• 0

Probleemoplossing in het nieuws

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hart van Nederland (RTL 5 of Net 5) laat elke dag een "uitvinder" op de beeldbuis zien.

 

Heb al voorbij zien komen

 

*) Een wagentje om zware materialen (wasmachines e.d.) moeilijke trappen (ook wenteltrappen) omhoog te krijgen door slechts 1 persoon.

 

*) Een dekbek dat je in no time kan verwisselen

 

*) Een zandzakhapmachine

 

En nog meer .....

 

Het zijn uitvinders die zichzelf probleemoplossers noemen. Ze ergeren zich over het feit dat bepaalde werkzaamheden zo moeizaam gaan en bedenken daar een oplossing (uitvinding) voor.

De meesten doen dit gewoon in de "baas zijn tijd", zonder tekeningen en zonder planmatig te werk te gaan. Zo af en toe zit er wel een ondernemer tussen, maar ik vraag me af wat er nu met die uitvindingen gebeurt in "de baas zijn tijd"?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

OK Bob,

 

Dat is tenminste een lekker duidelijk onderscheid. Gevoelsmatig ben ik het er wel mee eens.

 

Nu nog de onderscheidende factor voor MKBers zonder dominante marktpositie (en meestal zonder geld) wanneer zetten zij hun kostbare "middelen" in voor een octrooiaanvraag.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Nu nog de onderscheidende factor voor MKBers zonder dominante marktpositie (en meestal zonder geld) wanneer zetten zij hun kostbare "middelen" in voor een octrooiaanvraag.

 

Zij kunnen dit volgens mij het beste doen, bij een aan zekerheid grenzend concurrentie voordeel.

 

En hoe bepaal je zo'n concurrentie voordeel?

 

Met je verstand (onderzoek) en je gevoel, volgens mij! :)

 

Bob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.