• 0

Wie ben je dankbaar?

Wie ben je dankbaar, als mens en als ondernemer?

Wie hebben voor jouw bedrijf een rol van betekenis vervuld, wie hebben je op een moment dat je stuk zat dat kleine beetje hoop gegeven om door te geven, wie hebben je er aan herinnerd dat 'the only way is up', wie heeft je geleerd dat winnen en verliezen maar bedenksels zijn en je je 'blamage' dus los kunt laten, wie heeft een sleutelrol gespeeld in je huidige succes, wie was altijd op de achtergrond aanwezig als steun en toeverlaat, wie geloofde in je toen je dat zelf niet deed, wie schoof een megaklus aan je door, wie hielp je met kleine beetjes die van grote waarde bleken, wie stuurde je op het juiste moment die ene link naar die ene site waardoor je nu...

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

:)

Ik ben dankbaar voor alles wat het leven mij gegeven heeft



en voor alles wat het leven mij nog zal schenken.

Dankbaar om dankbaar te kunnen zijn. ;)

[/font]

Link naar reactie
  • 0

:)

Ik ben dankbaar voor alles wat het leven mij gegeven heeft



en voor alles wat het leven mij nog zal schenken.

Dankbaar om dankbaar te kunnen zijn. ;)

[/font]

 

Ja, zo krijgen we de onderwerpen wel vol :-), maar daar ging de vraag niet over...kan je je antwoord specificeren?

Wat het 'het leven' dan, dat je dat fenomeen (?, is het een fenomeen?) dankbaar bent? Is dat waar je uiteindelijk uitkomt als je terugredeneert hoe datgene bij je komt waar je dankbaar voor kunt zijn?

--

@ Martijn Engler

Zou ik zeker doen...ik merkte laatst hoe fijn het is als iemand de moeite neemt om je te laten weten dat zij of hij je dankbaar is voor iets wat je gedaan hebt voor diegene.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Annedien

Ja, zo krijgen we de onderwerpen wel vol :-), maar daar ging de vraag niet over...kan je je antwoord specificeren?

 

Annedien, het is KUN je je antwoord specificeren, weet je nog . . . . kennen kunnen ik kan.

 

 

Annedien "Ja, zo krijgen we de onderwerpen wel vol :-)",

klinkt als….”Ik hoor liever wat anders “.

 

De vraag van jou is voor mij duidelijk:

 

11 x “Wie ben je dankbaar” ?

Tel even mee:

 

1. Wie ben je dankbaar, als mens en als ondernemer?

2. Wie hebben voor jouw bedrijf een rol van betekenis vervuld,

3. Wie hebben je op een moment dat je stuk zat dat kleine beetje hoop gegeven om door te geven,

4. Wie hebben je er aan herinnerd dat 'the only way is up',

5. Wie heeft je geleerd dat winnen en verliezen maar bedenksels zijn

en je je 'blamage' dus los kunt laten,

6. Wie heeft een sleutelrol gespeeld in je huidige succes,

7. Wie was altijd op de achtergrond aanwezig als steun en toeverlaat,

8. Wie geloofde in je toen je dat zelf niet deed,

9. Wie schoof een megaklus aan je door,

10. Wie hielp je met kleine beetjes die van grote waarde bleken,

11. Wie stuurde je op het juiste moment die ene link naar die ene site

waardoor je nu...

 

Een andere specificatie gelet op het getal 11 zou kunnen zijn:.

Het getal 11 speelt een belangrijke rol tijdens het Carnaval. Er is een Raad van 11, die jaarlijks vergadert op 11.11 om 11.11. uur ´s avonds. De carnavalskreet Alaaf is een verbastering van elf.

 

Sinds de tragedie in New York op 11 september 2001, maar eigenlijk deze hele eeuw, wordt de mensheid achtervolgd door nummer 11.

 

Het getal 11 heeft zelfs impact op de Nederlandse samenleving.Theo van Gogh (11 letters) werd 911 (9+1+1=11) dagen vermoord na Pim Fortuin. Van Gogh maakte een film over de moord op Pim Fortuin. Volgens van Gogh was Fortuin slachtoffer van een groot complot.

