• 0

tijdelijke ontvangst/kantoorruimte

Wat zouden jullie doen:

 

Voor lancering willen we een x aantal genodigden een presentatie geven van het product en de mogelijkheid om vragen te stellen.

Nu hebben we geen kantoorruimte (vooralsnog wordt er vanuit huis gewerkt) en bereikbaarheid lossen we op met een telefoonservice.

 

Nu willen we natuurlijk wel 'overkomen' als een serieuze en professionele organisatie die flink wat aankan tijdens die 1e presentaties/bijeenkomsten.

 

Hoe zouden jullie dit aan pakken: de bijeenkomsten houden in een soort conferentie-oord (voldoende ruimte, parkeergelegenheid, centraal, makkelijk vindbaar etc. als redenen om het niet op 'kantoor' te doen) of een tijdelijk kantoor huren (als dit kan uberhaupt) voor x dagen en doen alsof dat de werkruimte is of ...... (andere ideeen?)

 

Thx

 

Maarten

Qweery dé geavanceerde zoekfunctie voor elke webshop voor meer conversie www.qweery.nl en met slechts 2 regels code in elke website op te nemen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

uhm...ik doelde meer op echt korte termijn ruimte <1week

 

Ik weet dat er in grote steden verschillende ketens verzamelkantoren zitten waar je kunt binnenlopen en per uur een kantoorruimte met koffieservice en kantooruitrusting (whiteboards, beamers etc.) kan huren.

 

Ben alleen erg slecht in namen. Wacht - even Googlen...

 

aha -daar was 'ie: Tauro.

http://www.tauro.nl/nl/index.php?navigatie=services&catog=services&content=services&beginknop=3

 

 

Link naar reactie
  • 0

Of gewoon eerlijk zijn? ;)

Zeggen dat dat je kantoor is, terwijl het niet zo is.... uiteindelijk gaat dat fout.

Zo'n presentatie geven op een conferentie-oord klinkt dan beter. Dan kun je gewoon zeggen dat je het daar doet, omdat dat een betere locatie is dan jullie "kantoor" (dan hoef je echt niet te zeggen dat dat aan huis is hoor ;)).

Link naar reactie
  • 0

Eens met Nils, huur gewoon iets bij van der Valk.

 

Als je wil dat mensen vertrouwen in je krijgen is dat vooral een relationele vaardigheid; een pand (of doen alsof je een pand hebt terwijl het tijdelijke ruimte is) kan daarbij helpen maar meestal 'verraad' je je dan wel op andere fronten waardoor duidelijk wordt dat je ofwel nog niet zo ervaren bent als je wil voorkomen, of jezelf groter probeert voor te doen dan je bent, of een traditionele uitstraling probeert te hebben terwijl je een bijeengeraapt zooitje ('netwerkorganisatie') bent dat gewoon eersteklas projecten oplevert.

 

Enne... zorg dat je pak goed zit, of dat je gewoon geen pak aandoet als je dat nooit aanhebt; het is te zien aan mensen als ze eigenlijk nooit een pak dragen en voor de gelegenheid wel- of ga dan voor die tijd een paar keer in je pak rondlopen. Ik weet niet of deze tip voor jullie relevant is (misschien zijn jullie doorgewinterde dandy's), maar ik ken dat soort sitaties van startups die een heel circus met rook en spiegels in stelling gebracht hebben en dan als groentjes door de mand vallen dank zij hun pak ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het bij een conferentiecentrum doen, is voor iedereen duidelijk dat je het daar doet omdat zij over alle middelen beschikken die je nodig hebt voor je presentatie en je daar veel mensen tegelijk kunt ontvangen.

 

Persoonlijk zou ik het niet op prijs stellen als je het doet voorkomen in een bepaald pand je kantoor te hebben en dit blijkt gewoon een grootdoenerij trucje. :-X

Link naar reactie
  • 0

Of gewoon eerlijk zijn? ;)

Zeggen dat dat je kantoor is, terwijl het niet zo is.... uiteindelijk gaat dat fout.

 

Gelegenheden die per uur of dagdeel te huur zijn, zijn over het algemeen duidelijk herkenbaar. Ik kreeg ook niet het idee dat Maarten wilde liegen, alleen door de keuze van zijn locatie professioneel wilde overkomen.

Link naar reactie
  • 0

Of gewoon eerlijk zijn? ;)

Zeggen dat dat je kantoor is, terwijl het niet zo is.... uiteindelijk gaat dat fout.

 

Gelegenheden die per uur of dagdeel te huur zijn, zijn over het algemeen duidelijk herkenbaar. Ik kreeg ook niet het idee dat Maarten wilde liegen, alleen door de keuze van zijn locatie professioneel wilde overkomen.

 

Precies wat ik bedoelde en wat is dan verstandiger. Ik neig zelf naar een conferentiecentrum oid

Qweery dé geavanceerde zoekfunctie voor elke webshop voor meer conversie www.qweery.nl en met slechts 2 regels code in elke website op te nemen

Link naar reactie
  • 0

Of gewoon eerlijk zijn? ;)

Zeggen dat dat je kantoor is, terwijl het niet zo is.... uiteindelijk gaat dat fout.

