• 0

Mijn Echte Droom is....

HigherLevel.Ondernemerschap.

 

Goede woorden, maar voor de meesten zal het nog jaren duren voor De Grote Droom van het ondernemen verwerkelijkt wordt.

 

Maar : heb je wel een Grote Droom ? Of ben je al blij dat je startende bedrijf doet wat het moet doen ? Of dat je in vrijheid omzet draait ?

 

Voor diegenen die het wel weten : Vertel wat je Echte Droom is.

Mocht je het nog niet weten : become inspired.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dromen vind ik gevaarlijk, ik zou het eerder "je ambities achterna gaan" noemen.

 

Natuurlijk mag je dromen, maar dat vind ik iets dat je in je vrije tijd doet (als we dat al hebben :-\)

 

Dan is iedereens droom Word Domination, ik kwijl al bij de gedachte ervan.

 

Maar dat mijn onderneming ook maar een klein beetje een succes word vind ik ook al een beetje een droom.

 

Ik wens jullie allemaal veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Dromen gevaarlijk? Onzin! Meer mensen zouden juist hun droom moeten leven!

 

In mijn grote droom praat ik met een dierbare vriend over dat ene moment, wat achteraf beslissend bleek te zijn voor het succes van onze onderneming en beseffen we samen, dat we destijds de goede keuze hebben gemaakt. Een klein moment, een grote droom.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dan misschien erg jong voor het ondernemerschap toch wil ik mijn droom laten uitkomen! En dan ben ik zeker niet bang om de lat echt op de top te leggen.

 

Alleen is de ladder die ik wil gaan bestijgen is erg lang met concurrenten als UPS , DHL en TNT en nog veel meer.

 

Ik leef alleen met de gedachtte als zij het kunnen, waarom zou ik het dan niet kunnen?

 

Ik weet van mezelf wat ik kan en ik zal tot het uiterste gaan om dat te bereiken.

Die burgerlijke gedachten van de Nederlanders dat je gek bent als je de lat zo hoog legt kan ik niet uitstaan! mijn buren kijken mijn ouders nu schuin aan omdat het bedrijf van mijn ouders het nog niet heeft gehaald en we nu aardig in de shit zitten. Ik weet dus van beide kanten wat... hoe het is als het lukt en hoe het is als het mislukt! Zelfs dat weerhoudt mij er niet van om voor mezelf te vinden.

 

Deze slechte tijd maakt mij alleen maar sterker en ik vind dat die mensen daar respect voor moeten hebben inplaats van je voor gek verklaren, als je de lat zo hoog legt.

 

Groeten,

 

Floriaan

Link naar reactie
  • 0

misschien om te verduidelijken : natuurlijk lopen hier zeer veel mensen rond met het idee om van een bedrijf een succes te maken.

 

Wat mij opvalt, is dat als je met ondernemers praat en vraagt : wat is nou je echte droom ?, er regelmatig dingen uitkomen als : een oud Frans kasteel helemaal opknappen, dingen doen voor de maatschappij, een eigen golfbaan opzetten, een museum/restaurant beginnen, een reis maken. Overigens : heel vaak is de Echte Droom : genieten van mijn eigen zaak en ondernemerschap.

 

Lastig om wensen/doelen/middelen uit elkaar te halen.

 

En eigenlijk de allerlastigste vraag die je iemand kan vragen : stel voor dat je zaak ongeloofelijk succesvol is, wat is dan je Echte Droom ?

 

Ik blijf genieten van jullie antwoorden.

Link naar reactie
  • 0

En eigenlijk de allerlastigste vraag die je iemand kan vragen : stel voor dat je zaak ongeloofelijk succesvol is, wat is dan je Echte Droom ?

 

Als investerdeer in jonge innovatieve bedrijven genieten van de elevator pitches:-). Mijn droom is om anderen wat makkelijker succesvol te maken dan de pogingen die ik nu allemaal doe.

 

Lijkt me zo mooi om met enthousiaste ondernemers samen te werken, soms gewoon wat geld te verliezen en soms wat winnen, maakt het uit.

 

Voor mij geen kasteel op een onbewoond eiland, een dikke rols of andere materiele zaken. Gewoon lekker leven en bepaalde acties gewoon makkelijk kunnen ondernemen en dan gelijk goed en mooi doen met mensen met wie je graag wilt samenwerken en goed kunt betalen zonder dat je daar wakker van hoeft te liggen..

