• 0

Wat zijn de meest uitgewoonde marketingkreten?

Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:

 

"We are a leading..." (lees: een van de vele)

 

"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)

 

"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)

 

"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)

 

Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?

 

Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Grappig, wanneer je het begin ziet van dit topic, dan constateer ik dat de kreten nog steeds populair zijn. Ja, krijg ook een tenenkrommend gevoel van dit jargon.

 

Zelf toen ik op zoek was naar een auto kon ik niet tegen de zin (niet echt marketing): 'Dit autootje is starten en lopen'. Die had ik op een gegeven moment teveel gehoord, dus ging ik standaard maar reageren met: 'Als ik dit autootje start en autootje niet lopen dan ik niet kopen'.

 

Moeten we nog een register open trekken over makelaars slogans?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 1

"Voorzien van veel originele details" = ouwe meuk

 

waaronder:

- asbest

- roestige olietank in de tuin

- electriciteit, jawel, maar die installatie wordt direct afgekeurd

- idem voor gas- en waterleidingen

 

nog meer makelaarskreten:

 

- starterswoning: te klein, slechte bouwmaterialen.

- rustige locatie: midden op de Mooker Hei

- ruime parkeergelegenheid: die je deelt met de bezoekers van de supermarkt of meubelboulevard, of die apart betaald moet worden tegen forse meerprijs

- woning op stand: zeer hoge WOZ waarde en je woont tussen kakkers die jou met de neus aankijken

- betaalbare woning: in een afbraakbuurt

- verrassend ruim: veel loze onpraktische ruimte die wel verwarmd moet worden

- in rustig dorp: waar je achterkleinkinderen misschien ooit geaccepteerd gaan worden 'moar ut blieft fremd volk!'

- in gezellige universiteitsstad: brallende studenten die luidruchtig feesten als jij wilt slapen, en je fiets is nooit veilig.

- goede aansluiting op snelwegen: met gratis stank- en geluidsoverlast, plus files vanaf de voordeur.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

... Bewezen effect bij xx% van de 'gebruikers'...

 

Hoe kun je dat in hemelsnaam testen???

 

dat ligt helemaal aan het product... de gebruikers van rattengif en cyanide kunnen het waarschijnlijk niet navertellen.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu helemaal geintrigeerd door wat dan volgens jullie betere alternatieve zouden zijn ;D. Ik heb toevallig net gisteren een artikel geschreven over de 'standaard' motivatiefactoren waardoor mensen over gaan tot aanschaf van een produkt of dienst.

(je kunt het hier lezen: [MarketingTip] Zo motiveer je een klant om van je te kopen) . En zoals bij veel menselijk gedrag kom je dan niet op erg orginele zaken uit ;).

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu helemaal geintrigeerd door wat dan volgens jullie betere alternatieve zouden zijn ;D. Ik heb toevallig net gisteren een artikel geschreven over de 'standaard' motivatiefactoren waardoor mensen over gaan tot aanschaf van een produkt of dienst.

(je kunt het hier lezen: [MarketingTip] Zo motiveer je een klant om van je te kopen) . En zoals bij veel menselijk gedrag kom je dan niet op erg orginele zaken uit ;).

 

Volgens mij is de beste motivatiefactor waar jij het over hebt nog steeds het magische woord: gratis! Meen me te herinneren dat dit woord volgens een onderzoek altijd bewust of onbewust je aandacht trekt, hoe onorigineel het dan ook mag zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Mooi die loze kreten!

 

Bedacht me net de pakkenwinkel hier in het centrum. Daar hebben ze geregeld staan: alleen deze week 30% korting. Dat bord staat er gerust een maand. En als dat bord weg is, hebben ze 50% korting. Ze hebben ALTIJD kroting! Wauw, dat is mooi. Misschien moet je gewoon je prijzen verlagen...

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

tijdens mijn studie heb ik aardig wat kreten voorbij zien komen, maar 'klantloyaliteit' was best een mooie.

 

Je hond of goudvis is loyaal; een klant niet.

 

Als je je klant als 'loyaal' gaat beschouwen ga je ervanuit dat wat jij ook doet, je klant het toch wel best vindt en klant blijft, wat er ook gebeurt. Big mistake ;D

Evert Doorn Fotografie: professionele fotografie op lokatie en in de studio. Http://www.evertdoorn.nl

Link naar reactie
  • 0

"yes we can"

"sure we can"

" ..... can"

 

vreselijke Obama-apers.... >;(

 

Nou is het leuke dat de mannen van TNT een vooruitziende blik hadden. Sure we can stond al voordat Obama Yes we Can begon te roepen op de wagens liet ik me laats vertellen.

 

With Canon you can ook...

 

Volgens mij kan je niet meer origineel zijn. En als dat al lukt, dan is het niet voor lang. Uitwoners liggen immers op de loer en apen zonder schroom na. Originaliteit gaat daarmee aan zijn eigen succes ten onder.

Link naar reactie
  • 0

"We staan dag en nacht voor u klaar"

 

lees: soms halen we het antwoordapparaat eraf.

lees: als u verbinding kunt krijgen .......

lees: wij zullen u dan toevoegen aan de lijst wachtenden

lees: maar antwoord krijgt u niet

lees: staan zijn we goed in, voor hulp dient u zich bij een ander te vervoegen

;D

 

haha, dat is niet in elke branche zo Wij zijn dag en nacht bereikbaar slimme doorschakeliing op de telefoon etc. en er is geen een denkt die ligt s nachts te slapen ze bellen gewoon EN terecht gekker nog, we gaan er naar toe ook in de nacht

 

 

Groet

Robert

Jaag niet achter het verleden aan.

Verlang niet naar de toekomst.

Het verleden is niet meer.

De toekomst is nog niet begonnen.

Boeddha (563-483 v Chr)

www.destaatsie.nl ( Uitvaartverzorging )

www.ashangers.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.