• 0

Wie wil mijn ondernemingsplan onder de loep nemen?

Hallo iedereen,

 

Ben net nieuw op dit forum en moet zeggen heb er veel aan gehad. Maar nu heb ik zelf een vraag. Ik ben klaar met mijn ondernemingsplan maar het is te lang.

 

Ik heb al een paar dingen uit gehaald maar het blijft te lang.

Is er iemand die tijd heeft om er naar te kijken? Graag ook met een kritische blik alle kritiek is welkom.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Thanx,

 

Zal ik direct even doen moet er wel bij vertellen het zijn er 106 pagina's dus het wordt wel even lezen ;).

 

Maar ik hoor het graag wat ik weg kan laten of anders kan doen.

 

Naar welke mail kan ik het trouwens sturen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zal ik direct even doen moet er wel bij vertellen het zijn er 106 pagina's

 

zo. dan moeten er 96 geschrapt worden, dat is wel ff puzzelen.

 

Had je Ties' artikeltjes gelezen over het businessplan? Kan ik aanbevelen.

 

Ik las laatst een businessplan van 80 pagina's en daarvan gingen er 60 over het product. Daar konden er dus gelijk 58 van geschrapt worden. Vervolgens moest SWOT worden toegevoegd en betere marktanalyse, zodat er weer meer geschrapt moest worden.

 

Zelf vind ik een exec summary het belangrijkst. Twee pagina's met niet te dichte print die de lezer gelijk een gevoel geven "dat is het!" Als mensen na de summary niet enthousiast zijn lezen ze de rest sowieso niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, je moet geeneen pagina schrappen. Maar je moet twee plannen maken. Eentje waar alles in staat dat je weet, en eentje die ook door een ander nog te lezen is. Doorgaans is die korte versie de meest interessante. Als je 106 pagina's kunt comprimeren tot pakweg 10 of 20, dan is dat het bewijs dat je voor je eigen onderneming hoofd- en bijzaken kunt scheiden. Of niet natuurlijk... :-\

 

Als je me het plan nog deze week kunt bezorgen, kan ik er volgende week tijdens mijn vakantie naar kijken. UIteraard, net als bij de anderen hier, geheimhouding verzekerd. Ik kan je in ieder geval helpen bij je samenvatting! Schrappen is mijn vak.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

96 pagina's schrappen? Is dat niet teveel? Hou ik mar 10 pagina's over.

 

Ja, tien, prachtig aantal voor de pagina's in een businessplan.

 

Daarnaast heb je natuurlijk een directory met deelplannen, bijlagen, marktverkenningen, productvergelijkingen, productspecificaties, development agenda's, financiele prognoses, concurrentieanalyses, prijsmodellen, waaruit je kunt putten mocht een investeerder om meer detail vragen over een bepaald onderwerp.

 

Ik heb nu een businessplan dat 16 pagina's beslaat, en als ik de inhoudsopgave, titelpagina, exec summary en wat bijlagen toevoeg is het in totaal 28 pagina's. Haal ik een opsomming van sales- en andere partners er uit dan kom ik dichter bij de tien pagina's.

 

Het is versie 4.1 van het twintigste businessplan dat ik in de laatste vier jaar voor Izecom heb geschreven. En ik zag nu al weer dingen die ik wel weer anders zou willen opschrijven. (versie 4.2)

 

Om voor de hand liggende redenen kan ik het hier niet publiceren. Wellicht dat ik het over enige maanden wel beschikbaar kan stellen, als de actualiteit er wat af is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

hmmm 2 plannen maken dat is ook wel een idee. Maar wat voor welke plan?

 

Mijn probleem is dat ik alles belangrijk vind in mijn ondernemingsplan maar volgens mij is dat niet zo. Ik heb denk ik teveel dingen die niet eens erin hoeve te zitten.

 

Ik stuur je zo mijn ondernemingsplan ff kijken wat je ervan vind ik hoor het wel.

 

Thanx

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een heldere uitleg. Ik ben zelf ook bezig met een plan, heb er maximaal 20 pagina's voor nodig. Ik wil eigenlijk minder, maar noodzaak is dat SWOT, Porter, en marktanalyse uitgebreid terugkomen. En natuurlijk een goede financiele onderbouwing. Ik laat het plan checken via ondernemersklankbord (www.ondernemersklankbord.nl). Daarna naar de bank.....

Met vriendelijke groet,

Stinos CTL

Steyn Elshout

www.stinos.nl

06 42034284

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

 

Ik ga eigenlijk 2 zaken beginnen. Een onderneming bestier ik helemaal zelf en houd zich bezig met consultancy, leadgeneratie en training. zie voor meer nfo www.stinos.nl. Ik heb hier geen vreemd vermogen voor nodig.

 

De andere onderneming is een informatievoorziening op internet. Dit doe ik samen met een partner (VoF). Voor deze site heb ik een redelijk bedrag nodig, vooral voor het opzetten van de site. Hiervoor willen we een starterskrediet proberen te regelen.

 

Wat voor onderneming ga jij starten?

 

 

Met vriendelijke groet,

Stinos CTL

Steyn Elshout

www.stinos.nl

06 42034284

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik wil graag een kinderkledingzaak beginnen met accessoires. schoenen en ondergoed (het liefst ook met zwangerschapskleding).

Maar mijn ondernemingsplan is te lang en ben nu bezig om het in te korten.

 

Dus duurt nog even voordat ik echt begin.

 

???

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.