 

Ja, dat is mijn droom.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik ziektes bij mensen als een ziekte beschouw is mijn echte droom het uitbannen van alle soorten ziektes door middel van bio- en moleculaire nanotechnologie. Alle soorten kanker die binnen een paar seconden genezen kan worden, niemand die ooit ziek wordt. Alle ziektes in arme landen laten verdwijnen. Kinderen die niet hoeven te lijden. Fantastisch :)

 

En via Nanotrons (magnetron achtige apparaten) is de honger dan natuurlijk ook opgelost. Even een blokje gemixte stoffen in de nanotron doen, even op de menu toetsen dat je shoarma wilt, en een paar seconden later heb je shoarma. Geen honger meer in de wereld, prachtig ;D

 

Natuurlijk heeft elk gezin ook een klein schuurtje waar ze een gigatron hebben. Hebben ze een auto nodig? Even toetsen en la voila een auto. Hierdoor moet de schaarste economie natuurlijk veranderen en zullen mensen niet meer werken om te leven, maar om zich en de omgeving te ontwikkelen. Super ;D

 

Jammer genoeg hebben we vanwege religie 1.000 jaar verlies. Daarom is mijn 2e echte droom het uitbannen van religie. Maar ik denk dat het door kennis en vooruitgang religie vanzelf zal verdwijnen. Religie is goed voor de ontwikkeling van de mensheid. Maar tot een bepaalde punt. Dat punt hebben we bereikt. ;)

 

Onhaalbare dromen. Maar wel lekker ;D

Link naar reactie
  • 0

Mijn droom is:

 

datgene doen wat mij passioneert,

datgene doen waar tijd geen enkele rol speelt,

datgene doen waar ik mij 100 procent lekker bij voel,

datgene doen waar ik mijn kwaliteiten volop kan benutten,

 

kortom... datgene doen waar ik goed in ben ;D

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In het dorpje Trsteno, op 45 minuten rijden van de stad Dubrovnik en aaneen van de mooiste stukjes van de Kroatische kust, staat een kapitale villa aan zee. Ooit gebouwd aan het begin van de vorige eeuw door een Italiaanse bankier voor zijn maitresse, is het na WOII in handen gekomen van de - toen nog - Joegoslavische regering.

 

De villa en omringende panden zijn jaren gebruikt als een soort vakantieoorde voor voornamelijk Bosnische officieren van het leger. Na de oorlog in 1991, is het onderwerp van een onmogelijk dispuut geworden (Bosnie, Kroatie en Servie zijn nu aparte landen en allen hebben ze een claim om het pand). Het pand staat al 15 jaar leeg en is aan het vervallen.

 

Het pand ligt op een goddelijke locatie: aan het einde van een eigen weg die dwars door een beroemd arboretum voert, langs de kust en een eigen haven. Zie het plaatje, helaas vond ik geen mooie shot van de villa zelf (die zit verscholen in het groen)>

 

Mijn droom: om het pand op te kopen en er soort centrum voor drukbezette excutives te maken, met training, coaching....stuff. Of, er gewoon wonen natuurlijk.

 

Heeft er iemand €10 miljoen te leen? :)

trsteno_06_tn.jpg.9c50c441b8aeac1dd6de98e5ad1f26ac.jpg

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Bouw je kastelen vooral in de lucht en bouw er daarna een fundament onder!

 

Watson, de oprichter van IBM, begon met 1 kantoor en deze naam, met een internationale visie.

Je kan alleen een doel bereiken, als je het kunt zien.

 

Mijn droom is de start van meerdere Business Propellers in Nederland, waarbij passie, out of the box denken en succes voor MKB-ers centraal staan.

 

John

http://www.BIZZschool.nl.

Speciaal voor de kleinere onderne(e)m(st)ers, die ingaat op de belangrijkste succesfactoren. Hoe de kans op resultaat te versnellen. Voor degenen die groot durven te dromen en een krachtig business fundament wensen.

Link naar reactie
  • 0

....Wat mij opvalt, is dat als je met ondernemers praat en vraagt : wat is nou je echte droom ?, er regelmatig dingen uitkomen als : een oud Frans kasteel helemaal opknappen...

 

Oh, ja zulke heb ik er ook: mijn houten bootje uit 1948 weer helemaal in keiharde staat terugbrengen, en dan zeilen van het Lauwersmeer (Groningen) tot Bergen op Zoom zeilen. Zes meter oud hout, een dektent en twee katoenen zeiltjes... Maar ja, dat ga ik volgend jaar al doen.

 

Volgende droom: de Oude Rijn afzeilen van Bodensee tot Utrecht. Mijn droom: grenzen blijven verleggen ;D

Link naar reactie
  • 0
Vertel wat je Echte Droom is.