 

Gelegenheden die per uur of dagdeel te huur zijn, zijn over het algemeen duidelijk herkenbaar. Ik kreeg ook niet het idee dat Maarten wilde liegen, alleen door de keuze van zijn locatie professioneel wilde overkomen.

 

een tijdelijk kantoor huren (als dit kan uberhaupt) voor x dagen en doen alsof dat de werkruimte is

 

In mijn ogen is dat gewoon bedrog, want het is je werkruimte niet.

Link naar reactie
  • 0

Of gewoon eerlijk zijn? ;)

Zeggen dat dat je kantoor is, terwijl het niet zo is.... uiteindelijk gaat dat fout.

 

Gelegenheden die per uur of dagdeel te huur zijn, zijn over het algemeen duidelijk herkenbaar. Ik kreeg ook niet het idee dat Maarten wilde liegen, alleen door de keuze van zijn locatie professioneel wilde overkomen.

 

een tijdelijk kantoor huren (als dit kan uberhaupt) voor x dagen en doen alsof dat de werkruimte is

 

In mijn ogen is dat gewoon bedrog, want het is je werkruimte niet.

 

Waarom? Als je doet voorkomen dat het jouw kantoor is, OK. Maar als er met koeienletters "TAURO", "VAN DER VALK" of welk bedrijf dan ook op de gevel staat, is er toch weinig verwarring mogelijk?

 

En bij een conferentiecentrum lijkt me de kans dat mensen denken dat het je eigen gelegenheid is al helemaal afwezig.

 

Het gaat er toch alleen om dat je de klant laat zien dat je weet hoe je mensen netjes ontvangt? Of dat nou je eigen ruimte is of adequate tijdelijke ruimte is toch om het even?

Link naar reactie
  • 0

LexBridge,

 

In een conferentieruimte zou aangegeven worden dat dit gebruikt werd omdat de eigen werkruimte niet geschikt is: dat is dus heel eerlijk. :)

 

Waarom? Als je doet voorkomen dat het jouw kantoor is, OK.

Tenzij ik het verkeerd heb begrepen, wil Maarten dit toch doen? Als dat niet zo is.... dan moet ik m'n woorden maar terugnemen denk ik. ;)

Link naar reactie
  • 0

Het maakt niemand iets uit dat jij / jullie vanuit huis beginnen. Sterker nog, iedereen snapt dat je aan de kosten denkt. Gewoon openkaart spelen dus.

 

Had je al gemeld waar en waarover je het wilde doen? dan weet ik misschien nog wel wat.

 

Ga nog eens iets creatiever om met het idee:

is in de buurt van een gewenste locatie niet een onderneming die ook iets heeft te vertellen aan jouw (potentiële) klanten? Is dit iets om samen te doen? Heeft hij / zij een geschikte locatie? Is er een klant waar je dit kunt doen?

 

Bij de meeste kantoren van de Kamer van Koophandel zijn ook presentatieruimten te huur.

 

Let bij de huur van een presentatieruimte vooral op de prijzen van de bijkomende zaken als: plantje op tafel (kost soms wel € 15,00) en er zijn organisaties die je rustig € 200,00 huur voor een beamer vragen.

*** er zijn geen straffen of beloningen, alleen maar consequenties! ***

 

"het verstandelijk tekort van een eeuw, dat gecompenseerd wordt in één man" Bertus Aafjes...

Link naar reactie
  • 0

Het is niet zozeer voor klanten als voor pr.

 

Kijk, we willen ons niet voordoen als een flinke organisatie die alles in huis heeft, maar wel dermate overkomen dat ons product daardoor met vertrouwen wordt ontvangen (zonder voor nu iets over het product te zeggen, kan ik aangeven dat dat heel belangrijk is).

Qweery dé geavanceerde zoekfunctie voor elke webshop voor meer conversie www.qweery.nl en met slechts 2 regels code in elke website op te nemen

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

weet niet waar je je presentatie wilt houden, maar ik zit in Alkmaar in een bedrijvenverzamelgebouw waar ook een vergader/presentatieruimte aanwezig is die te huur is..........................

zoals al eerder gemeld heeft http://www.thegagglehouse.com/ een aantal plekken waar je mensen kunt ontvangen, in Asd Noord is er b.v. een conferentieruimte beschikbaar..............

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

LexBridge,

 

In een conferentieruimte zou aangegeven worden dat dit gebruikt werd omdat de eigen werkruimte niet geschikt is: dat is dus heel eerlijk. :)

 

Ahem... verder lees ik heel goed enzo hoor ;D

Sorry.

 

Tsja, ik ga er altijd maar van uit dat mensen het goed bedoelen. Zolang men mij niets in mijn hoedanigheid van jurist vraagt, natuurlijk ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik maak er altijd een sport van om de leukste (horeca)lokaties te vinden. Laatste voor een vastgoedklub een brainstormsessie in een klooster gezeten. Lekkere lunch in de kapel, leukesfeer (het Behouden Huys in Hoogkarspel). Iets te ver voor je denk ik. Doet mensen wel onthouden... beter dan een standaard Toekan.

 

Leuk onderwerp voor een nieuw topic: bijzondere locaties om buitenshuis af te spreken?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.