• 0

als pariculier importeren en doorverkopen

Hoi ik heb een vraagje.

 

Ik heb de afgelopen maanden via marktplaats een aantal producten verkocht.

Ik bestelde deze producten bij een leverancier uit Engeland en Amerika en deze werden met DHL bij mij afgeleverd waarna ik de goederen doorverkocht.

 

Nu heb ik van een bedrijf een aanvraag gekregen voor 7000 stuks.

Dit is voor mij een enorme order en het bedrijf vroeg mij dan ook om een btw nummer welke ik op dit moment nog niet heb.

 

Hoe kan ik e.e.a met betrekking tot BTW en importrechten en dergelijke aanpakken terwijl ik zelf particulier ben?

 

Ik wil deze order heel graag doorgang laten vinden!!

 

 

-

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zo'n koerier wel of niet voor je doet kun je vaak zelf uitkiezen, uiteraard met een prijskaartje. Verzekeren en door de duane halen is meestal gewoon mogelijk.

 

Maar let wel even op wat invoerrechten en dergelijke aangaat - ik weet niet wat je precies importeert, maar het kan een issue zijn. Verder zal de douane er waarschijnlijk ook BTW over willen, maar die krijg je uiteraard terug.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de afgelopen maanden via marktplaats een aantal producten verkocht.

Ik bestelde deze producten bij een leverancier uit Engeland en Amerika en deze werden met DHL bij mij afgeleverd waarna ik de goederen doorverkocht.

 

Even offtopic maar mag ik vragen wat voor een producten je verkoopt. Dit is gewoon interesse.

Link naar reactie
  • 0

Alleen als je exporteert hoeft je geen BTW te berekenen, als je importeert hoeft je geen BTW te betalen.

 

Ik begrijp dat je inmiddels het besluit hebt genomen of de overweging maakt om zakelijk te gaan werken, mijn advies is dan om te beginnen met een ondernemingsplan. Dan kun je dit en ander soort vragen in beeld brengen en kom je minder snel voor verrassingen te staan. Mocht het volume dermate toenemen dat je een financiering nodig hebt dan kan je er meteen mee aan de slag en dat scheelt weer (dan) kostbare tijd.

 

Succes

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

 

Ik ben er achter gekomen dat de vraag naar dit soort producten enorm is.

Een ander probleem wat ik heb ( denk ik) , is dat als ik uit de UK importeer ik wellicht het bestaande sales kanaal van Apple, Sony en Microsoft passeer en daar wellicht problemen mee krijg.

 

Als dat zo zou zijn is het voor mij niet interessant meer.

 

 

Link naar reactie
  • 0

.

Een ander probleem wat ik heb ( denk ik) , is dat als ik uit de UK importeer ik wellicht het bestaande sales kanaal van Apple, Sony en Microsoft passeer en daar wellicht problemen mee krijg.

 

Als dat zo zou zijn is het voor mij niet interessant meer.

 

 

 

Niet denken, doen!

Nogmaals begin eens met een (soort van) ondernemingsplan.

Schrijf je eventuele twijfels op en zoek een oplossing.

Iedere oplossing zal ook weer vragen oproepen en zo krijg je inzicht in je (on)mogelijkheden.

 

Als eerste oplossing zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of je als speciaalzaak een assortiment kan samenstellen en met/via de officiële wegen speciale voorwaarden kan krijgen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Welke twijfel?

 

Als "men" wil dat je via officiële kanalen inkoopt zullen ze de marge moeten opvoeren.

Grijze import is alleen een probleem bij garantiekwesties.

Maar met zo'n marge kan je die zelf wel opvangen, denk ik.

Wees alleen verstandig en los dat zelf op en speel de bal niet naar je klanten.

Niemand kan je verbieden iets tegen de gunstigste prijs in te kopen en daarna te verkopen, zeker als je je inkoopkanalen niet prijs geeft.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

hee bedankt man!

 

De persoon van de kvk vertelde me dat ik daar niet aan moest beginnen omdat ik echte problemen zou krijgen met de importeurs.

 

Wat betreft de garantie, die is negen van de tien keer geregeld rechtstreeks met de fabrikant.

Waardoor dat ook is afgedekt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

hee bedankt man!

 

De persoon van de kvk vertelde me dat ik daar niet aan moest beginnen omdat ik echte problemen zou krijgen met de importeurs.

 

Wat betreft de garantie, die is negen van de tien keer geregeld rechtstreeks met de fabrikant.

Waardoor dat ook is afgedekt.

 

 

 

Wat waren de beweegredenen van kvk, kwamen ze nog met argumenten?

Link naar reactie
  • 0

 

De persoon van de kvk vertelde me dat ik daar niet aan moest beginnen omdat ik echte problemen zou krijgen met de importeurs.

 

Wat betreft de garantie, die is negen van de tien keer geregeld rechtstreeks met de fabrikant.

Waardoor dat ook is afgedekt.

 

 

 

Hier wordt een denkfout(je) gemaakt.

De importeur heeft geen feitelijke macht, de fabrikant wel.

De fabrikant kan garantiekwesties bijvoorbeeld alleen in behandeling nemen als ze via de door hun bepaalde kanalen worden aangeboden.

Dit kan dus betekenen dat je ook je garantie via je aankoopkanalen moet laten lopen. Pas op dat je daarmee niet een probleem met je klanten krijgt vanwege te lange wachttijden en/of te hoge kosten.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Zoals gezegd loopt de garantie rechtstreeks via de fabrikant.

 

Echter loop ik tegen een volgend probleem aan:

 

Omdat ik me meng in het grijze circuit van de handel heeft mijn leverancier geen BTW nummer,aangezien de goederen uit Amerika komen vraag ik me af of dit voor mij nadelig is en wie er vervolgens nog btw over zou kunnen heffen?

 

Leverancier is overigens betrouwbaar ( betalingen gaan via escrow.com)

 

Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
  • 0

accesoires met betrekking tot XBOX, Ipod, PSP etc..

 

Ik ben er inmiddels achter dat je binnen de EU geen BTW hoeft te heffen.

 

Kan iemand dit bevestigen?

 

 

 

Zoals rob zegt geen btw heffen bij export en niet btw betalen bij import. MAAR!!! verkoop je aan particulieren (ook in de EU) dan moet je gewoon BTW in rekening brengen.

 

Dus als je zonder BTW importeert, en je verkoopt in Nederland gewoon BTW rekenen. Als je zonder BTW importeer en je exporteert in de EU naar particulieren gewoon BTW rekenen.

 

succes

Erik

 

 

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.