Mocht je het nog niet weten : become inspired.

 

Leuke vraag :)

 

Het allerliefste wil ik mijn geld verdienen met andere mensen blij, gelukkiger maken. Een bepaalde ontwikkeling teweeg brengen.

Wat is er nou leuker dan daarvoor betaald krijgen?

En daar wil ik natuurlijk ook goed van kunnen leven zonder dat ik de eindjes aan elkaar moet knopen.

Plezier in mijn werk hebben en door het werken met mensen, mezelf (eigen kwaliteiten) verder ontwikkelen. Juist de combi van sociaal en zakelijk lijkt me een uitdaging om in evenwicht te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

 

Vakantie en emigreren, een andere baan en een ander leven beginnen zijn de populairste fantasieën tijdens het dagdromen, zo blijkt uit representatief onderzoek van het maandblad Psychologie Magazine. Zeker 94 procent droomt van vakantie of emigreren, terwijl 80 procent een ander leven zou willen.

 

Bron: http://www.nu.nl/news/809453/80/Veel_Nederlanders_dromen_van_ander_leven.html

 

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een leuke vraag en zonder dromen geen leven...

 

Doet me denken aan een uitspraak van Paulo Coelho;

"Het is logisch dat je bang bent om alles wat je hebt te ruilen voor een droom. Maar wees niet bang."

 

En zijn het wel dromen? wat ik hier lees zijn hele concrete doelen .

 

Degene waar ik me het meest door aangesproken voel is Marloson Pau;

 

Doe nu inderdaad ook wat ik leuk vind, gebruik mijn kennis en ervaring weer eens op een andere wijze en inderdaad combi sociaal -zakelijk. Natuurlijk ook brood (en beleg) op de plank maar op een totaal andere manier en het blijft maar groeien.

 

En daarbij; je mag je dromen waarmaken maar het hoeft niet...

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Mijn droom is: 's ochtends mijn éigen kantoor binnen stappen! Alles (en meer) doen wat ik nu ook doe en er nóg meer van genieten.

 

Mijn geluk zit regelmatig op de achterbank; drie blonde meiden van 10, 9 en 1,5 jaar. En als ik moe of geprikkeld ben, doe ik even mijn ogen dicht en stap ik in gedachten mijn kantoor binnen. Of ik kijk in de achteruitkijkspiegel en zie die drie koppies...

 

En ja, ik wil ook RIJK worden! En GEZOND blijven.. Samen met mijn VRIEND oud worden... GENIETEN van seizoenen...

Link naar reactie
  • 0

Ik ben iemand die bijna dagelijks nieuwe ideeen krijgt voor een online concept.

 

Ik zou het heel erg luxe vinden als alle ideeen omgezet konden worden naar werkelijkheid.

 

Dat is toch wel een beetje mijn streven. Om uitgever te worden van websites. Dus niet alleen van het online magazine waar ik nu mee bezig ben. Hoewel dat een heel erg mooi vertrekpunt wordt. :-)

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een paar doelen, een aantal is inmiddels al gehaald maar ondernemen zonder dromen is als de biecht afleggen zonder geloof…

 

In willekeurige volgorde: World Domination, miljonair voor m’n 30-ste, ‘helemaal binnen’ voor m’n 35-ste, de verzekeringsbranche saneren (=traditionele TP’s de markt uitwerken), met kleine acties grote dingen in beweging zetten en vervolgens zien dat het allemaal lukt, twee maal de wereld rond reizen zodat ik op iedereen een voorsprong heb van twee dagen...

 

Naast het materialistische wil ik de wereld beter achterlaten dan de wereld waarin ik ben geboren, mijn droom is dat 100 jaar na mijn overlijden datgene wat ik gecreëerd heb nog steeds bestaat, wordt gebruikt en zelfs voortleeft via de inzet van anderen/gelijkgestemden.

 

Mijn droom is om herinnert te worden, m’n nachtmerrie is om een grijze blinde muis te zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor nu wil ik dat het bedrijf van mijn vriend zo goed gaat lopen dat we ons de rest van ons leven geen zorgen meer hoeven te maken om geld.

 

Wij zijn allebei wel werkers en zouden nooit stil willen komen te zitten.

 

Mijn 2e droom is dat ik zodra mijn zoontje naar school gaat toch mijn eigen zaakje begin. Geen gezeur meer van bazen die dingen van je verwachten die je soms niet waar kan maken. Met een eigen zaak ben je verantwoordelijk voor je eigen dingen en dat is toch wel een stuk fijner.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.