aan denken om mp3 spelers en accessories te verkopen en dat zomaar iedereen kan gaan zeggen dat er een deel ontbreekt, moet toch vrij duur zijn ?!

 

Groeten!

 

[Edit: even de titel aangepast, zo is hij wat duidelijker.]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik mag er bv niet aan denken om mp3 spelers en accessories te verkopen en dat zomaar iedereen kan gaan zeggen dat er een deel ontbreekt, moet toch vrij duur zijn ?!

 

Het is een lastige kwestie, want het wordt altijd een welles-nietes verhaal tussen leverancier en ontvanger. Er zullen altijd wel wat vervelende klanten zijn die op deze manier trachten wat gratis onderdelen erbij te krijgen (batterij van de gsm ontbrak, etc).

 

Als je er echt zeker van bent dat zo'n klant de boel belazerd kun je voet bij stuk houden en zeggen dat het wel verzonden is, in feite zal de klant dan zijn gelijk via een rechter moeten halen. Maar er is vaak wel enig risico dat je onterecht een klant gaat beschuldigen, en dat is op zn minst heel slecht voor je reputatie.

 

Wat wel gebeurd bij bedrijven die erg veel exact dezelfde zendingen verzorgen: pakketjes wegen na productie. Meestal is het niet nauwkeurig genoeg om een missend velletje papier oid aan te tonen, maar een ontbrekende accu, headset, etc. vang je er wel mee af.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat komt regelmatig voor, laatst meegemaakt dat meegeleverde voeding verkeerde stekker had >:( Voor mij is dit nieuw maar er gaat was mis in deze wereld...... Formeel niet accepteren maar dat is lastig want je accepteerd je levering en pakt pas later uit en kan dan controleren of inhoud tot op details klopt. Wel dus meteen na ontvangst uitpakken, controleren en bij missende onderdelen meteen melden bij leverancier. Ik denk ook dat je afspraken met leverancier hierin moet voorzien en zo niet dan pas je de afspraken aan. Belang van jou en je leveranciers is dat je dit proces stroomlijnd want anders zitten beiden met kosten. Kosten nu is leergeld als het structureel is andere leverancier zoeken.

 

Succes, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Werken met een paklijst/checklijst die je aftekent en in de verpakking meestuurt voorkomt natuurlijk al veel. Vooral als je met meerdere mensen de verzendingen verzorgt is dit makkelijk. Als de klachten steeds van dezelfde inpakker komen dan kan je ingrijpen. 100 % waterdicht maar onbetaalbaar is natuurlijk alleen als je samen met de klant de verpakking opent en controleert.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Ook kan je denken aan een foto voor het dichtdoen van het doosje.

 

Dat kan inderdaad ook wel, al is heeft het qua kwaliteitscontrole/garantie iets minder nut omdat het zelden mogelijk is realtime de foto's te analyseren op ontbrekende delen. En het geeft ook iets minder zekerheid omdat je de foto moet maken terwijl het doosje open is, dus daar zou nog wat uit kunnen vallen voor/tijdens het afsluiten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.