• 0

Raadgevers - telefoonspam

Ik was even benieuwd of iemand anders hier ook telefonisch is benaderd door een bedrijf genaamd Raadgevers, en wat de ervaringen waren.

 

Ik kreeg vorige week iemand aan de lijn die me wat dingen wilde vragen. Op mijn vraag of hij me iets wilde verkopen antwoordde hij negatief, maar begon direct daarna te vertellen dat hij graag een afspraak met me wilde maken omdat hij een interessante aanbieding voor me had.

 

Toen ik drie keer gereageerd had met "Nee, bedankt. Ik ben niet geinteresseerd" en hij dat drie keer genegeerd had zei ik vriendelijk dat het duidelijk wel een acquisitiegesprek was en dat ik daar niet van hield, waarop hij zonder verder iets te zeggen oplegde.

 

Deze week werd ik weer gebeld door het bedrijf, alleen ditmaal iemand anders. Ik vertelde gelijk dat ik zijn collega vorige week al verteld had dat ik niet geinteresseerd was, waarop hij vroeg of ik daarvoor ook een reden had opgegeven. "Nee, dat ik geen interesse heb lijkt me meer dan voldoende. En verwijder alsublieft onmiddelijk mijn telefoonnummer uit uw database.". De man reageerde met een toon alsof ik niet goed wijs was dat ik geen zaken wilde doen met zijn fantastische bedrijf...

 

Wat is dat toch met die telefoonspam, dat als je duidelijk aangeeft dat je geen zaken wilt doen, men toch door blijft gaan met opmerkingen als "Ja, maar..."?

 

Anyway - dat wilde ik er even uit gooien. Carry on! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik had het gisteren met de gouden gids. een of andere zoekfunctie via internet werd aangeboden.

Vraag ik wat het kost, voordat hij zijn hele verhaal houdt .zegt hij eerst dat het dit jaar voor de halve prijs is, waarna hij dan alsnog de prijs noemt.

Dat is toch wel heel erg afgezaagd.

Toen ik zei dat ik geen interesse had, ging hij -duidelijk sjaggerijnig- toch nog door.

Ach, het is een spelletje.

 

Zeg trouwens je dagblad maar es af, dan wordt je om de paar weken gebeld of je niet toch weer een abonnement wil. de prijs wordt dan steeds lager! Betekent alleen dat ik jaren teveel heb betaald, volgens mij :)

chris

Link naar reactie
  • 0

Gisteren werd ik ook gebeld door de Gouden Gids, ja. Of ik even wat gegevens door wilde geven... Maar natuurlijk mevrouw. NAW, telefoonnummer en branche mochten ze zo van me hebben - die zijn toch wel openbaar opvraagbaar. :)

Als ze gaan factureren heb ik nergens expliciet ja op gezegd, dus die factuur betaal ik niet.

Link naar reactie
  • 0

ik heb zelf twee geheime nummers van een andere aanbieder dan KPN. KPN wilt nog weleens telefoonnummers doorgeven aan telefoonspammers, die geheim zijn. Dus ik had er wel last van, maar nu niet meer. Ik ben dan heel bot. Ik zeg dan:"Wilt u mijn telefoonnummers verwijderen; mjij niet meer bellen en verder als u me belt il ik dat u telefoonnummer weergave aanstaat anders hang ik gelijk op". Ze gaan meestal door, want zo onbeschoft zijn ze wel, dus dan hang ik gelijk op. Ik bel KPN op hoe dat zit en dan zeggen ze; "Ja, ook geheime telefoonnummers worden gewoon in de Telefoonlijst van telefoonspammers meegenomen. Nu dan zien we dus heel duidelijk met wat voor schoften we met KPN te maken hebben. Ik heb CompuServe genomen met telefonie totaal en het probleem is opgelost. Zij houden hun telefoons wel geheim. Dus een andere provider is goedkoper en gaat wel werken. Geen spammers meer ook niet in de e-mail.

 

Goed gedaan toch?

 

Dat wil ik als tip meegeven.

 

Groet,

 

Neptunus.

Link naar reactie
  • 0

Raadgevers hebben een bijzonder vervelende en erg blonde verkoper in de arm genomen. Ze hebben zelfs ons benaderd. Erg leuk om dan vertellen dat hij een conculega aan de lijn heeft.

 

Kennelijk doen ze niets anders dan random te bellen zonder enig nader onderzoek of registratie. Maar ook goudengids c.s. en ander bedrijvengidsen, SEO aanbieders e.d. bellen tot vervelends aan toe. Sommigen blijven het botweg proberen. Dan zit er maar één ding op. Zelf bellen en je diensten bij herhaling verkopen. Ik heb mijn oude fiets nog steeds niet verkocht, maar het is altijd wel weer een aardige om snel van zo´n acquisiteur af te komen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Rare vlegels daar... Dit is van de site van derarevlegels:

 

De duizenden ondernemingen die gebruikmaken van de snelle, professionele en betaalbare dienstverlening van De Raadgevers, komen uit heel Nederland en uit alle branches.

