Maar nu zit ik met een paar vragen die mij nog niet geheel duidelijk zijn.
Om de hoeveel maanden moet je aangifte doen ? ik heb gelezen om de drie maanden, maar moet je dan ook direct de te betalen BTW betalen of doe je dat eenmaal aan het eind van het jaar ?
De betaalde BTW mag je aftrekken van de toegevoegde BTW ?
Mag je ook de BTW kosten aftrekken van de spullen die je heb gekocht voor de onderneming zoals kantoorartikelen ?
Ik ga gewoon vanuit huis per postorder verkopen.
Ik wil graag de kosten zo laag mogelijk houden en de administratie zelf doen, als de webwinkel succesvol word wil ik later een boekhouder nemen.
Ik doe deze onderneming partime naast mijn werk, ook ben ik onder de 18.
Welke bedrijfsformulieren heb ik allemaal nodig voor de administratie ?
kasboek, bonnenboek, weekstatus (hoelang ik met de onderneming bezig ben).
Wat zet je eigenlijk allemaal in het kasboek ?
Je hoeft over de verzendkosten toch geen BTW te betalen ? en kan je dat aftrekken van de belasting
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
darryll
darryll
Hallo,
Ik wil een eigen webwinkel beginnen.
Maar nu zit ik met een paar vragen die mij nog niet geheel duidelijk zijn.
Om de hoeveel maanden moet je aangifte doen ? ik heb gelezen om de drie maanden, maar moet je dan ook direct de te betalen BTW betalen of doe je dat eenmaal aan het eind van het jaar ?
De betaalde BTW mag je aftrekken van de toegevoegde BTW ?
Mag je ook de BTW kosten aftrekken van de spullen die je heb gekocht voor de onderneming zoals kantoorartikelen ?
Ik ga gewoon vanuit huis per postorder verkopen.
Ik wil graag de kosten zo laag mogelijk houden en de administratie zelf doen, als de webwinkel succesvol word wil ik later een boekhouder nemen.
Ik doe deze onderneming partime naast mijn werk, ook ben ik onder de 18.
Welke bedrijfsformulieren heb ik allemaal nodig voor de administratie ?
kasboek, bonnenboek, weekstatus (hoelang ik met de onderneming bezig ben).
Wat zet je eigenlijk allemaal in het kasboek ?
Je hoeft over de verzendkosten toch geen BTW te betalen ? en kan je dat aftrekken van de belasting
bvd
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9362-btw-en-administratie/Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag