• 0

BTW voor Zwitserse klant?

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kleine aanvulling:

Je moet wel over het BTW nummer van je klant beschikken om dit te doen. Denk daar even aan.

 

Groet,

 

Ronnie

 

Nog een kleine aanvulling ;):

Dit geldt alleen voor EU-landen (ik weet niet of Zwitserland daar economisch ook toe gerekend wordt) andere landen hebben namelijk geen BTW-nummer

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Iedere onderneming heeft een BTW nummer (of identificatienummer), ongeacht of het land waar de onderneming gevestigd is tot de EU wordt gerekend.

 

Zwitserland is geen EU land, dus volgens mij niet BTW vrijgesteld ik zou wel BTW in rekening brengen.

 

Maar ja ik ben geen BTW expert.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Zwiterland is inderdaad geen EU land. Als je goederen levert aan landen buiten de EU is er sprake van BTW technisch sprake van export en hiervoor is het 0% tarief van toepassing. Let er wel op dat je, b.v. door transport documenten, kunt aantonen dat de goederen ook daadwerkleijk de EU (Nederland, maar ook b.v. Duitsland bij vervoer over de weg) hebben verlaten.

 

Fred Londema - Administratiekantoor Frelo

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Christine,

 

BTW is een binnenlandse aangelegenheid en wordt geheven in het land waar de goederen in het economische verkeer worden gebracht. Als je exporteert, dan onttrek de geëxporteerde goederen aan het economische verkeer dus GEEN btw in eigen land. Hoewel ik niet zeker van ben is dat iets anders dan 0-tarief. Gewoon GEEN BTW, voor (CH) en dan ben je klaar. (de koper daar zal met zijn eigen douane moeten afrekenen).

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Je kunt kijken onder de kop zakelijk, belastingdienst. Hier is het antwoord op je vraag, dat als je goederen of dienstverlening exporteert naar een niet EU-land hier het 0% tarief geldt voor de Btw.

 

Zwitserik

 

Vraag was > 2 jaar oud ???

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.