Een paar voorbeelden

 

En dan krijg je 2 hele referenties, van de DUIZENDEN !! Haha. Sorry moest ik even kwijt. Té kansloos.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Misschien moeten ze wat raad zoeken bij een fabrikant van medicatie tegen geheugenverlies ;)

 

Klinkt als een callcenter. Heb bij zo'n bedrijf ook een korte periode gewerkt, waaruit bleek dat het eerder regelmaat dan uitzondering is om niet-geinteresseerde klanten terug te bellen. Niet door de onkunde van de callcenter-agent, maar doordat bepaalde agents van een bureau altijd te laks zijn om dergelijke informatie te vermelden of klanten af te boeken.

 

Wel mooi dat ik laatst een callcenter aan de telefoon kreeg, die mij een abonnement van De Zaak wilde aansmeren. Niets tegen De Zaak (mooi blad), maar als je zelf een korte periode in een callcenter hebt gewerkt, zijn die telefoontjes zo doorzichtig. :)

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer ik als bedrijf X een callcenter of een direct marketing bedrijf inhuur om klanten te werven, zal ik toch ook moeten aandringen dat ze dat op een fatsoenlijke manier doen. Al was het alleen maar om mijn goede naam niet door het slijk te laten halen door al te gehaaide verkopers. Want een klant die meent dat hij lastig is gevallen door mijn callcenter, beklaagt zich misschien wel op internet waar zich dan meer mensen melden met vergelijkbare slechte ervaringen. Of goeie ervaringen...

 

Zijn er mensen met goede ervaringen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van me gaat altijd in de reverse mode en gaat zelf vragen stellen in de trand van "Verdient dat nog een beetje, mensen lastig vallen? " "Bent u getrouwd?" "Wat doet uw man / vrouw voor de kost?". "Hebt u zelf weleens een gesprek met zo'n adviseur gehad?" "Zit zelf diep in de schulden maar ik vind het wel leuk dat er af en toe eens iemand belt..." en ga zo maar door. Hij wordt naar eigen zeggen zelden meer lastig gevallen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij callcenters is het beste om constant resoluut te eisen om hun telefoonnummer uit de database te halen. Callcenters moeten hier namelijk altijd aan voldoen. Veel agents doen dit echter niet, maar als een supervisor het gesprek naluisterd en de agent heeft het nummer niet eruit gehaald, krijgt hij een fikse uitbrander.

 

In de meeste gevallen wordt je nummer dan alsnog uit de database gehaald.

 

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

 

Wel mooi dat ik laatst een callcenter aan de telefoon kreeg, die mij een abonnement van De Zaak wilde aansmeren. Niets tegen De Zaak (mooi blad), maar als je zelf een korte periode in een callcenter hebt gewerkt, zijn die telefoontjes zo doorzichtig. :)

 

 

opname van hoe je een telemarketeer de stuipen op het lijf jaagt:

 

http://howtoprankatelemarketer.ytmnd.com/

 

 

Deze link van Ilja blijft erg leuk.

;D ;D ;D

Link naar reactie
  • 0

Beste werkt bij dat soort bedrijven nog bij het zoveelste telefoontje aan te geven geintereseerd te zijn en een afspraak te maken.

Vervolgens als die persoon aan de deur staat even zeer duidelijk aangeven dat je er niet van gedient bent en hem lekker buiten laten staan.

Hoor je gegarandeerd nooit meer iets van.

 

Heb dat al een paar keer gedaan met telefonische verkopers die bleven bellen en heeft gegarandeerd succes.

Link naar reactie
  • 0

Bij callcenters is het beste om constant resoluut te eisen om hun telefoonnummer uit de database te halen. Callcenters moeten hier namelijk altijd aan voldoen. Veel agents doen dit echter niet, maar als een supervisor het gesprek naluisterd en de agent heeft het nummer niet eruit gehaald, krijgt hij een fikse uitbrander.

 

In de meeste gevallen wordt je nummer dan alsnog uit de database gehaald.

 

 

Ik heb jaren bijbaantjes gehad in verschillende callcenters van multinationals. Geloof me, de kans dat een supervisor meeluister is nihil....

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook telemarketing gedaan, maar vooral debiteurenbeheer en incasso. Telemarketing was dan wel voor de bedrijven (crediting services aanbieden) - veel prettiger.

 

Een vriendin van me werkt als supervisor bij een call center, ze luistert dagelijks mee met de meeste bellers.

 

Als ik zelf word gebeld vraag ik direct hoe ze aan mijn nummer komen, en dan waar ze voor bellen. Als ik er geen zin in heb, vraag ik om verwijdering uit de database. Ben toevallig gister gebeld, uit naam van KPN - uiteindelijk bleek het om Telfort te gaan, waar ik klant ben (mobiel). In feite was het een onderzoek naar klantentevredenheid, waar ik best aan mee wilde doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat vrijwel ieder bedrijf zich er tegenwoordig er een beetje schuldig aan maakt.

Ik kreeg een tijd terug een mail van Microsoft of ik niet op een conferentie o.i.d. wilde komen over Vista.

Een tijdje later werd ik gebeld waarom ik me nog niet aangemeld had. Ik had dus geen tijd (en geen zin). Een tijdje later werd ik gebeld waarom ik niet wilde komen.

Een week geleden kreeg ik de vraag per mail of ik dan de presentatie per .pdf wilde ontvangen.

Het voelde toch wel wat opdringerig allemaal.

 

Josina

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.