• 0

Aanslagen zorgverzekeringswet.

De BD verstuurt momenteel de voorlopige aanslagen in het kader van deze nieuwe heffing die per 01-01-2006 van kracht is.

De heffing vervangt de aanslagen ziekenfondspremie zelfstandigen, welke in de jaren voor 2006 aan ondernemers werden (worden)opgelegd.

Tot op het moment waren in het kader van deze heffingen nog geen aanslagen opgelegd over het jaar 2006, dus de BD is momenteel doende dit alsnog te doen.

Nieuw is overigens dat in het kader van deze heffing per 01-01-2006 ook ondermeer de overige resultaatgenieters (bijverdieners) deze ook verschuldigd zijn.

Indien je bij de BD bekend bent als overige resultaatgenieter of ondernemer over de jaren 2004 en/of 2005 zul je een dezer dagen mogelijk een aanslag inzake 2006 ontvangen.

Ondernemers en overige resultaatgenieters gestart in 2006 zullen mogelijk later deze voorlopige aanslag ontvangen.

Meer informatie omtrent deze heffing kun je vinden op de site van de belastingdienst.

Ted Maton

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

• 0

Ja, het wordt steeds leuker. Mijn advies is om deze aanslagen goed te controleren. Gebruik als ondernemer daarbij in ieder geval je schatting (SO) opgave en maak als de voorlopige aanslag te hoog is tijdig bezwaar.

Ondernemers en winst uit onderneming en inkomsten uit loondienst, let goed op dat de looninkomsten goed zijn meegenomen. hierover wordt overigens 6,5% premie berekend en over de winst 4,4%.

Bij de oude ziekenfondsregeling ging het hier nogal eens fout bij de voorlopige aanslagen.

Iedereen succes,

Fred Londema - administratiekantoor Frelo, Kotenhoef

Administratiekantoor Frelo

• 0

In deze gevallen ging het om één aanslag voor het maximum hetgeen nihil moet zijn en de andere om een verschil van bijna euro 1.000. Voor sommige mensen is dit toch een hoop geld om zomaar voor te schieten, terwijl het bezwaarschrift voor dit soort situaties vaak snel kan worden opgesteld.

Het is uiteraard per situatie verschillend, afgezien van het feit of je als voorschotbank voor de overheid moeten dienen.

Fred Londema - Administratiekantoor Frelo, Kortenhoef

• 0

Fred,

Heb jij voor je klanten uitstel aangevraagd voor de IB aangifte over 2005. Ik doe altijd gewoon voor 1 april IB-aangifte (moet toch gebeuren) en mijn voorlopige aanslag die vandaag binnenkwam is gebaseerd op de IB 2005.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

• 0

In lang niet alle gevallen worden alle zakelijke aangiften voor 1-4 ingeleverd, maar wordt uitstel via de z.g. BECON regeling gevraagd. Deze regeling is daar tenslotte voor in het leven geroepen. Voorlopige aanslagen werden ruim voor 1-4-2006 opgelegd, inclusief vermindering vooorlopige aanslag 2006. Gegevens waren tijdig bekend.

Gelukkig gaat het in een aantal gevalen dus wel goed. het was uitsluitend mijn bedoeling om in voorkomende gevallen jullie erop attent te maken even goed naar de aanslag te kijken (maar dat doet toch iedereen altijd....)

Fred Londema

• 0

Ehhm :-[ ik dacht dat ik dat zij. Maar ik was weer eens niet duidelijk, sorry anna :-X

MTF heeft het trouwens als verwoord zoals ik bedoel.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

• 0

Nou vooruit, je hebt het grootste gedeelte van het antwoord gegeven, anna moet nu nog even de punten toekennen (maar je mag er maar 1 per 24 uur geven!) ::)

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

• 0

haha geeft niet, ik wist ook niet hoe ik het duidelijk kon vragen. Nu ik antwoord weet, weet ik eindelijk hoe ik het kan formuleren: of het 'bedrijfskosten' mogen zijn of niet. ;) Had al zo 'n vermoeden van niet, maar aangezien werkgevers wel mee betalen en dat wel in boekhouding stoppen zeg maar, vroeg ik het me al af....

Kan het nl laten incasseren vanaf prive rekening, als het wel nut heeft het in boekhouding te stoppen zou ik het wijzigen naar mijn zakelijke rekening, maar dat hoeft dus niet....

iig bedankt, geef jullie beiden wel even reusje. ;)

hm maar 1 per uur...ach jullie staan nu toch gelijk qua punten. ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar