• 0

Wat zijn de meest uitgewoonde marketingkreten?

Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:

 

"We are a leading..." (lees: een van de vele)

 

"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)

 

"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)

 

"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)

 

Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?

 

Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet m toch maar even kwijt,

Mijn nekharen gaan recht overeind staan van "HET NIEUWE…"

Naast het Nieuwe Rijden hebben we nu ook:

 

Het nieuwe werken

Het nieuwe eten

Het nieuwe zorgverzekeren

 

pffff

 

Nog geen uitgewoonde marketingkreet voor iedereen misschien maar ik ben er nu al klaar mee.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Duurzaam, duurzaamheid en innovatief.

 

Had ik al geschreven dat ik het helemaal heb gehad met het containerbegrip duurzaam dat te pas en te onpas overal lijkt op de te duiken. Iedereen heeft het erover maar zodra je mensen vraagt om het begrip duurzaam te definiëren dan blijft het erg stil.

 

Met de nieuwe verkiezing voor de 2e kamer in het vooruitzicht zal het woord vast nog veel vaker over tafel gaan brrr.

Link naar reactie
  • 0

Duurzaam, duurzaamheid en innovatief.

 

Had ik al geschreven dat ik het helemaal heb gehad met het containerbegrip duurzaam dat te pas en te onpas overal lijkt op de te duiken. Iedereen heeft het erover maar zodra je mensen vraagt om het begrip duurzaam te definiëren dan blijft het erg stil.

 

Met de nieuwe verkiezing voor de 2e kamer in het vooruitzicht zal het woord vast nog veel vaker over tafel gaan brrr.

 

Uh ja. Duurzaam lijkt nu te staan voor een niet waardeloos product. M.a.w. als iets langer dan 1 keer consumeren meegaat dan is het al duurzaam.

 

Overigens is in Engeland de term 'award winning.....' erg populair. Tegenwoordig heeft ieder product/bedrijf/persoon wel een keer een prijs gewonnen wat reden zou moeten zijn om 't product te kopen.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Het nieuwe werken

 

Wat is daar nu nieuw aan? Veel ZZp'ers doen dat al vele jaren, vaak ook de reden waarom ze ZZP'er geworden zijn.

En nu heet dat "het nieuwe werken". Onafhankelijk van plaats en tijd je werk doen maar dan voor werknemers.

 

Hoewel de term ongelukkig gekozen is behelst het nieuwe werken organisatorisch en facilitair wel iets meer dan wat een ZZP-er doet hoor. Is niet vergelijkbaar

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

 

Hoewel de term ongelukkig gekozen is behelst het nieuwe werken organisatorisch en facilitair wel iets meer dan wat een ZZP-er doet hoor. Is niet vergelijkbaar

 

Frans

 

Leg eens uit?? Wat is het nieuwe werken volgens jou dan? En je plaatst een zzper wat eigenlijk een belastingterm is weer in een bepaald stramien. Is een zzp niet klaar voor het nieuwe werken?

 

In deze korte reactie sla je de plank volkomen mis. Gaan we hier onderscheid maken tussen de "ondernemers" en de ZZP ers?

 

 

Volgens de FNV waren de ZZPer ook geen ondernemer tot voor kort. Ze zien nu de potentie en gaan er in mee. Ga me nu niet vertellen dat jij de ZZP er geen ondernemer vind. Het zijn juist de ondernemers die zonder al het ge bla bla iets op willen zetten. Ze beginnen onderaan en gaan werken zonder dat geouwehoer, BBZ of wat dan voor een uitkering. Dat zijn de ondernemers.

 

"het nieuwe werken organisatorisch en facilitair wel iets meer dan wat een ZZP-er doet hoor. Is niet vergelijkbaar" Daar mis je iets. En voor een Mod. op een innovatief forum. Ik weet het zo niet....

Link naar reactie
  • 0

"het nieuwe werken organisatorisch en facilitair wel iets meer dan wat een ZZP-er doet hoor. Is niet vergelijkbaar" Daar mis je iets. En voor een Mod. op een innovatief forum. Ik weet het zo niet....

 

 

Goh, ik ben ook maar een mens hoor, hoewel het verschil tussen Mod en God maar 1 letter is bedenk ik me net. ;)

 

Maar goed, verklaar je nader: Wat mis ik?

Link naar reactie
  • 0

"het nieuwe werken organisatorisch en facilitair wel iets meer dan wat een ZZP-er doet hoor. Is niet vergelijkbaar" Daar mis je iets. En voor een Mod. op een innovatief forum. Ik weet het zo niet....

 

 

Goh, ik ben ook maar een mens hoor, hoewel het verschil tussen Mod en God maar 1 letter is bedenk ik me net. ;)

 

Maar goed, verklaar je nader: Wat mis ik?

 

Inderdaad Mod God ;D

 

Het nieuwe werken is lijkt mij juist opgekomen door de ZZP "trend" Ik ben een voorbeeld van het "nieuwe werken" En ja ook organisatorisch en facilitair.

 

Maar goed, ben je met 4 parttimers (via payroll) nog wel een ZZP er :(

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Scaut:

 

ik denk niet dat 'het nieuwe werken' komt door de 'ZZP-trend': ZZP-ers werken immers al decennia thuis*.

Het is eerder een reactie/ontwikkeling op een paar dingen:

- Het immer groeiende fileleed

- De technische mogelijkheden op het gebied van communicatie via internet: bestanden zijn op afstand bereikbaar, communicatie kan goedkoop via mail, telefoon of (video)conferentie. Voortgang kan dus ook op afstand gemonitord worden.

 

En misschien spelen CO2-doelstellingen ook een rol.

 

*) Dit geldt natuurlijk niet voor iedere ZZP-er

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam nog een leuke marketingkreet tegen op de website [mod-edit: link verwijderd] die ik voor een vriendin aan het bekijken ben. In de pay-off staat Designmeubels, exclusief maar betaalbaar.. die ' maar' doet het 'm... dus de meubels zijn meer betaalbaar dan exclusief? Maar klinkt zo negatief en is niet geschikt voor in marketingkreten.. :P

Link naar reactie
  • 0

Ook klaar mee Open Innovatie, wordt super gehyped door allerlei clubs en er komt vervolgens niks nuttigs uit.

 

Waarom is een kreet uitgewoond, omdat hij zoveel en zo generiek gebruikt word dat er geen enkel beetje onderscheid meer in zit.

Vergeet niet web 3.0 Is er ook al innovatie 3.0 ? ;)

 

Web 3.0 wordt nu gebruikt als een soort van overtreffende trap voor web2.0.

Probleem is alleen dat veel mensen nog niet eens snappen wat web2.0 inhoud laat staan dat ze begrijpen wat het semantisch web is.

 

Ik doe Innovatie 4.0, ik ben verder nehhnehhnehnehnehhhh >;( ;D :P ???

 

Link naar reactie
  • 0

Eentje die ikzelf 15 jaar lang heb gebruikt voor een zelfde produkt op een internationale tuinbouwvakbeurs: " Noviteit "

En elk jaar kwam er wel weer een deel van de vakpers een intervieuw houden en plaatste een artikel over het mieuwe apparaat in weer een vakblad.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.