• 0

Wat zijn de meest uitgewoonde marketingkreten?

Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:

 

"We are a leading..." (lees: een van de vele)

 

"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)

 

"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)

 

"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)

 

Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?

 

Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Duurzaam (wat is dat)

People Planet Profit (Hoe doe je dat)

Maatschappelijk Verantwoord (Wat is dat)

Milieuvriendelijk (in een blister verpakking?)

Cradle to Cradle (Wat is dat)

innovatief (alsof innovatief beter is, Wat is dat)

Nieuw (is lang niet altijd beter, ten opzichte van wat)

Midden in de samenleving (Archhh, wat een mooi voorbeeld van de wens is de vader...)

 

En ga zo maar door. Marketeers maken er hun vak van om woorden te verzinnen, die een eigenschap van een produkt moeten duiden, maar zelf betekenisloos zijn. Het gevolg is dat er een vermoed idee van voordeel over een produkt ontstaat, waar bij nader onderzoek, vaak nogal wat op af te dingen valt. Het werkt overigens wel, want het verschaft ons een goed verhaal over de aankoop van ons laatste produkt, waardoor de cognitieve dissonantie wordt opgelost. Maw: Het verschaft ons een argument om te kunnen verklaren waarom de laatste aanschaf ok was. Tip voor iemand die echt eens de naarling wil uithangen: Vraag naar de inhoud van het begrip dat wordt gebruikt om aan te geven dat een net aangekocht produkt goed is.

 

Henk

Link naar reactie
  • 1

"Gemaakt van natuurlijke materialen"

"Natuurlijke grondstoffen"

"Ambachtelijk bereid"

"Met aandacht voor het milieu"

"Verantwoord"

 

En het zegt allemaal helemaal niks!

 

Helemaal eens dat groene reclame taal de plank vaak helemaal mis slaat. Bovendien, wat vandaag groen is kan morgen gif zijn.

 

Een tijdje geleden vroeg ik me af of biologisch ook echt gezonder was.

 

Heb ooit eens een zeer intensieve cursus `schimmels op voedingsmiddelen` gedaan en dan leer je dat moeder natuur zelf heel giftige stoffen maakt. Als je dan ook weet dat in de biologische tuinbouw minder of geen schimmelwerende maatregelen worden genomen dan is er bij mij meteen de vraag of de producten dan toch gezonder zijn. Ook weet ik dat planten gifstoffen maken als ze worden aangevallen door insecten.

 

Naast medicijnen zijn bessen en paddenstoelen uit de tuin de belangrijkste vergiften waar tegen je je kind moet beschermen. Een taxus bes bevat waarschijnlijk meer gif dan een vrachtwagen, niet biologische, sinaasappelen.

 

Waar ik naar toe wil is mijn constatering dat vrijwel alle groene marketingkreten uitgewoond zijn. Biologisch hoeft niet altijd gezonder te zijn maar dat geldt andersom net zo goed. Ik wil dus altijd weten waarom het gezonder is.

 

Link naar reactie
  • 0

WIN-WIN >:(

 

Zo uitgewoond is de kreet dat ie zelfs hier al 2 x instaat.

 

@Hans: gelukkig kun je geen taxusbessen kopen bij de AH, helaas die sinaasappels wel ;)

 

Enne ook een irritante: Hip en trendy

Link naar reactie
  • 0

Het begrip wellness begint me ook danig de keel uit te hangen, net als lifestyle.

 

of:

...Tot 30% meer, beter.... ja, % van wat?

 

en alle kreten rondom schoonheidsproducten, retinol-A, biohuppeldepuppen, ze verzinnen ze waar je bij staat!

 

Geen marketing maar wat je mensen vaak hoort gebruiken:... zal ik maar zeggen...brrrr

Link naar reactie
  • 0

Het begrip wellness begint me ook danig de keel uit te hangen, net als lifestyle.

 

of:

...Tot 30% meer, beter.... ja, % van wat?

 

en alle kreten rondom schoonheidsproducten, retinol-A, biohuppeldepuppen, ze verzinnen ze waar je bij staat!

 

Geen marketing maar wat je mensen vaak hoort gebruiken:... zal ik maar zeggen...brrrr

 

Inderdaad zelfde geldt voor drankjes, Bifidus A, L Cassei Defensis en dergelijke.

Link naar reactie
  • 0

Voor de kwalificering van leads bezoek ik dagelijks tientallen website van ondernemingen en wordt helemaal gek van 'jong & dynamisch' Nederland.

 

Ieder bedrijf met een website zegt we zijn 'jong en dynamisch' het komt mijn neus uit!

 

[*]8 miljoen pagina's met "jong en dynamisch"

[*]Slechts 181.000 met "jong & dynamisch"

 

Bedenk eens iets anders!

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.