 

Op het 11de uur, van de 11de dag, van de 11 maand eindigde WO 1

 

Met Apollo 11 is de eerste man op de maan gekomen.

 

De 11e staat die is toegevoegd met de creatie van de Verenigde Staten is New York

 

11 is het getal van het spirituele inzicht en de intuïtie.

 

11 is het op vier na kleinste priemgetal.

 

De grootste onzin in het leven heeft zijn zin.

Het is aan de mens zelf om uit het leven te halen wat er in zit.

Alles wat je in je leven ontmoet is jouw dankbaarheid waardig.

 

 

Annedien

Wat het 'het leven' dan, dat je dat fenomeen (?, is het een fenomeen?) dankbaar bent?

 

? ? Deze vraag is wat ongelukkig gesteld, of is jouw volgende quote jouw antwoord op deze vraag ? ?

 

 

Annedien

 

Is dat waar je uiteindelijk uitkomt als je terugredeneert hoe datgene bij je komt waar je dankbaar voor kunt zijn?

 

Elk begin heeft ook zijn einde (alfa en omega)

Als je bewust bent van het “fenomeen” dat alles eindig is, is dat m.i. alles om dankbaar voor te zijn wat het leven je gegeven heeft en je nog zal schenken. De vorm maakt de mens zelf.

Zo maak je de fenomeencirkel waar jij het over hebt rond.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Weer een heel moooi verhaal hoor mim, ben je goed in volgens mij, maar om eerlijk te zijn weet ik nu nog steeds niet wíe je dankbaar bent ... en laat het topic daar nou toch over gaan.

Natuurlijk was het een reactie op Annedien, maar ik denk niet dat ik de enige ben die eens een concreet antwoord zou willen zien van je. Aan de andere kant, misschien ook wel... ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

maar om eerlijk te zijn weet ik nu nog steeds niet wíe je dankbaar bent ... en laat het topic daar nou toch over gaan.

 

maar ik denk niet dat ik de enige ben die eens een concreet antwoord zou willen zien van je. Aan de andere kant, misschien ook wel... ;)

 

Is het leven niet concreet genoeg ? :)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als je het mij vraagt zit het leven vol met vage dingen, die je moet zien en snappen wil je er wat van maken... ;)

 

Beste Martijn,

 

Juist om daar nieuwsgierig naar te zijn kun je straks misschien ook zeggen:

Ik ben dankbaar voor alles wat het leven mij gegeven heeft

en voor alles wat het leven mij nog zal schenken.

Dankbaar om dankbaar te kunnen zijn.

 

Ik kan je zeggen dat het voor mij een heel dankbaar gegeven is.

 

It's up to you ! ;)

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen Annedien voor haar vertrouwen en haar prachtige logo! ;D Thanx :).

 

En daarnaast ook vele HL'ers voor inspiratie, het helpen meebedenken van een naam, me op weg helpen met m'n boekhouding, enzovoort.

 

En natuurlijk ook Alef (JTeam) voor de leuke klussen en klanten en het vertrouwen!

 

Sja en verder zijn er zoveel mensen en dingen die mij hebben geinspireerd. Ik zal proberen wat te noemen. In willekeurige volgorde en totaal niet volledig ;).

 

- mijn ex, omdat ze vertrouwen in me had en tegelijkertijd verschrikkelijk kritisch was

- mijn pa, omdat 'ie nog veeel kritischer is (waar ik 'm ook vaak genoeg om verguisd heb) waarmee hij me toch aanzette om 'm een poepie te laten ruiken

- m'n vrienden, omdat ze me meenemen voor een biertje als ik 't ff niet meer zo zie zitten of te hard werk ;)

- m'n ex-werkgever(s) en ex-bazen bij bedrijven waar ik gedetacheerd was, omdat ze me vaak hebben laten zien hoe het niet moet en hoe ik het niet wil (zei iemand anders ook al in dit topic, erg goed punt!)

- m'n ex van 10 jaar geleden omdat zij vertrouwen in me had toen ik echt niet wist wat ik moest gaan doen in 't leven ;)

- de zon, omdat 'ie (als 'ie te zien is dan in ons bewolkte landje) elke dag weer opkomt (als ik ergens vrolijk van word en geinspireerd!)

