• 0

BV - Holding doen of niet

Op dit moment hebben wij een redelijk tot goed lopende VOF (kan altijd beter natuurlijk). We overwegen het bedrijf nu echt 'door te starten', dus personeel aan te nemen en er echt voor te gaan.

 

We hebben besloten dat áls er personeel komt we dit in een BV vorm willen gieten i.v.m. de verantwoordelijkheden. Ook zal er een lening moeten komen.

 

Nu hebben we wat puntjes die nog openstaan, nog niet besloten.

 

- Huidige VOF aanhouden en de BV er naast opstarten?

 

We werken nu al twee jaar aan deze VOF. Het zou zonde zijn om alles te verliezen na de start van deze BV en het afsluiten van een lening. Is het verstandig (en zo ja, wat is de beste constructie?) om de VOF te behouden, desnoods onder andere naam, en hier een basis in behouden qua klanten?

 

- Holding('s)

 

We hebben het vaker gezien, en er over gehad. Personal Holdings c.q. één bedrijfs holding met daaronder werkmaatschappijen. Op dit moment is het één VOF maar doen we zaken onder drie, binnenkort vier, handelsnamen. Is het verstandig om één holding op te zetten en per handelsnaam een BV onder deze holding te zetten? Wat zijn, naast het eventueel fout gaan van een van deze bedrijven, hier voordelen bij?

 

En dan hebben we nog Personal Holdings. Ik zou in dit geval een losse Holding hebben, en mijn zakenpartner ook, vanuit waar wij fakturen sturen naar de werkmaatschappij. Een leuke spaarpot, maar zit hier verder nog een voordeel aan?

 

Ik hoop op verstandig advies, zeker wat betreft de mogelijkheden en kosten hoor ik graag meer!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er wordt geen dubbele vennootschapsbelasting geheven bij holding-werkmaatschappij, dankzij de deelnemingsvrijstelling.

 

Ik kan me voorstellen dat je er geen bal van snapt. De VPB-almanak van Elsevier telt 424 pagina's :P Word expert, of huur een expert! (zo, 10 reusjes van de aanwezige accountants e.d. 8) )

Link naar reactie
  • 0

Kurt,

 

€ 2000 alleen voor een jaarrekening vind ik best veel, wordt daar nog advies bij inbegrepen??

 

€ 2000 - 2500 voor salarisadministratie (ik zal niet zeggen dat je wordt opgelicht, maar ik denk wel dat je als een melkkoetje wordt gebruikt).

 

 

een hoop geld!!!! ik heb 2 bv 1 holding ik betaal 1200 per jaar rekening 55 euri pm voor online boekhouding 9 euro per loon strook heb 36 werknemrs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.