• 0

Wat zijn de meest uitgewoonde marketingkreten?

Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:

 

"We are a leading..." (lees: een van de vele)

 

"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)

 

"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)

 

"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)

 

Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?

 

Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tijd om een oud topic nieuw leven in te blazen. Ik word ondertussen gek van iedereen die zich "serial entrepreneur" noemt.

 

En wat als je dat nou echt bent. Mag het dan ook niet?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Tijd om een oud topic nieuw leven in te blazen. Ik word ondertussen gek van iedereen die zich "serial entrepreneur" noemt.

 

Hmmmm en wanneer hoor je dan wel bij die club?

 

Als je minimaal 6 weblinks van eigen bedrijven als signature hebt ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zo te lezen kan bijna niks meer. Volgens mij blijft er maar weinig goeds over wat je kunt bedenken. Of ik ben gewoon niet zo creatief. Zullen we een draadje beginnen met originele marketingkreten?

 

Mvg,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0

Naja, uitgewoond wil niet zeggen dat het niet meer bruikbaar is natuurlijk. Je kunt je sowieso afvragen of veel mensen het uberhaupt doorhebben en of het uberhaupt een negatief effect heeft.

 

Voor mij blijft 'jong & dynamisch' toch wel de ultiem versleten term, met name indien gebruikt door toko's die het een of ander met internet doen. Dat komt denk ik vooral omdat het een zinsnede is die op een gegeven moment door allerlei prutsers werd gebruikt. Goed geinterpreteerd klopt het overigens best, jong (we zijn net begonnen), en dynamisch (en hebben geen idee of we goed bezig zijn, dus kan veranderen).

 

" U kunt ons wel inhalen, maar niet in kwaliteit! " Ach gut.... schattig he?

 

Dat lijkt me er dan wel weer eentje die averechts werkt, maar meer door het ouderwets-oubollige ervan dan door overmatig gebruik.

Link naar reactie
  • 0

Er is eigenlijk maar een ding waar ik echt helemaal schijtziek van wordt en dat is dat tegenwoordig alles een experience moet zijn...

 

Kom je in de nieuwe OBA bij het centraal station en ga je op zoek naar een boek in de kinderafdeling wat denk je? Niks staat op alfabetische volgorde! ???

Ik vragen welke ... dat bedacht heeft zeggen ze: dat is omdat het dan een experience wordt, je zoekt en boek en je gaat helemaal op in een ander boek dat je toevallig ziet staan in je eindeloze zoektocht. Resultaat: je zoekt een boek en komt met tien andere boeken thuis :-*

 

...

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

- Mission statement op de website/in een offerte/op een visitekaarte

- Wat je allemaal wel niet doet voor het milieu/duurzaam ondernemen prominent naar voren laten komen

 

Beide moeten voortkomen uit een persoonlijke overtuiging, en ik wordt een beetje moe van mensen die dat op een meestal nogal borstkloppende manier proberen uit te buiten.

Tevens zijn de meeste mission statements nogal hetzelfde en knap ik er eerder op af dan dat ik denk 'goh wat een leuk , betrokken bedrijf'

 

Frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Niemand zegt dat de term Serial entrepreneur niet gebruikt mag worden, maar hij is uitgewoond naar mijn beleving.

een Wikipedia vermelding

 

Geweldig:

Wikipedia: 25 November 2008 Tone deleted "Serial entrepreneur" (WP:PROD, reason was 'The term lacks any real, quantitative meaning.'.) ;D

 

Dus ook volgens Wikipedia een terechte ergenis Msteer!

 

Link naar reactie
  • 0

Grappig dat stukje google trents :-)

 

De populariteit van het woord "ondernemersplan", het best scorende woord voor HL in de zoektermen, is grofweg gehalveerd sinds de introductie van het Innovatieplatform 8)

 

Zou dat wat zeggen over de ontwikkeling van het ondernemerschap in Nederland?

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Kenners kiezen voor Sancho, omdat u het waard bent, toch?

Sancho Panza, het best getest!

Beleef de nieuwe wereld van Sancho Panza en verdien veel geld....

 

Zo, en nu eerst een Sancho. Onze Panza!

 

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.