- het CWI en het UWV, omdat ik alle formuliertjes en gewauwel eromheen zo idioot ingewikkeld vond dat ik vriendelijk bedankte voor al die ongein en dus daardoor nog gemotiveerder werd voor m'n onderneming!

- m'n klanten voor het vertrouwen en de prettige samenwerking

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan ;). Leuk topic!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Ik ben mim dankbaar voor het corrigeren van mijn taalfout. Daar kun ik tenminste wat mee :)

Maar nu maak je weer een taalfout. Het is "daar kan mij tenminste iets mee".

 

 

 

Nou Christine, ik ben niet zo heel erg taalvaardig. Toch is het volgens mij: "daar kan ik tenminste iets mee"

 

 

Voor de rest ben ik niet zo'n dankbaar typetje.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben mim dankbaar voor het corrigeren van mijn taalfout. Daar kun ik tenminste wat mee :)

Maar nu maak je weer een taalfout. Het is "daar kan mij tenminste iets mee".

 

Nou Christine, ik ben niet zo heel erg taalvaardig. Toch is het volgens mij: "daar kan ik tenminste iets mee"

 

Nog meer dankbaarheid, vollegens mij hebben we hier een spellingschecker nodig.

Link naar reactie
  • 0

Kijk uit, straks komt de off topic politie! :-X

 

Ik ben zelf ook weer eens flink aan het denken gezet over het onderwerp "dankbaarheid". Er is al genoemd het soort dat je overhoudt aan mensen die laten zien hoe het niet moet.

 

Maar kennen jullie ook die gevallen waarin het in eerste instantie leek alsof iemand je iets door de neus boorde maar je achteraf een plezier bleek te doen? Je in eerste instantie leek te kwetsen maar je eigenlijk confronteerde met iets waar je iets van kon leren?

Daarin heb je volgens mij ook nog onderscheid: mensen die je willens en wetens confronteren om je door iets heen te helpen, en mensen die gewoon stom (onsympathiek, negatief, arrogant) zijn en waar je voor jezelf de keuze (!) kan maken om iets te leren van die persoon of situatie.

 

Herkent iemand dat?

Link naar reactie
  • 0
Herkent iemand dat?

Zeker weten!

Je hebt natuurlijk de eeuwige zuurpruimen. Die vinden ondernemen maar risicovol en snappen gewoon niet dat je er aan begint. Hoe moet dat nou met je pensioen? En wat als het niet lukt? En je hypotheek dan? Die mensen heb ik maar genegeerd ;)

 

En ik heb ook zeker wel situaties meegemaakt waarin mensen iets heel directs zeiden waar ik in eerste instantie niet blij van werd maar waar ik achteraf van denk van verdomd hij/zij had gelijk. Of het was net schopje onder m'n **** dat ik op dat moment nodig had. En zo was het in die gevallen dan ook bedoeld ;).

 

Dus ja, erg herkenbaar! En ik moet zeggen dat het ook veel voldoening kan geven als het andersom gebeurt. Dat iemand naar mij toekomt met de mededeling: "toen je toen dat en dat zei kon ik je wel schieten, maar het heeft me wel heel erg geholpen en je had wel gelijk".

 

En je hebt gelijk dat waardering een erg boeiend begrip is. En ja, it goes a long way ;).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Maar kennen jullie ook die gevallen waarin het in eerste instantie leek alsof iemand je iets door de neus boorde maar je achteraf een plezier bleek te doen?

Bedenk me nog iets. "Plezier doen" is misschien wat groot, maar profijt heb ik ervan gehad.

 

Potentiele klanten die toch met een ander in zee gingen en mijn offerte niet goed genoeg vonden of om andere redenen toch niet met mij door gingen. Pijnlijke ervaringen, en je voelt je toch een beetje 'genaaid'. Zeker als blijkt dat de andere partij iemand is die gewoon voor onder de marktprijs zit te werken. Maar je leert er heel erg veel van.

 

Dus, op dat moment niet leuk, maar achteraf erg leerzaam.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.